JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
10423
View
174
Reply

[Tempatan] Edisi Plot Twist: Tengku Mahkota Pahang Bakal Naiki Takhte? [#119 Daulat Tuanku!]

[Copy link]

Author: tumpanglalu74    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 11-1-2019 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Daulat Tuanku

Insya Allah petang esok rakyat Pahang akan mendapat berita baik
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 11:39 PM | Show all posts
Buatnya MRR tidak mengundi Sultan Pahang to be the next Agong, mungkinkah akan ada protes drp pihak berkenaan.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-1-2019 11:43 PM From the mobile phone | Show all posts
nolya replied at 11-1-2019 11:39 PM
Buatnya MRR tidak mengundi Sultan Pahang to be the next Agong, mungkinkah akan ada protes drp pihak  ...

Sebab ape takmo kawtim?  Sebab ade yang tingin giliran makin cepat kah?  Mari kita CSI satu2 negeri.  Pasti dapat jawapannye..  Dan setelah jawapan kita dah dapat kita compare pulak dengan keputusan D-Day itu nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 11:46 PM | Show all posts
DARSITA replied at 10-1-2019 08:50 AM
Jadi adik baginda akan jadi Tengku Mahkota la kan. Waahh boleh lah kita tgk muka Cik Julita Aishah d ...

Kalau Tengku Abdullah naik jadi Agong adik dia Tengku Muda Phg Tg ABd Rahman besar kemungkinan akan jadi Pemangku Sultan Pahang..sebab anak dia Tg Hasanal kecik lagi. Walaupun Tengku Dolah akan jadi sultan baru..tapi dia dh ada pengalaman jadi Pemangku Sultan byk kali..ok lah tu
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 11:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Laungan "Daulat Tuanku" akhiri mesyuarat khas
Firdaus Azil, Astro Awani |  Published Januari 11, 2019 20:21 MYT

KUALA LUMPUR: : Laungan Daulat Tuanku kedengaran beberapa kali sebelum Mesyuarat Khas Jumaah Pangkuan Diraja Pahang, yang dipengerusikan Pemangku Raja Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah tamat sepenuhnya.

Agenda utama mesyuarat itu difahamkan bagi melantik baginda sebagai Sultan Pahang yang baharu, menggantikan Ayahandanya Sultan Ahmad Shah yang kini sedang gering.

Sejurus mesyuarat itu berakhir, baginda berkenan mengambil gambar kenang-kenangan bersama Kerabat Diraja, berserta Ahli Jumaah Pangkuan Diraja yang lain.

Baginda juga sempat diberikan salam dan pelukan oleh Tengku Puan Pahang, Tengku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah, sebelum pasangan Diraja itu berkenan mengambil gambar.



Sejurus kemudian, Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang yang baharu, Datuk Seri Dr Salehuddin Ishak memaklumkan kepada media, akan ada satu sidang media khas mengenai keputusan mesyuarat khas itu, bertempat di Istana Abu Bakar, Pekan, Pahang, 3 petang esok.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 11:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Sejurus mesyuarat itu berakhir, baginda berkenan mengambil gambar kenang-kenangan bersama Kerabat Diraja, berserta Ahli Jumaah Pangkuan Diraja yang lain. - Foto Astro AWANI/Firdaus Azil
IMG_2428.JPG

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-1-2019 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
nolya replied at 11-1-2019 11:39 PM
Buatnya MRR tidak mengundi Sultan Pahang to be the next Agong, mungkinkah akan ada protes drp pihak  ...

Jom CSI siape punye turn pasni:

Giliran terdahulu:
Pahang
Johor
Perak
Negeri Sembilan
Selangor
Perlis *
Terengganu *
Kedah
Kelantan *

* Pengundi sudah jadi Agong
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 11:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa mesyuarat kat KL bukannya kat tanah boksit sana? @tumpanglalu74
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 12:04 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 11-1-2019 11:59 PM
Kenapa mesyuarat kat KL bukannya kat tanah boksit sana? @tumpanglalu74

Bumi Allah ni luas..

Nak goren bawang kalu mohon masok kuali sebelah.. #bodkenamaan
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 12:31 AM | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 11-1-2019 11:43 PM
Sebab ape takmo kawtim?  Sebab ade yang tingin giliran makin cepat kah?  Mari kita CSI satu2 neger ...

Saya tidak faham dgn peraturan dn susunatur pengiliran YDP, maka saya tak layak berkomentar lebih. Maklum, takut salah cakap, salah tingkah pula akhirnya salah semuanya. Apakah MRR wajib patuh kpd penggiliran atau boleh dirujuk pula kpd undian drp para raja/sultan, saya tak berani membahaskan.
Raja Nazrin kemaren, miskipun khidmatnya singkat, dn kini memangku kembali, KPI baginda tidak diragui, apalagi penampilan/personaliti RN cocok dilantik untuk menjadi Agong berikutnya. Bergandingan dgn permaisurinya juga, saya yakin rakyat akan ramai2 menyokong tanpa ragu. Kendatipun begitu siapakah raja/sultan yg akan pasti dilantik menduduki takhta Istana Negara, masih menjadi teka-teki. Hasrat Sltn J mau menjadi YDPA tak harus juga dipandang sepi. Sultan Ibrahim miliki sosok yg mantap, 'a strong character', hanya tuah dn rezeki bisa menentukan. Bagi Pahang, saat ini no comment. Siapapun yg akan ditabalkan menjadi YDPA berikutnya, maka dialah raja kita. Semoga tidak akan ada bisik2 tetanga berikutnya. Daulat Tuanku.





Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 01:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Rogue98 replied at 10-1-2019 01:01 PM
Tapi bukan Sultan Pahang yang jadi Agong kan. Macam tak sesuai tiba2 naik pangkat jadi Agong terus a ...

Negara ni diuruskan berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, sesapa pun yg jadi Agung dan jadi PM akan  laksanakan Perlwmbagaan persekutuan tuh, hatta kalaau PM nya cina sekalipun, tal timbul soal   playmaker ke kingmaker ke shiemaker ke. Becakap macam acik kampung tamat darjah 3 aje
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 01:47 AM From the mobile phone | Show all posts
So kalau Tmp jadi agong, posisi fers ledy macam ni ke?:
- ahkak azmee - permaisuri 1
- yulia raiz - permaisuri 2
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 06:10 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 12-1-2019 01:47 AM
So kalau Tmp jadi agong, posisi fers ledy macam ni ke?:
- ahkak azmee - permaisuri 1
- yulia raiz  ...

Statement mcm achik kampung lulus sepenggal darjah 2 jer ko ni...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 07:37 AM | Show all posts
tikusmontok replied at 9-1-2019 04:14 AM
Yg selalu kutuk2 azmee tu mesti tgh gigil tepi jamban (pinjam kata2 acik famri)

takde gigil mana pun rasanya... unless dia menggila cam anak sedara, sikit2 suruh polis tangkap hangkut pc, tab, phone, etc... hahahaha... tapi kalo menggila camtu, forumer2 akan gosip guna code... hahaha...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 07:37 AM | Show all posts
jalfa replied at 9-1-2019 01:32 AM
Untungla porumer cari ada kuin agung bersemayam dalam porom....harap kakak oren jangan malu malu sem ...

lama kaka oren hilang lepas keluar penjara...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 07:45 AM | Show all posts
Suchi replied at 10-1-2019 04:02 PM
Apasal org tahniahkan julia rais ye dia bini no 2 kan ade apa2 pangkat gak ke ye

ok la tu wish julia... dari wish terus ke no 3... hahahaha...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 07:46 AM | Show all posts
grouper replied at 9-1-2019 11:19 AM
Apa yg best jadi agong selain elaun...x takut ke tanggungjawab besar tu mcm mana nk jawab kat akhira ...

orang hadap kuasa tak fikir dah di alam sana...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 07:53 AM | Show all posts
pyropura replied at 12-1-2019 01:47 AM
So kalau Tmp jadi agong, posisi fers ledy macam ni ke?:
- ahkak azmee - permaisuri 1
- yulia raiz  ...

sedangkan jadi isteri tmp pun dah diarahkan disekat dan disorok, kalo dah jadi isteri sultan, apatah lagi agong, ko rasa? hehehehe... tapi tu la, sedangkan pantai lagikan berubah...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:03 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 11-1-2019 11:59 PM
Kenapa mesyuarat kat KL bukannya kat tanah boksit sana? @tumpanglalu74

Mmg sll meeting di KL
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:07 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 12-1-2019 01:47 AM
So kalau Tmp jadi agong, posisi fers ledy macam ni ke?:
- ahkak azmee - permaisuri 1
- yulia raiz  ...

She was never declare as isteri yg rasmi pn. Bkn mcm sultan brunei
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.104124s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list