CARI Infonet

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: sutera_abadi

Singapore Highlights

[Copy link]
Post time 18-9-2004 11:26 PM | Show all posts
Tadi pegi the Grand Bazaar. Big disappointment. The museum nak masuk, adults $4, kids $2. Tapi it was closed because of some big gala dinner. Invites only. The bazaar instead of turkish food, ada Canadian pizza lah, pisang goreng, cempedak goreng (4 - $2)....nothing great. Nothing turkish. Cuma ada turkish ice cream aje...

Use magic Report

ADVERTISEMENT

matz_rockz This user has been deleted
Post time 26-9-2004 06:57 AM | Show all posts
JANGAN LUPA KAWAN KAWAN  KA HUSH PUPPIES SALE KAT SUNTEC ROOM 304....tempat nya is sabelah bus stop...ko masok building ada chevrolet car sale....naik escalator tingkat 3

aku beli dua kasut for $70...satu kasut nak ka kerja,lagi satu kasut travel for my wife,sale started on friday...banyak orang semalam....size pun susah nak cari sebab dah banyak orang beli....SALES STAFFS VERY HELPFUL....

kasut,sandals  ladies around $20 pun ada....to me its worth the buy....

Use magic Report

Post time 1-10-2004 04:19 PM | Show all posts
budak opis ada yang nak tengok EAGLES.....tak salah oct 17

kalau ABBA,aku cuma suka ni lagu........

ABBA LYRICS - DANCING QUEEN

You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the Dancing Queen

Friday night and the lights are low
Looking out for the place to go
Where they play the right music, getting in the swing
You come in to look for a King
Anybody could be that guy
Night is young and the music's high
With a bit of rock music, everything is fine
You're in the mood for a dance
And when you get the chance...

You are the Dancing Queen, young and sweet, only seventeen
Dancing Queen, feel the beat from the tambourine

You're a teaser, you turn 'em on
Leave them burning and then you're gone
Looking out for another, anyone will do
You're in the mood for a dance
And when you get the chance...

You are the Dancing Queen, young and sweet, only seventeen
Dancing Queen, feel the beat from the tambourine

Use magic Report

Post time 4-10-2004 08:58 AM | Show all posts
Originally posted by SweetCandy at 1-10-2004 04:22 PM:

:tq::tq: abg matz, ni sc punya feveret;)

Chics, how was Abba concert last friday?did u have great fun?;)

Use magic Report

Post time 4-10-2004 02:03 PM | Show all posts
Originally posted by SweetCandy at 4-10-2004 08:58 AM:

Chics, how was Abba concert last friday?did u have great fun?;)

Mamma Mia! was great!! Rasa macam nak pegi lagi aje. By the end of the night you'll definitely be on your feet dancing away. Chic dengan kenkawan (kita pegi 10 orang) enjoy sesangat, especially sebab kita ramai, jadi tak segan2 sangat.

Dep, aku tak tau lah nak bikin repot macam mana. Programme highlights dia, dirorang jual $20. Nak terbegik aku. Lagu2 dia semua best, cuma aku nak write down, title aku tak ingat, lagipun tengah enjoy, malas nak tulis2....:bgrin:....tapi guarantee best lah. It's a must see!!

Use magic Report

Post time 4-10-2004 04:44 PM | Show all posts
Originally posted by chicsee at 4-10-2004 02:43 PM:

lol:lol

chic dorang buat cek tak sebelum masuk?

beg semua kena bukak ye?

kalo sapa2 tak bawak beg, kocek seluar dorang cek tak?

then masa show, ada security jalan2 tak?

Use magic Report

Follow Us
Post time 4-10-2004 05:31 PM | Show all posts
Originally posted by deaf4ever at 4-10-2004 04:44 PM:

chic dorang buat cek tak sebelum masuk?

beg semua kena bukak ye?

kalo sapa2 tak bawak beg, kocek seluar dorang cek tak?

then masa show, ada security jalan2 tak?

Memang diorang ada buat security check sebelum masuk. Tapi tengok gitu2 aje lah. Kalau ko pandai seal camera, ok gak lah.Kocek diorang tak check lah. One of my frens bawak camera lepas, tapi kita tak berani lah nak ambik gambar pat dalam. Nanti camera kena congkong, susah pulak. Pat dalam there will be an usher at every door monitoring the audience. Security tak leh nak jalan2 lah sebab its very distracting to the audience and also the performers.....:ah:

Use magic Report

Post time 4-12-2004 10:36 AM | Show all posts
Dick Lee 30th Anniversary show....

ala....boring nye....
aku masuk website sistic....it seems dua2 night tiket paling murah dah sold out...

For $30++ aku willing to spend ah walaupun duk blakang...

ni tiket yang tinggal $60 plus and $100 plus.... mahal la........

And then STING pung sama....

tiket paling murah is $70 ..
too mahal ah.....

so last2 dua2 tak dapat pegi, duk rumah main mp3 aje la....

...... just my life story....

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 4-12-2004 06:42 PM | Show all posts
safe superstore ada warehouse sale....ko check kat papers....

Use magic Report

Post time 15-12-2004 04:24 PM | Show all posts

Untuk peminat Queen....

QUEEN

Use magic Report

Post time 15-12-2004 04:27 PM | Show all posts

Untuk peminat Boney M...

BONEY M. Featuring LIZ MITCHELL
Boney M. was not only THE disco cult band of the 70's and 80's but remains a living legend of the entire disco era.

Originally founded in Germany by writer and producer FrankFarlan, Boney M. was one of the disco-orientated pop acts which dominated the European charts throughout the late seventies and early eighties with a string of hits well remembered to this day.

Farian moulded the four piece band in the dance pop fashion, featuring the stunning vocals of Lit Mitchell, which proved irresistible to radio, dance floor and partygoers. The original and only lead singer of Boney M. was born in Jamaica and moved to London at the age of eleven. She always wanted to be a professional singer and wIth her mother抯 belief and support she finally got lucky; when working as a secretary an agent called and offered her a leading role in the musical HAIR. Liz accepted and moved to Berlin where she stayed for three years. After this, she began working towards her original goal to be involved in the music business.

Whilst in London doing a recording session, Liz was asked to join a new band, Boney M. This role launched her international singing career and the rest is history.

The biography of Boney M抯 hits is extensive. The group had eight Number. One hits in the European charts with the following singles: Daddy cool, Sunny Ma Baker, Belfast, Rivers of 8abylon, Brown Girl in the Ring, Rasputin, Mary抯 Boy Child.

In addition to the successes of Boney M抯 singles was the success of three Number One albums in the European market: Take the Heat Off Me, Nlghtflight to Venus, Love for Sale.

We are now in the 21St Century and there is obviousl no doubt that songs from the past are far more popular than ever before. Boney M抯 international success during the past twenty five years has proven that their hits definitely belong to the collection of timeless classics.

In 2003, Boney M. featuring Lit Mitchell is still a phenomenal live act drawing huge crowds across Europe. The live show is as spectacular as ever and they are currently making live appearances In concert halls, galas, open-airs and festivals across the world.

Venue:

Neptune Theatre
7th Floor Overseas Union House
Collyer Quay

Prices (exclude SISTIC Fee) :

Standard - S$190, S$180, S$170, S$150
[Includes a 4 COURSE DINNER MEAL (COFFEE & TEA) PROVIDED BY MANDARIN SINGAPORE]
Please add to above price $2 SISTIC Fee for tickets above $20 and $1 SISTIC Fee for tickets below $20. Charges include GST where applicable.

Use magic Report

Post time 15-12-2004 05:14 PM | Show all posts
lagu ni kalo aunt gomal gi concert.. member akan nyanyi kuat2..hahahahahah

Sunny, yesterday my life was filled with rain.
Sunny, you smiled at me and really eased the pain.
The dark days are gone, and the bright days are here,
My Sunny one shines so sincere.
Sunny one so true, I love you.

Sunny, thank you for the sunshine bouquet.
Sunny, thank you for the love you brought my way.
You gave to me your all and all.
Now I feel ten feet tall.

Sunny, thank you for the truth you let me see.
Sunny, thank you for the facts from A to C.
My life was torn like a windblown sand,
And the rock was formed when you held my hand.

Sunny

Sunny, thank you for the smile upon your face.
Sunny, thank you for the gleam that shows its grace.
You're my spark of nature's fire,
You're my sweet complete desire.

Sunny, yesterday my life was filled with rain.
Sunny, you smiled at me and really eased the pain.
The dark days are gone, and the bright days are here,
My Sunny one shines so sincere.

I love you.
I love you.
I love you.
I love you.
I love you.
I love you.

Use magic Report

Post time 16-12-2004 09:26 AM | Show all posts

fyi...

Thinking of where to go for countdown 2005? Here's 6 types of choice for you.
Siloso Beach, Sentosa
Located at the beachfront against the backdrop of the sea, Sentosa's New Year's Eve Bash will be an eclectic music and dance extravaganza like no other! Rave from dusk till dawn along with 20,000 revelers and a stellar line-up of local and international celebrities. See awesome displays of lasers and visual effects that climax with mind-blowing pyrotechnics at midnight.
Event Details:  
Venue: Siloso Beach, Sentosa
Time: 7pm

Use magic Report

Post time 16-12-2004 03:03 PM | Show all posts
FOAM PARTY ??? aku dengar ni  happenning....tapi tak pernah pergi....

Use magic Report

Post time 16-12-2004 04:28 PM | Show all posts
Originally posted by matz_rockz at 16-12-2004 03:03 PM:
FOAM PARTY ??? aku dengar ni  happenning....tapi tak pernah pergi....

Happening untuk kaum lelaki.....cari peluang nak meraba2 aje....:ah:

Use magic Report

Post time 6-1-2005 02:49 PM | Show all posts
Soalan kat chic dan sapa2 pernah gi Esplanade nengok show....

- Dorang cek beg tak?
- poket kita dorang cek tak??
- Ada hand scanner or something dorang cek takut kita bawak masuk apa2 tak?

Aku nak gi kat show ni la kalo ada budget, and then on the 7th and 8th pun ada free show jugak...
Smua lagu rock zaman dulu weiii......

Ekstra! : 6 Januari 2005   
  Mudah cetak  | E-mel
KONSERT UNIK GABUNGAN ROCK DENGAN OPERA MELAYU
Oleh
Hanim Mohd Saleh

KONSERT rock selalu dikaitkan dengan paluan dram dan petikan gitar elektrik yang begitu kuat, selain aksi liar.

Namun bagaimana kalau lagu-lagu rock popular seperti Fantasia Bulan Madu (Search), Penyesalan (The Unwanted), Ku Ukir Namamu (Lovehunters), Memori (Rockerz) dan banyak lagi dipersembahkan dengan iringan orkestra berserta instrumen tanpa elektrik dan alat paluan yang berencam bunyinya.

Disajikan pula di pentas yang cukup berprestij dengan koir serta akapella mengiri ngi penyanyi utama? Hasilnya?

Mungkin apa yang dibayangkan pemain dram kumpulan Lovehunters, Saharudin Jalil, tentang konsert seperti itu dapat dirumuskan dalam pandangannya: 'Ia merupakan satu percubaan yang tak pernah saya bayangkan sepanjang menjadi pemuzik rock.

'Tetapi mengadakan konsert rock unplugged yang diiringi orkestra adalah satu impian menjadi nyata dan penghormatan besar untuk semua rockers di Singapura.'

Saharudin atau Sahar sebenarnya bercakap tentang pementasan Rock Opera, sebuah konsert rock unplugged Melayu pertama di Singapura, yang akan diadakan di Dewan Konsert Esplanade pada 5 Februari.

Lovehunters akan berkongsi pentas dengan rockers hebat tempatan, The Unwanted, penyanyi rock etnik, Zoul dan Nash dari Lefthanded, untuk menjayakan pementasan yang bertujuan 'mengangkat muzik rock ke tahap yang lebih tinggi'.

Ia dianjurkan oleh IMG Promotions dengan kerjasama The Esplanade - Teater Di Pesisiran dan disokong Majlis Seni Kebangsaan. Keluarga Besar Pusaka Karuhun adalah penganjur bersama acara.

Nama Rock Opera itu sendiri, kata penerbit dan pengarah konsert, Azrin Rahim, mencerminkan gabungan unik muzik rock dengan ciri-ciri opera Melayu, termasuk seni penceritaan dalam memperkatakan soal muzik Melayu.

Sesuai dengan namanya, segmen lakonan teater oleh Rafaat Haji Hamzah akan disertakan. Ia menceritakan seorang rocker bernama Ramli yang berusaha memperjuangkan muziknya di sebalik tentangan daripada bapanya, Yusof, seorang yang berpegang kuat kepada nilai tradisional.

Konsep ini sekali gus menggabungkan tenaga kerja para penggiat teater seperti pengarah artistik, Osman Hamid; pengarah teater, Atin Amat; dengan para pemuzik rock tanah air - sesuatu yang jarang dilihat dalam aktiviti seni tempatan.

'Rock Opera cuba meningkatkan kesedaran kepada orang ramai bahawa seperti muzik lain, rock memerlukan kemahiran, kerja keras dan bakat yang tinggi daripada para pemainnya.

'Tetapi imej rock selalu dikaburi dengan hal-hal negatif. Padahal, kalau dilihat secara teliti, para pemuzik rock kebanyakannya berjiwa halus, cukup peka dengan persekitaran dan mereka meluahkan semangat yang ada dalam diri mereka menerusi permainan yang hebat.

'Menerusi Rock Opera, kami cuba teroka bagaimana muzik rock boleh dihayati dengan lebih baik. Kami menerapkan aspek etnik seperti paluan gendang, seruling dan gambus kerana mahu menggalakkan rockers melihat kembali kekayaan yang ada pada kesenian Melayu dan bagaimana menggunakan budaya sendiri untuk memajukan muzik yang digemari,' kata pengarah tersebut.

Konsert akan diiringi orkestra 15 instrumen dengan kesemua lagu digubah semula oleh Armen dari Noer Trajoe Contempho nic Music dari Jakarta.

Walaupun berkonsepkan unplugged, Rock Opera turut memberi ruang kepada rockers untuk 'melepas geram' dalam satu segmen khas yang menggunakan gitar elektrik.

Antara pemain gitar handalan tanah air yang diketengahkan dalam segmen ini termasuk Jaliboy (Krueger), Salahuddin (Lo vehunters) dan Azrin Abdullah (Axed Ministers).

Kesemua rockers akan mengenakan imej bersih tetapi kekal dengan denimnya, kata konsultan imej, Anuar Saran.

Selain irama popular yang dinyanyikan Lovehunters, The Unwanted dan Left handed, Rock Opera juga memberi peng hormatan kepada lagu-lagu daripada rockers yang turut menyemarakkan suasana muzik di Singapura seperti Bicara Rindu (Yezz) Memori (Rockerz), Teratai dan Hilang Gelap Timbul Terang (Sweet Charity), Sembilu (Ella) dan Srikandi Cintaku (Bloodshed) yang kesemuanya akan disampaikan sama ada oleh para artis undangan atau kumpulan koir Vox Box pimpinan Ann Hussein.

'Kami harap konsert ini akan mengumpulkan semua peminat rock 1980-an dan sama-sama menghayati muzik itu dalam suasana yang berbeza tetapi tetap bertenaga,' kata Osman pula.

Jangkakan juga vokal hebat daripada akapella popular dari Jakarta, Jamaica Cafe.

Rock Opera juga memilih lagu Bele rang Merah yang dipetik daripada album terbaru Zoul sebagai lagu tema konsert.

Sempena konsert itu juga, pelbagai acara apresiasi muzik diadakan secara percuma untuk orang ramai (lihat butir-butir di bawah ini).

Rock Opera

Bila: 5 Februari, 8 malam.
Dimana: Dewan Konsert Esplanade.
Tiket: $30, $45, $60 boleh dibeli di semua kaunter Sistic (Hotline 6348-5555) atau www.sistic.com.sg mulai 10 Januari.

Acara-acara prakonsert

(1) Prelud Rock Opera: 7 dan 8 Januari (7.30 malam - 8.15 malam dan 8.45 malam - 9.30 malam) di Ampiteater Esplanade oleh The Unwanted, Lovehunters dan Zoul. Masuk percuma.

(2) Forum 'Membawa Muzik Melayu ke Tahap Selanjutnya': 16 Januari di library@The Esplanade, 3 petang. Forum dipanelkan oleh cendekiawan muzik tempatan termasuk pensyarah Universiti Teknologi Nanyang, Muliadi Ahmad Jaafar.

(3) Bengkal Percussion: 26 Januari, 7.30 malam hingga 9.30 malam di Persatuan Rakyat, Kallang. Bengkel dikendalikan oleh Noer Trajoe Contemphonic Music pimpinan Tom Ibnor dan Armen dari Jakarta, pemuzik yang mengiringi konsert Rock Opera.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 6-1-2005 03:54 PM | Show all posts
Originally posted by chicsee at 6-1-2005 03:43 PM:

Berapa besar ko punya recording equipment to Dep? Kalau ko bawak yg gedabak punya macam tv crew pakai, aku tak guarantee boleh lepas...:no:

minidisc aje....

kalo kat amerika, aku baca reviews dorang kan, dorang nampak2 apa2 device ke kamera ke smua confiscated....
tapi tu more untuk bootlegs preventions la....

Cam ada ceta aku dengar, budak ni ngah tengok konsert skali tu dah last song, security ternampak micropon dia la, terus ambik kaset recorder dia ( walkman ), keluarkan kaset kat dalam, tarik2 ribbon kaset then pijak kasi pecah. Sedih sey...

Use magic Report

Post time 6-1-2005 03:59 PM | Show all posts
Originally posted by deaf4ever at 6-1-2005 03:54 PM:

minidisc aje....

kalo kat amerika, aku baca reviews dorang kan, dorang nampak2 apa2 device ke kamera ke smua confiscated....
tapi tu more untuk bootlegs preventions la....

Cam ada ceta ...

Oh yeah, which reminds me. Ko nak record tu pun jangan nampak sangat tau. The ushers memang disuruh look out for all this recording. They won't actually take it away masa periksa beg ko lah, tapi if you're caught doing it, mesti kena confiscate. Ada satu show aku tengok dulu, tak ingat which musical, ada orang video, kecoh sey sampai panggil security semua...

Use magic Report

Post time 6-1-2005 04:07 PM | Show all posts
Originally posted by chicsee at 6-1-2005 03:59 PM:

Oh yeah, which reminds me. Ko nak record tu pun jangan nampak sangat tau. The ushers memang disuruh look out for all this recording. They won't actually take it away masa periksa beg ko lah, ta ...

yes, aku kadang2 nengok video bootlegs rakaman kat konsert2 barat eh....

bleh nampak sey, dia ngah rekoding the show, terus kamera tu beralih zoom pegi kat bawah, then lepas tu shoot balik, kira tu jam ada security ngah lalu la...
kalo kena detect thats it la.....all the efforts gone to waste....mesti tape kena confiscate.

Use magic Report

Post time 10-1-2005 03:41 PM | Show all posts

The Sound of Music...

The World抯 Best Loved Musical
Winner of 6 Tony Awards, including Best Musical in 1959, The Sound of Music is the inspiring true story of Maria Rainer. Set in Salzberg, in pre-World War II Austria, Maria serves as a governess for the seven children of the widowed Captain von Trapp. Her growing rapport with the von Trapp children, coupled with her generosity and spirit, gradually captures the heart of the stern Captain von Trapp. Upon returning from their honeymoon they discover that the Nazis have invaded Austria and have demanded the Captain抯 immediate service in their navy. This sets off a rollicking adventure towards the mountains of Switzerland, and freedom.

The original production of The Sound of Music opened at Broadway抯 Lunt-Fontanne Theatre on November 16, 1959 and ran for 1,443 performances. The success of the Broadway musical inspired the movie adaptation of the same name, which scooped the 1965 Academy Awards, including Best Picture and stands as the most successful movie musical of all time.

The stage production includes the timeless Rodgers and Hammerstein songs, 揗y Favourite Things

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-3-2024 03:05 AM GMT+8 , Processed in 0.064853 second(s), 41 queries .