totokreturn posted on 19-7-2010 04:34 PM

batu cincin bergerak

aku nak tanya korang yg tahu pasal paranormal nih.... aku ada dapat sepasang batu cincin warna hitam putih, dia cakap batu nih kalau kita letak kat permukaan dan titiskan limau nipis, ia akan bergerak sendiri menghala ke kiblat... jadi aku pun balik umah buat la.. memang 2-2 biji nih bergerak tegak...
dia cakap kalau niaga bleh melariskan niaga, tapi aku tak percaya dan dia pun cakap jgn percaya sebab semua tuh usaha dan doa kita...

jadi aku nak tahu sesapa yg tahu, itu batu apa yer....

juragan_malam posted on 19-7-2010 04:36 PM

tepek la pic batu tu...senang nak tengok....

edy137 posted on 19-7-2010 04:36 PM

batu yang mempunyai 'khadam'..... kadang2 buntat kelapa, kadang2 batu serai, kadang2 batu geliga, atau juga batu cempaka or nilam....

wallahualam...

5w_1h posted on 19-7-2010 04:39 PM

letak videoclip youtube buleh tak? :ohmy3:

totokreturn posted on 19-7-2010 08:27 PM

batu yang mempunyai 'khadam'..... kadang2 buntat kelapa, kadang2 batu serai, kadang2 batu geliga, at ...
edy137 Post at 19-7-2010 16:36 http://mforum3.cari.com.my/images/common/back.gif


    ada khadam tuh aku tak pasti la.. sebab tgk batu tuh cam besa ajerk.... tapi serius bergerak bila aku titis limau nipis skit macam gelas dipenuhi air kat bawahnya bila meja condong dia bergerak....tapi yg nih permukaan rata sangat...

totokreturn posted on 19-7-2010 08:28 PM

tepek la pic batu tu...senang nak tengok....
juragan_malam Post at 19-7-2010 16:36 http://mforum3.cari.com.my/images/common/back.gif


    nih gambor dia.. kualiti kureng sket...

http://i734.photobucket.com/albums/ww345/totokreturn/batucincin.jpg

totokreturn posted on 19-7-2010 08:29 PM

letak videoclip youtube buleh tak?
5w_1h Post at 19-7-2010 16:39 http://mforum3.cari.com.my/images/common/back.gif


    idok la aku reti letak videonyer... nanti aku cuba yer sebelum aku pi buat jadi cincin...

juragan_malam posted on 19-7-2010 08:55 PM

aked ke cateyes ni? x clear la bro...

totokreturn posted on 19-7-2010 09:01 PM

aked ke cateyes ni? x clear la bro...
juragan_malam Post at 19-7-2010 20:55 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif


   aku pun tak tau batu apa nih... aku bukan tahu pun pasal batu2 nih... cincin pun tak pernah pakai..hahahaha tapi kat belakang dia bergelung urat dia...

cozack posted on 19-7-2010 09:34 PM

5 6 taun yg lpas abg aq pernh bawk p masjid jamek jln2..kat situ ade owg duk jual isi kelapa, batu isi kepala, keras cam batu cincin...dia siap buat demo lagi, letakkn batu tu kat piring rata...pastu dia titiskan somethg...cuka or limau purut aq xpasti.
mmg bergerak batu tu..skit2 dia bergerak, macam berdenyut2 pergerakn batu... syok je dok melayan, pastu abg aq cuit suh jln..hehe

piyes posted on 19-7-2010 09:43 PM

bro TT..tepekla video..barula boleh menilai...aku pon ada batu yan ada jarum kat dalam tp x taula boleh gerak x..

totokreturn posted on 19-7-2010 10:59 PM

nih gambor isi dalam batu nih.. dia berputar pusatnyer....

http://i734.photobucket.com/albums/ww345/totokreturn/belakang1.jpg

http://i734.photobucket.com/albums/ww345/totokreturn/belakang2.jpg

totokreturn posted on 19-7-2010 11:20 PM

nih gambor depan.. maaf la aku nak buat video, nak upload yg fail tuh.. nnt aku cuba try test upload video....

http://i734.photobucket.com/albums/ww345/totokreturn/depan1.jpg

http://i734.photobucket.com/albums/ww345/totokreturn/depan2.jpg

piyes posted on 19-7-2010 11:24 PM

:$cantikla batu nih...macam mata kucing...okeh TT upload cepat2..x sabar aku nak nengoknyee

ilahkhatibrani posted on 19-7-2010 11:36 PM

buntat nie bercahaya biru dlm gelap ker

halimi78 posted on 19-7-2010 11:38 PM

Reply 13# totokreturn


    tok.. nape blur semacam jah ni...{:3_96:}

kasik clear plisss..

totokreturn posted on 19-7-2010 11:41 PM

Reply  totokreturn


    tok.. nape blur semacam jah ni...

kasik clear plisss..
halimi78 Post at 19-7-2010 23:38 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif


   apa bleh buat, nak tangkap guna DSLR, tak mampu beli lagik, kena plak harga barang dah naik sekarang... guna la henpon cabuk tuk tangkap gambar cincin nih.... tuh paling cantik punya gambar la..ekekekekee:lol:

totokreturn posted on 19-7-2010 11:43 PM

buntat nie bercahaya biru dlm gelap ker
ilahkhatibrani Post at 19-7-2010 23:36 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif


   tak tau la jadi warna biru dalam gelap, tapi aku tgk makin hari, warna gelap dia macam makin penuh lak berbanding dari aku amik putih jerk banyak....

khasiatnya dikatakan mampu menambah rezeki perniagaan kita nanti....

halimi78 posted on 19-7-2010 11:44 PM

Reply 17# totokreturn


    cam cantik la tok.. nak tgk hak real bulih?{:3_87:}

totokreturn posted on 19-7-2010 11:59 PM

Reply  totokreturn


    cam cantik la tok.. nak tgk hak real bulih?
halimi78 Post at 19-7-2010 23:44 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif


   bleh.. ko peminat cincin ker...

halimi78 posted on 20-7-2010 12:05 AM

Reply 20# totokreturn

aku x minat cincin..
cuma kalo batu yg cantik aku suka..

system_failure posted on 20-7-2010 12:25 AM

permukaan meja = rata
permukaan batu = licin
cecair limau nipis = berasid

sendiri sudah tau ape tindakbalasnye.... {:1_144:}

totokreturn posted on 20-7-2010 12:36 AM

permukaan meja = rata
permukaan batu = licin
cecair limau nipis = berasid

sendiri sudah tau ap ...
system_failure Post at 20-7-2010 00:25 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif


   permukaan meja rata tak bengkok... permukaan batu, kesat dan kasar.. cecair limau cam air besa jerk...

te_peng posted on 20-7-2010 12:52 AM

Sebenarnya tu trik nak menyakinkan pembeli saje. Cubelah try pada batu permata hatta yg murah pun titis air limau nipis atas tapak tangan, lengan...kesan asid akan bergerak. Jgn mudah tertipu dgn trik penjual.....sepatunya bila dia buat begitu jgn cepat kagum...cubala suruh die wat demo mcm2....spt tidak tahu dan ingin mengkaji. Kalau betul batu boleh bergerak mesti tak tertakluk pada limau nipis saje.

Kalau buntat dari buah-buahan spt buntat kelapa kita boleh persoalkan lagi kesahihannya hatta dari binatang pun. Maklumlah org skrg pandai main trik. Mcm buntat kelapa orang suntik dgn sejenis kimia jadi keras. Pastu die demolah kononnya dielah amat beruntung kerana hampir seluruh kepala jadi batu. Itu trik namanya.

anonymous posted on 20-7-2010 12:53 AM

TT.. maybe tindak balas dr bahan batu itu sendri... dan air yg digunakan.. so akan menghasilkan tindak balas.... ader gak yg dorng wat batu tu bergerak berpusing2... tp air yg digunakan beralkali atau pepe... klo leh.. try lah wat kajian.. dgn mengunakan air dr lain2 bahan.. misalnya.. dr limau nipis ker limau purut ker.. pastu tukar2.. leh tgok hasilnya sendrii.....
Page: [1] 2 3 4 5
View full: batu cincin bergerak