CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
12Next
Return Post new threads
Show: 3874|Reply: 32

Siapa yang percya istilah gemuk air??

[Copy link]

Rank: 3Rank: 3

Post on 28-4-2011 04:49 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

huh..aku nk tanya korang
ader tk yang percaya atau tau pasal istilah gemuk air nie
n mcm mana korang boleh tau pasal nie..
Reply

Props Report

Rank: 18Rank: 18Rank: 18Rank: 18Rank: 18

Post on 28-4-2011 05:01 PM |All posts
body water retention?
Azam tahun baru, nak jadi budak baik..Yip Yip Horay!        
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 28-4-2011 05:03 PM |All posts
kan mmg ada gemuk air ni. biasanya jadi pd org yg suka minum ais atau org yg suka makan sambil minum. kalau pegi gym, trainer sana suggest supaya jogging sampai pengsan.
Reply

Props Report

Rank: 18Rank: 18Rank: 18Rank: 18Rank: 18

Post on 28-4-2011 05:04 PM |All posts
What is Water Retention?
Water retention is also known by its more medical term, edema. This is a condition that results when water leaks into the body tissues from the blood. In normal circumstances, the fluid is drained from the body tissues through the lymphatic system C a network of tubes throughout the body that removes waste and extraneous material, and empties it back into the bloodstream.

Water retention problems arise when fluid is not removed by the lymph system properly, it is retained in the body tissues where it causes swelling (edema). Water retention in the body is most common in the feet and legs, but it can occur in the hands, arms, abdominal cavity (ascites) and around the lungs (known as pulmonary edema).

Types of Water Retention
There are two main categories of water retention, generalized edema and localized edema. Generalized edema refers to swelling that occurs throughout the body while localized edema refers to the swelling in specific parts of the body.

Water Retention and Weight GainTo avoid water retention during a weight loss period and avoid re-gaining the water weight back, it is important to reduce losing water weight as much as possible so the body is forced to burn fat stores, not carbohydrate or protein stores. This can be attained by eating small portions of high quality protein at each meal, reducing food intake gradually, including anaerobic exercise into a fitness routine, avoiding crash and starvation diets, training for strength to increase muscle, and losing weight slowly (2 pounds per week max).

sumber: http://www.nativeremedies.com/ailment/water-retention-causes.html
Azam tahun baru, nak jadi budak baik..Yip Yip Horay!        
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 28-4-2011 05:37 PM |All posts
Reply 4# siputsedut


    lahai..translet la skit..berpinau moto den membaco ehhh+
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 29-4-2011 02:03 AM |All posts
mcm mana nak tau aku ni gemuk air ke gemuk lemak?? huhu
너무 보고싶은데  
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 29-4-2011 02:11 AM |All posts
Reply 6# manganini


   ko picit lengan ko ke, perut ko ke, kalau ko rase cam ala2 jeli2 tu, tande nye ko gemok air!!
crouch, touch, pause, engage
Reply

Props Report

Moderator

ketua polis jepun

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 29-4-2011 02:23 AM |All posts
Reply 4# siputsedut


    waa.... {:1_126:}
JANGAN P.M. aku kalo ada masalah komputer. tanye kat forum kita kongsi ilmu sama-sama.
pm inbox utk private chat je. HARAP MAKLUM.

Personal Message: Hello! If you leave a message, I'll call you soon. If you leave a sexy message, I'll call sooner.

**TradeMark of MegiKawah Inc.**.
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 29-4-2011 03:02 AM |All posts
sy turun 15kg sbb berat air...best2x..
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 29-4-2011 08:09 AM |All posts
apela korang ni...gemuk mesti banyak dagingla..haha
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 29-4-2011 08:20 AM |All posts
buat fat test...
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 29-4-2011 08:24 AM |All posts
gemuk sbb lemak
gemuk sbb air. tue je
im in lalaland..~
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 29-4-2011 08:49 AM |All posts
ishhh..korang nie..suka2 jer wat andaian,..mcm2 pendapat yg korang bagi..best2..sekurangnye leh kongsi..
setau aku.. kiter nie..tkder gemuk air..yang ader lemak di bawah kulit dan juga lemak di dalam organ..
sebenarnya badan kite nie..memerlukan air yang cukup..
kalo kiter minum air kosong byk..korang perasan tk kiter nie cpt kebilik air..untuk meliampiaskan nafsu kencing yng tk sabar2 nk kuar..
tapi cuba korang minum air coke ke, air sirap ke..or air yang manis2..tkdernyer..nk ke toilet dgn cepat..
sebb..

sekiranya kita minum air kosong buah pinggang kita akan proses dgn mudah dia tak perlu bekerja lebih kuat untuk menapis dan menghantar air yang diperlukan dalam badan,
tapi kalo kita minum air yang manis2..buah pinggang terpaksa bekerja dua kali ganda untuk menapis air manis tu untk diserapkan di dlam bdn dimana semua organ2 dlm bdn kita memerlukan air  yang byk untuk kekal sihat..

terutamanya usus kita..usus memerlukan 90% kandungan air dalam bdn kita. tapi kita yang susah sgt nk minum air..bila usus kita tk cukup air untuk wat proses pencernaan,
tu yang ader masalah sembelit, buncit dan kalo korang nk tau sebhagian penyakit berpunca dari usus..

so kalo usus kita tk bersih..mcm2 penyakit akan singgah..

n kalo korang nk lebih tau..
punca masalah gemuk dan overweight adalah..kurangnya air dalam bdn..
perempuan memerlukan 50% air dlm bdn untuk terus kekal kurus dan mendapat berat bdn yg normal..

aku dulu pun boleh tahan gemuknya..
tapi sekarang..kembali jelita....
sbb air dlm bdn aku cukup...dn kita hanya perlukan air kosong untuk kekal sihat dan mendapat berat bdn yang ideal...

kalo korang ada masalah berat bdn...percayalah..sebenarnya ia berpunca dari air dalam bdn yang kurang dan juga metabolisma korang yg terlalu rendah..
menyebabkan, per yg korang makan..kalorinya lambat membakar menjadi tenaga...that y kalo per yg kita makan lambat di bakar menjadi tenaga..lama2 ia akan bertukar menjadi lemak...

so sesiapa yang rasa2 berat bdn mkin nak naik..minum air byk2..biar selalu kencing..
lemak keluar dari air kencing gak..

then sesiapa yang sedang amik produk untuk kuruskan bdn..
sulami dengan air kosong..untuk mempercepatkan proses penurunan berat bdn....

ok..
itu ilmu untuk semua..supaya kita terus kekal sihat..
Reply

Props Report

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 29-4-2011 09:12 AM |All posts
Reply  manganini


   ko picit lengan ko ke, perut ko ke, kalau ko rase cam ala2 jeli2 tu, tande ...
pidod1221 Post at 29-4-2011 02:11



   itu lemak la.
Al-Fatihah untuk forumer @kelalang.kon
25/12/1985 - 24/1/2014
Deeply missed
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 30-4-2011 10:10 PM |All posts
gemuk air..tekan tempat2 yg bengkak tu,akak ada bekas tekan.(guna jari telunjuk)
gemuk lemak..tekan cam ne pun x de bekas.
xde istilah gemuk daging-daging dalam badan manusia adalah hasil dari protein
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 1-5-2011 07:09 AM |All posts
mcm2 org melayu ni cipta istilah. pastu tersebar. . water retaintion tu kes lain.
Zaki Khan
www.zakikhan.net
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 1-5-2011 06:05 PM |All posts
Reply 16# Jackie

aah ah...betul tu.  Water retention is a medical condition.

Gemuk tu sama dengan gedebap.  Banyak lemak....input more than output.  Air yg kita minum will be flushed out if in excess.  Tak de disimpan dalam badan sampai debap.  

Don't make excuses.  If you are fat, you are fat.  Face it and do something about it.
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 3-5-2011 12:37 PM |All posts
Reply 17# AnitaSabrina


    i likeeeeee..
Reply

Props Report

Rank: 5Rank: 5

Post on 5-5-2011 02:24 PM |All posts
Reply 15# assakinah


    yang tu sembab la.. slalunya terjadi kat orang yang ada penyakit buah pinggang...
alwez chubby..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 5-5-2011 02:34 PM |All posts
Reply 15# assakinah

sukati u jer wat conclusion..kuikuikui
Aku mmg best..
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 5-5-2011 03:42 PM |All posts
klu dh gemuk tu gemuk ajelah..xde nyer gemuk air gemuk daging ker hape..
hidupku pasrah kpd-Mu..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 6-5-2011 01:12 PM |All posts
Reply  assakinah

sukati u jer wat conclusion..kuikuikui
Daisy_81 Post at 5-5-2011 14:34



    bkn la...ni secara medical
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 6-5-2011 01:13 PM |All posts
Reply  assakinah


    yang tu sembab la.. slalunya terjadi kat orang yang ada penyakit buah pin ...
JerukPauh Post at 5-5-2011 14:24


sama lah tu..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 6-5-2011 02:27 PM |All posts
Reply 22# assakinah
setau saya n ape yang doktor beritahu saya..doktor pakar dari HUKM..dr chandran..
tiada istilah gemuk air..
senang saja nk diberi contoh..
kalo kita minum air kosong..atau u beli air mineral water..boleh u cari berapa kandungan kalori nya..??
zero kalori..bermaksud air kosong tidak boleh menyebabkan gemuk..
tapi berbeze dgn air manis2 yang kita minum..sememangnya mengandungi kalori yang tinggi sebb kandungan gulanya..
dan bila kandungan gula dan kalori yang tinggi..boleh membantu menyebabkan terjadinye lemak didalam bdn kita..

emm..boleh tau..dari medical mana yang ckp pasal istilah yg u ckp tu??
boleh jgk saya baca untuk tmbh ilmu...
Aku mmg best..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 7-5-2011 03:18 AM |All posts
Reply  Jackie

aah ah...betul tu.  Water retention is a medical condition.

Gemuk tu sama denga ...
AnitaSabrina Post at 1-5-2011 18:05



    ahhahaha..mmg statement menikam kalu oleh cik anitasabrina...heheehehe..tp i loike & i stuju!!! lelebih kat stement ...fACE iT & JUST DO SOMETHING ABOUT IT!!~...
KlikMyWeB SaLe!
Reply

Props Report

12Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 25-4-2014 04:49 PM , Processed in 0.270646 second(s), 33 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top