JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
2513
View
380
Reply

Pengalaman Memancing

[Copy link]

Author: noor2    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 6-2-2019 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:06 PM
Ni kak noor google  ikan kaloi. ..

Besar jugak ikan kaloi ni. Sedap masak apa ni kaka
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Ikan kerai. ...adakah sama dengan ikan sia

kerai-fish-1.png

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 6-2-2019 03:13 PM
Besar jugak ikan kaloi ni. Sedap masak apa ni kaka

Tak tau. ..kaka tak pernah makan ikan kaloi. ....erm teringat cerita bawang putih bawang merah. ....
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:08 PM
Wah....best kisah cat ....mesti banyak kisah masa kecik2 ikut ayah. ...

Kak noor biasa memancin ...

Tu la ngikut ayah g mancing. Sebelum mancing kena la cari cacing dulu, gigih la kutip cacing2 dari geli jadi dah tak geli. Tapi sekarang ni ngan cacing ewwwwwwww

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 6-2-2019 03:13 PM
Besar jugak ikan kaloi ni. Sedap masak apa ni kaka

Ni lagi. ..ikan kerai....mcm sama ikan sia tapi macam tak sama. ...

Kerai.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 02:37 PM
Wahhhh tak sangka cat pun minat memancing. ..marilah cerita pengalaman memancing di sini. ...cat m ...

owh macam tu ye buat umpan. tepung jagung ke kaka? rasanya pernah tgk sepupu guna tepung ngan minyak jagung eh, tak berapa ingat la
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 6-2-2019 03:14 PM
Tu la ngikut ayah g mancing. Sebelum mancing kena la cari cacing dulu, gigih la kutip cacing2 dari ...

Eh...kaka pun berani dengan cacing masa kecik2. .hehe buat umpan ikan keli. ..baung dan limbat. ..kadang2 dapat ikan tilan dan udang galah sesat. ...
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 11:16 AM
Ikan sia. ....hmm ikan ni manis. ..sedap. ..sedap bila digoreng dan dimakan dengan nasi panas2. ..
...

Ni ikan sia yg kak noor tangkap ke
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 6-2-2019 03:15 PM
owh macam tu ye buat umpan. tepung jagung ke kaka? rasanya pernah tgk sepupu guna tepung ngan miny ...

Guna tepung gandum sahaja. ....
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:20 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:13 PM
Ikan kerai. ...adakah sama dengan ikan sia

Wow besarnye, ke teknik gambar jadi gabak besar ikan ni. yang saya tau kerai ni fames kat temerloh. mahal juga sepotong masak tempoyak rm15.00 seekor tu potong dua. Ilan ni banyak tulang, nak maka  pilih belah kepala kurang tulang. Kat majalah 3 baru je keluar tentang org bela tangkap kerai ni

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:15 PM
Ni lagi. ..ikan kerai....mcm sama ikan sia tapi macam tak sama. ...

Lawa ikan ni, bersinar2 sisip dia, boleh buat bela dalam akuarium. macam arowana pulak berkilat2
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:16 PM
Eh...kaka pun berani dengan cacing masa kecik2. .hehe buat umpan ikan keli. ..baung dan limbat. .. ...

Heheee... dah nak mancing tu takut2 pun beranikan diri jugak la nak mancing tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Thread ni page hang ke apa....testing. .testing...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 6-2-2019 03:16 PM
Ni ikan sia yg kak noor tangkap ke

Bukan...ni kak noor gugel saja....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 6-2-2019 03:20 PM
Wow besarnye, ke teknik gambar jadi gabak besar ikan ni. yang saya tau kerai ni fames kat temerloh ...

Oh..tak.sangka mahal....sebab tak.pernah nampak ikan ni orang jual ..walau kat pasar. ...ikan sia tak banyak tulang...tapi lampam memang banyak tulang....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 03:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 6-2-2019 03:22 PM
Heheee... dah nak mancing tu takut2 pun beranikan diri jugak la nak mancing tu

Hehe...kecik2 dulu mmg hobi kak noor. ..selain dari memancing. .kaka suka tanam pokok bunga keliling rumah. ..hehe...
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:23 PM
Thread ni page hang ke apa....testing. .testing...

mohon mod theread ini mantau halu haluuu
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:26 PM
Oh..tak.sangka mahal....sebab tak.pernah nampak ikan ni orang jual ..walau kat pasar. ...ikan sia  ...

mahal juga kaka yang dah siap masak tu. tapi besar la juga macam ikan patin tu penuh mangkuk. Kalau kak noor lalu lpt boleh la singgah rnr dia rasa
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:27 PM
Hehe...kecik2 dulu mmg hobi kak noor. ..selain dari memancing. .kaka suka tanam pokok bunga kelili ...

Seronok memancing ni. Kecik2 dulu guna joran je. kaka pakai apa dulu2? sekarang?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 03:26 PM
Oh..tak.sangka mahal....sebab tak.pernah nampak ikan ni orang jual ..walau kat pasar. ...ikan sia  ...

owh tak banyak tulang tu lain jenis la dengan kerai
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.108995s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list