JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1286
View
28
Reply

[Politik] Jentera kementerian telah digunakan untuk turun berkempen di Cameron Highland semenjak dua minggu lepas.

[Copy link]

Author: tobby       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-1-2019 08:09 AM | Show all posts |Read mode
Gerakan Pengundi Sedar20 hrs

GUNA JENTERA KERAJAAN UNTUK BERKEMPEN
Jentera kementerian telah digunakan untuk turun berkempen di Cameron Highland semenjak dua minggu lepas.
Menteri-menteri yang tidak berkaitan secara lansung dengan masyarakat orang asli seperti Dr Mujahid Yusof Rawa, Kula Segaran, Mohamad Sabu dan ramai lagi telah turun ke Cameron Highland dengan menggunakan kenderaan rasmi kerajaan dan helikopter atas alas "kerja kementerian" untuk berjumpa dengan pengundi.
Kereta-kereta rasmi kerajaan beserta kenderaan pengiring telah digunakan untuk memasuki kawasan-kawasan orang asli secara aktif sejak dua minggu lepas.
Bayangkan jika tiada PRK Cameron Highland, adakah menteri-menteri ini akan turun ? Jawapanya sudah pasti tidak, mereka hanya turun untuk kepentingan kempen pilihan raya kecil.
Jika kita meneliti ucapan Menteri-menteri sekarang sebelum mereka menjadi menteri, mereka lantang membongkar salah guna kemudahan kerajaan untuk tujuan kempen politik. Tetapi setelah mereka berkuasa, mereka tidak segan silu menggunakan kenderaan rasmi kerajaan untuk tujuan yang sama.
Adakah ini maksud reformasi kerajaan ?




Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 08:12 AM | Show all posts
ni gmbar sebenar ketika datang ke cameron
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 08:30 AM | Show all posts
tobby replied at 12-1-2019 08:12 AM
ni gmbar sebenar ketika datang ke cameron

Menitik airmata ini betapa zuhudnya beliau.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 10:54 AM From the mobile phone | Show all posts
So mana pergi yg guling2 masa Bersih dulu? Dah masuk kubur ?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 11:13 AM | Show all posts
menipusto tak mau tunaikan seibuk nak berkempen.....kerajaan pakatan haramjada betui...wakakakakakkaka
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
bila ph yg buat kire dianggap wajar ngituw ???
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 02:39 PM | Show all posts
akusukaq replied at 12-1-2019 01:07 PM
bila ph yg buat kire dianggap wajar ngituw ???

ini maksud reformasi kerajaan ?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Mat sabu tu kan dh bgtau itu dia lawat kem sana dan mmg sudah dirancang tahun lepas lagi. So why bother 3x?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 03:53 PM | Show all posts
tu laaa hasil tangan2 & otak2 manusia yang selama ini mengaku paling "bijak" sambil menghina, menuduh, memfitnah & sebar kebenciaan..

depa cakap kununnn nak bawa "perubahan" ... bila pemimpin2 depa pun langgar apa yg depa lawan dahulu kala... macai2 & tukang2 sorak hanya diam membisu .. ada laa bunyi2 katak sakit tekak skit ..

Coba zaman dahulu.. sat jaa penoh thread mcm ni.. zaman la sendu di subuh hari jer laa... bijak kununnn.. padahal akai nilai sekupang jaa...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2019 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
silencekiller replied at 12-1-2019 03:53 PM
tu laaa hasil tangan2 & otak2 manusia yang selama ini mengaku paling "bijak" sambil menghina, menudu ...

Cakap2 munafik sebelum menang pru..  Walharam mu wa halal ku
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 06:49 PM | Show all posts
tobby replied at 12-1-2019 08:12 AM
ni gmbar sebenar ketika datang ke cameron

I betul2 tanya. Gambar bila dan di mana?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 01:57 AM | Show all posts
hurm....pimai pimai dok tang tu laaaaaa...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 11:24 AM | Show all posts
aku pun tak setuju la benda2 ni.sblm neh pun wan jijah pun guna helikopter tetiba pegi CH gak.tapi dia deny...itu takde kena mengena dgn prk katanya.bila la  nak stop insult pemikiran rakyat.bagi aku salah tetap salah.elok ketuk pala sekor2.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-1-2019 12:00 PM From the mobile phone | Show all posts
pakjep replied at 13-1-2019 01:57 AM
hurm....pimai pimai dok tang tu laaaaaa...

2x5 saja kan.. Dulu kuat mengata BN, skrg dorg pun lanyak aset kerajaan utk kerja2 parti.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 12:39 PM | Show all posts
beruk dapat bunga.  mcm ni laaa
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Diorg byr la bla guna harta gomen.
Mnyk diorg isi, OT staff diorg bayar. Korang ape tahu....

Lgpon kerajaan dulu lg teruk. Curi simpan dlm rumah.

Kata seorang pencacai
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:03 PM | Show all posts
kt ruangan malaysiakini, FMT, the star, NST kt page FB, KALAU DULU zaman BN buat camni abis dicerca cerci makin hamunnya gomen BN buat camni

TAPI SEKARANG   bila gomen PH buat silap, buat salah, kemain lagi puak2 yg dulu caci maki BN backup, padahal dah tahu apa yg sesetengah org PH buat tu mmg dah terang lagi bersuluh lebih kurang je zaman BN dlu- yg kelakarnya kes anak LGE pakai jaket mahal tan tee beng post FB,yg komen kt situ semua duk cakap rosmah lag teruk, siap backup lagi tu apa salhnyer LGE beli jaket mahei utk anak dia...

sorry to say, akak not racist, based on my observations, majority of them are chinese
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 09:23 AM | Show all posts
Lumrah manusia, bila tak dapat bising.

Dah dapat mula lah... "tak pa"

Apa-apalah.

Ingatkan betul-betul ada integriti sama aja rubish.
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 09:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Mohon kalah teruk...bodo sampai ada lg yg backup tu..tak taulah tukang bekap letak otak celah poen ke apa
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2019 09:39 AM | Show all posts
UMNO buat rasuah. Pakatan Hanjeng buat takpe. Memang neh lah modus operandi deme skarang neh. Dasar Pakatan Hanjeng. Undi rebahhh Pakatan Hanjeng mulakan kempen dari sekarang. Ayoooohhhhhhhhhh demokrasi sekelian, jahannaaamm Pakatan Hanat!!
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.108979s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list