Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
2424
View
49
Reply

Rakyat Indonesia Mula Pulang Beraya

[Copy link]

Author: CARI-HBZ       Show all posts   Read mode

Post time 3-7-2016 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
green~tea replied at 3-7-2016 05:04 AM
Bagus laa berambus balik negara masing2... Jangan datang balik ye

Kemungkinan balik Malaysia tuh tinggi walaupun indognesial garudadaku diclaim indon sampah sebagai tanah 'syurga'.

Mampos karam kat laut jerk yg boleh pastikan indon2 sampah nih tak kembali ke Malaysia...
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 01:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau mintak karam lemas nanti contaminated pulak selat melaka tu dgn mayat indon... susah pulak nelayan nak tangkap ikan...
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 01:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Kerta_Angin replied at 3-7-2016 01:05 PM
kalo ada org acheh kat dlm bior tenggelam gak?

Org Acheh jarang dengar dtg & pulangdr Msia naik bot. Org Acheh byk duit meniaga kat sini
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
keturunan repeat ni @lava
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 03:22 PM | Show all posts
Peterpan17 replied at 3-7-2016 05:34 AM
Org Acheh jarang dengar dtg & pulangdr Msia naik bot. Org Acheh byk duit meniaga kat sini

kadang2 mesti ada yg menyelit setdknya sorang dua .. ambik contoh bot yg karam kat sabak bernam tempoh hari.. ada beberapa penumpangnya nak balik acheh selain ke tj.balai, padang dan tentu saja p.jawa.

*sebenarnya saya saja nak menyakat sis esmiria tu .. sebab dia pernah ckp dia ada keturunan acheh
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Knp gigih angkut peti es tv semua tu..sana xde jual ke
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Peterpan17 replied at 2-7-2016 03:16 PM
Harap harap bangsa lahanat ni mampos tenggelam dgn milo & daging sapi yg di angkut dr Msia

@hawaq ...

Bulan puasa ni... jaga bahasa tu... hljangan meyumpah... x berkat puasa ko nanti
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 05:53 PM From the mobile phone | Show all posts
aduhaiya replied at 3-7-2016 05:35 PM
Bulan puasa ni... jaga bahasa tu... hljangan meyumpah... x berkat puasa ko nanti

Mulut aku, dosa pahala aku. Ko tak yah jd tukang tulis dosa pahala org lain pula
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok... sekadar nak mengingat... dosa ko tetap dosa ko... kalau kena balasan... jangan salahkan orang lain...
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 06:06 PM From the mobile phone | Show all posts
aduhaiya replied at 3-7-2016 05:55 PM
Ok... sekadar nak mengingat... dosa ko tetap dosa ko... kalau kena balasan... jangan salahkan orang  ...

Di sini sudah taulah yg bukan muslim mana2 orangnya
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Peterpan17 replied at 2-7-2016 07:16 AM
Harap harap bangsa lahanat ni mampos tenggelam dgn milo & daging sapi yg di angkut dr Msia

@hawaq ...


Elok la mampos indon2 sampah lahanat tuh..

Kurang sket manusia bodoh kat dunia nih..
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 07:01 PM From the mobile phone | Show all posts
aduhaiya replied at 3-7-2016 05:55 PM
Ok... sekadar nak mengingat... dosa ko tetap dosa ko... kalau kena balasan... jangan salahkan orang  ...

Aku kena balasan pun bukan urusan ko. Setakat kat forum ni, semua org blh budget bagus suci murni sedangkan realitynya nan hado
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 07:04 PM From the mobile phone | Show all posts
milo kt indon mhal ke? ade yg siap pos lgk ke indon
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2016 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa doakan mereka cash sis?
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2016 10:15 AM | Show all posts
hayoo memasing jgn la gado..indon balik kampung umat melisia gado watpe...

jom jom masak ketupat...selamat hari raya uols...
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2016 11:41 AM | Show all posts
calling @mepu15
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2016 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Apatah lagi di sini...
Cuti Hari Raya diistihar pemerintah mulai Isnin-jumaat ni, berbondong2 org balik mulai jumaat lalu...jalanan macet sampai 23 km
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2016 12:15 PM | Show all posts
cancer_files replied at 4-7-2016 11:44 AM
Apatah lagi di sini...
Cuti Hari Raya diistihar pemerintah mulai Isnin-jumaat ni, berbondong2 org b ...

Peliknya bro, sejak Sabtu kemarin smp hari ini, highway kat  Msia tak semacet spt tahun tahun sebelumnya. Mgkn derang dah mula balik sejak minggu lepas.

Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2016 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Peterpan17 replied at 4-7-2016 11:15 AM
Peliknya bro, sejak Sabtu kemarin smp hari ini, highway kat  Msia tak semacet spt tahun tahun sebe ...

Atau mungkin belum lagi...kan cuti di sana baru mulai Rabu ni?
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2016 01:11 PM | Show all posts
Pengumuman
Sapa2 yang tau/kenal mana2 TKI yang pengen balik labaran ini,
tolong PM atau telpon kami, karena kami mau titip daging sapi 5 kilo seorang,
kami sudah pasrah karena daging koq mahal banget,
kesian kami tak makan daging lebaran ini

Yang benar,

( @hailon-97 @mepu15 @anhar @XxNotTruexX @malon )


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.086729s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list