JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
20592
View
1486
Reply

Gosip Mosip Alumni DAA - Nostalgia saat Mas Idayu MELAHAR komentator Indonesia, Ieyth Bustami yang komen buruk pada peserta Malaysia - video kat posting no #1462

[Copy link]

Author: tintalangit    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 17-12-2018 10:51 PM | Show all posts
curlast mami bergosip ngan jirayut bahasa kelate.  
Reply

Use magic Report

Post time 17-12-2018 11:28 PM | Show all posts
Edited by MissAzalea at 17-12-2018 11:44 PM
pencintaABC replied at 17-12-2018 08:52 PM
Iols perasan indonesia ni bab2 bersentuhan cium pipi peluk2 si jirayut (walaupun hadek2) dgn komenta ...

Iya.. normal kalau kat Indo itu mah..

Meols baru tau malah kalau di Malaysia sana aksi cipika-cipiki (cium pipi kanan dan cium pipi kiri) yg dipertontonkan oleh artis-artis yg beda muhrim di program TV seperti itu bisa menimbulkan kontroversi.

BTT


I hope the Grand Winner are between Zam or Selvi.Im rooting for them since audition. Theyre my bets this season.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-12-2018 12:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Malam ni birthday Ridwan....
Sepanjang DAA4 ni banyak betul birthday party yach....

Banyak yang lahir bulan Nov dan Dec yach
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-12-2018 12:14 AM From the mobile phone | Show all posts
#JirayutChallenge



Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 12:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Tyka ada harapan utk lolos . Ridwan dgn Arif dua2 hauk. Ridwan 0 so, Arif 2 so. Selfie pulak banyak salah lirik. Harap2 juri adil yach
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 01:26 AM | Show all posts
2 Juri. Tyka same markah dgn Ridwan. Tp Man Tabla bg markah tinggi lak kat Arif tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-12-2018 01:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Body_language replied at 18-12-2018 01:26 AM
2 Juri. Tyka same markah dgn Ridwan. Tp Man Tabla bg markah tinggi lak kat Arif tu

Kat live chat vidio.com Man Tabla kena hencap yach sebab bagi
Arif - 87 , Ridwan - 80 , Tyka - 83. Tak pasal2 terus Ridwan jadi tercorot...
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 01:48 AM From the mobile phone | Show all posts
tintalangit replied at 18-12-2018 01:37 AM
Kat live chat vidio.com Man Tabla kena hencap yach sebab bagi
Arif - 87 , Ridwan - 80 , Tyka - 8 ...

yes tyka lolos.
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 01:48 AM | Show all posts
Ridwan Tersingkir. Bye
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 01:49 AM From the mobile phone | Show all posts
pekak kot brunei tu bg markha ridwan lebih tyka. komen utk tyka suruh tambah attitude, pastu ridwan ade picing dan kurang feel, tp ridwab lebih tinggi.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-12-2018 01:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Bye bye Ridwan....
Tahniah Tyka dapat masuk Top 6


IMG_20181218_014955_381.JPG
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-12-2018 01:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Body_language replied at 18-12-2018 01:48 AM
Ridwan Tersingkir. Bye

Yang pasti Man Tabla akan dapat ramai Haters dari golongan fans Ridwan yach....

Berani2 nya heols bagi lebih 7 markah dari Ridwan untuk Arif...
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 02:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Hans ni memang tak suka peserta Malaysia kan. Iols perati je dari dulu. Pelik dia je yang bagi Tyka rendah. Hetty Kus Mondok tu pun boleh kasi Tyka tingggi. Patut malam ni Tyka boleh duduk no 2. Arif yg hauk tu pun markah tinggi
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 02:04 AM From the mobile phone | Show all posts
tintalangit replied at 18-12-2018 01:53 AM
Yang pasti Man Tabla akan dapat ramai Haters dari golongan fans Ridwan yach....

Berani2 n ...

Heols dah kebal dah. Why bother gitu
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 02:35 AM | Show all posts
datinamanda replied at 18-12-2018 02:03 AM
Hans ni memang tak suka peserta Malaysia kan. Iols perati je dari dulu. Pelik dia je yang bagi Tyka  ...

meols pun notis benda yg sama. Heols balas dendam kot kat mami kerena selalu melahar peserta dr Brunei yg memang hauk.
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 06:54 AM From the mobile phone | Show all posts
debab76 replied at 17-12-2018 10:43 PM
maksudnya yang udah kawin beda agama itu spt jamal mirdad dan lydia kandao sblm cerai itu gi mana  ...

Mereka nikah sebelum ada undang2 pernikahan itu. Dulu sebelum dibuat peraturan ttg pernikahan harus satu agama, masyarakat indonesia boleh menikah lintas agama/beda agama. Jamal mirdad dan lidya kandow tetap pd agama masing2 krn pernikahan mereka jauh sebelum ada peraturan pernikahan yg baru.
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 06:59 AM From the mobile phone | Show all posts
tintalangit replied at 18-12-2018 01:53 AM
Yang pasti Man Tabla akan dapat ramai Haters dari golongan fans Ridwan yach....

Berani2 n ...

Man Tabla pemberani.... Besttt
Tidak macam zoel yg penakut dan penjilat
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 09:06 AM | Show all posts
Edited by MissAzalea at 18-12-2018 09:43 AM
Ghanisa replied at 17-12-2018 10:35 PM
Sorry kawand. Saya hanya sekedar mau meluruskan.
Di Indonesia sudah lama sekali ada peraturan ne ...

Meskipun peraturannya dirubah masih tetap ada saja selebritis yg nikah beda agama. Biar nikahanya legal secara hukum negara, kebanyakan dari mereka menyiasatinya dengan melangsungkan pernikahan mereka secara sah di luar negeri.

The latest ones:

1. Dimas Anggara & Nadine Chandrawinata



Prosesi nikahan resminya mereka secara hukum negara berlangsung di Bhutan lalu kemudian resepsi di Indo.



2. Adly Fairuz & Angbeen Rishi



Pernikahan pasangan selebriti yg satu ini cukup terbilang kontrovesial karena terganjal restu dari orang tua si perempuan.



Teman meols juga ada yg seperti ini... sheols nikah dengan laki-laki bule Amrik yg seorang atheist..si bule tak mau disuruh masuk Islam for the sake of marriage. Akhirnya diorang melangsungkan pernikahanya di Spore...
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 10:02 AM From the mobile phone | Show all posts
MissAzalea replied at 18-12-2018 09:06 AM
Meskipun peraturannya dirubah masih tetap ada saja selebritis yg nikah beda agama. Biar nikahanya  ...

Iya betul. mereka mensiasati dg menikah di luar negeri yg bisa menikah beda agama.
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 12:31 PM | Show all posts
syukurla tyka lolos ke top 6 meols harap sheols mampu kalahkan point arif di top 6. mahu sheols ke top 5 yach  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-12-2018 12:44 PM From the mobile phone | Show all posts
debab76 replied at 18-12-2018 12:31 PM
syukurla tyka lolos ke top 6  meols harap sheols mampu kalahkan point arif di top 6. mahu s ...

Lebih bagus juga kalau sampai Top 4

Wakil indo - 2 orang
Wakil M'sia - 2 orang
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 01:41 PM | Show all posts
tintalangit replied at 18-12-2018 12:44 PM
Lebih bagus juga kalau sampai Top 4

Wakil indo - 2 orang

Bkan lepas top 6. top 5 ke chuols.
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 02:33 PM From the mobile phone | Show all posts
tintalangit replied at 18-12-2018 12:44 PM
Lebih bagus juga kalau sampai Top 4

Wakil indo - 2 orang

Skrg tggal Arif, Jamila & Nabila je yg agak lemah.. Rara & Selfi tu selalu dapat markah tggi wlpun ada lupa lirik.. hehe
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 02:47 PM | Show all posts
Ridwan nampak tak fokus dalam persembahan dia lps Sarah tersenggol. nampak mcm dia terkesan dgn ketiadaan Sarah. nampak syg betol2 kat Sarah yach.
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 02:54 PM | Show all posts
fadz84 replied at 18-12-2018 02:33 PM
Skrg tggal Arif, Jamila & Nabila je yg agak lemah.. Rara & Selfi tu selalu dapat markah tggi wlpun ...

meols rasa selfi n rara kalau just berdiri n tak nyanyi langsung kt atass stage tu markah pon still tinggi yach
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.111132s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list