CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 32343|Reply: 234

Tanam sayur dalam polybag /pasu - lobak + 43# sawi + 177# kacang buncis...

[Copy link]
Post time 25-2-2013 06:50 AM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Beli biji benih lobak putih RM1


Semai sedikit biji benih dalam polybag atau pasu, pada peringkat ini pindah ke polybag atau pasu yang lain ,
tinggal satu atau 2 dalam polybag atau pasu,




disiram setiap hari, diberi baja setiap 2 minggu






Selepas 2 bulan







Last edited by oldleo on 9-4-2014 02:15 PM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-2-2013 07:09 AM | Show all posts | Share
Yang dalam polybag


pungut hasil

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2013 02:54 PM | Show all posts | Share
oldleo posted on 25-2-2013 07:09 AM
Yang dalam polybag

syoknye tt...menarik nie....semangat2...mlm ni g tesco bli pasu ngn tanah, bape lame mase sebelom menuai tu?

Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2013 04:39 PM | Show all posts | Share
menarikk..
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2013 08:10 PM | Show all posts | Share
ada org beri anak-anak lobak, dah besar jd ni

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2013 08:11 PM | Show all posts | Share
Org sini sayur sawi dia org panggil lobak
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2013 02:08 AM | Show all posts | Share
syoknye...kenapa aku tanam selalu je separuh jalan..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-2-2013 04:32 AM | Show all posts | Share
mute posted on 26-2-2013 02:54 PM
syoknye tt...menarik nie....semangat2...mlm ni g tesco bli pasu ngn tanah, bape lame mase sebelom  ...

Kalau nak makan lobak putih perlu 2 bulan.

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-2-2013 04:33 AM | Show all posts | Share
lyza2474 posted on 26-2-2013 04:39 PM
menarikk..

Thank you for your support.

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-2-2013 04:34 AM | Show all posts | Share
cmf_blingblings posted on 26-2-2013 08:10 PM
ada org beri anak-anak lobak, dah besar jd ni

Itu lobak apa?

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-2-2013 04:35 AM | Show all posts | Share
cmf_blingblings posted on 26-2-2013 08:11 PM
Org sini sayur sawi dia org panggil lobak

Orang kat mana panggil sawi lobak?

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-2-2013 04:37 AM | Show all posts | Share
manganini posted on 27-2-2013 02:08 AM
syoknye...kenapa aku tanam selalu je separuh jalan..

Mengapa? Kurang air atau baja? masalah serangga?

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-2-2013 04:43 AM | Show all posts | Share
Sawi besar (pahit)


mini-mini-IMG_3494.JPG





Last edited by oldleo on 6-3-2013 11:09 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2013 08:41 AM | Show all posts | Share
beli kat mana TT benih tu? murah sangat la harga dia. nk jugak beli.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2013 09:25 AM | Show all posts | Share
manganini posted on 27-2-2013 02:08 AM
syoknye...kenapa aku tanam selalu je separuh jalan..

sama la... aku tanam pon separuh jalan.. org umah aku cakap tangan aku panas... tapi ari tu aku tanam roselle.. lebat lak buah dia... x tau la sama ada aku salah step ke apa..tanam cili x idup.. tanam sawi naik smpai anak pokok jer.. pastu kena ngap dek ulat.. manyak sedih wooo... konon tanam nak wat la makan ke apa.. tp, x berhasil lg...

Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2013 10:27 AM | Show all posts | Share
oldleo posted on 27-2-2013 04:37 AM
Mengapa? Kurang air atau baja? masalah serangga?

masalah kemalasan menyiram kot.. huhu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-2-2013 11:50 AM | Show all posts | Share
shiro82 posted on 27-2-2013 08:41 AM
beli kat mana TT benih tu? murah sangat la harga dia. nk jugak beli.

Di sebuah kedai lama yang jual biji benih di Kuching.

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-2-2013 11:52 AM | Show all posts | Share
manganini posted on 27-2-2013 10:27 AM
masalah kemalasan menyiram kot.. huhu

Siram sekali pada waktu pagi pun cukup lah.

Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2013 12:05 PM | Show all posts | Share
tiba2 bersemangat nak tanam lobak putih jugak..padahal sebelum ni tak pernah kuar umah bercucuk tanam pun..

lobak putih sedap buat sup dgn daging...lauk masa pantang...

daun lobak putih tu org tak mkn kan?
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2013 07:24 AM | Show all posts | Share
sy kalau tanam pun mesti separuh jalan. selalu tak menjadi.
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2013 09:09 AM | Show all posts | Share
Wah terima kasih ye...seronok tgk pokok membesar cantik.sy mmg selalu beli lobak putih ni..pasni blh try menanam lak..nak tgk jd cantik cam ni tak.lobak ni selain siram air waktu pagi perlu baja juga x..kalau perlu bila waktu yg sesuai baja dan apa baja yg elok utk lobak ni.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-3-2013 05:00 AM | Show all posts | Share
rindusangbulan posted on 27-2-2013 12:05 PM
tiba2 bersemangat nak tanam lobak putih jugak..padahal sebelum ni tak pernah kuar umah bercucuk tana ...

Daun yang masih muda boleh dimasak seperti sawi, daun yang lebih tua itu boleh dibuat sayur masin.

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-3-2013 05:02 AM | Show all posts | Share
Nadhirao posted on 28-2-2013 07:24 AM
sy kalau tanam pun mesti separuh jalan. selalu tak menjadi.

Cuba lagi, terus berusaha, pasti berjaya.

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-3-2013 05:19 AM | Show all posts | Share
goldfish77 posted on 28-2-2013 09:09 AM
Wah terima kasih ye...seronok tgk pokok membesar cantik.sy mmg selalu beli lobak putih ni..pasni blh ...

Pada peringkat awal saya gunakan baja NPK 15:15:15, diberi sedikit baja setiap 2 minggu. Selepas satu bulan saya gunakan baja tahi ayam yang telah diproses(sedikit 2 minggu sekali).

Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2013 09:00 AM | Show all posts | Share
rajin ye TT menanam.. hari tu pg tesco crik benih baby corn.. tp xde.. sorry lari tajuk hahahah...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

28-4-2015 07:50 PM GMT+8 , Processed in 0.235159 second(s), 15 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list