Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1641
View
30
Reply

[Dunia] Laki Marah Main Facebook - Bini Gantung Diri

[Copy link]

Author: espri6006       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-2-2019 07:15 AM | Show all posts |Read mode
Edited by espri6006 at 12-2-2019 08:57 AM

KALIMANTAN: Gara-gara media sosial, macam-macam yang tidak diingini boleh berlaku.

Terbaharu hanya kerana aplikasi Facebook seorang isteri dipercayai sanggup menggantung dirinya.

Lapor media tempatan, kejadian malang ini berlaku di di Kelurahan Sungai Paret, Kecamatan Penajam, di Kalimantan Timur, Indonesia.

Mangsa berusia 22 tahun bernama Arniati sebelum itu dikatakan dilarang oleh suaminya daripada menggunakan laman sosial popular, Facebook.

Gara-gara larangan itu beliau dikatakan telah bertengkar dengan suaminya yang turut didengari oleh jiran-jiran.

Bagaimanapun kejadian itu tanpa diduga berakhir dengan begitu tragis apabila mayat Arniati ditemukan tergantung di dalam biliknya pada Khamis lalu.

Dia bagaimanapun dikatakan sempat mencurahkan kekecewaannya itu di status WhatsApp miliknya dengan menulis bahawa dia mahu mengakhiri kehidupannya dan meminta maaf kepada semua keluarganya.

Menurut suaminya yang dikenali sebagai Sujaedi, selepas pertengkaran dengan isterinya itu beliau dan isterinya masing-masing tidak bercakap

Namun Sujaedi menyatakan isterinya masih lagi aktif bermain Facebook selepas pertengkaran tersebut.

Beliau bagaimanapun berasa tidak sedap hati selepas itu selepas melihat status aplikasi WhatsApp milik isterinya itu yang menyatakan dia akan mengakhiri kehidupannya.

Sujaedi tidak menyangka sama sekali bahawa isterinya itu benar-benar melakukannya dengan menggantung dirinya di biliknya dengan menggunakan tali buaian pada petang kejadian itu.

**Credit to Astro Awani

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Ko ni kan dikk.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada tgk pic dia smlm tgantung. Helok jer lurus. Baru mati lah tu. Hidup pun ko bosan barangkali.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Mark jukebeg elok je dok depan pc sambil minum kopi
Xde dia nak meratap kau mati sebab fb
Ngeng btoi
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:41 AM | Show all posts
astagaaa..taksub betol dah ni dgn socmed..
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Sayang facebook dari laki nampaknya
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:55 AM | Show all posts
BBNU kannn...pikir x panjanggg
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:22 AM | Show all posts
yg si laki punnnnnn, tak tahu ke bini admin 86 group wassap, mod 33 bod forum.

nak halang mende. dah terlambat nak didik bini.

bini dah ketagih hidup dalam dunia maya.

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Jangan kena gantung sudah..yg tulis duka lara kat FB tu lakinya...twist.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:49 AM | Show all posts
cara melarang tu yg mungkin x kene
xtaula ape yg disebutnya sampai nk bunuh diri
kadang2 nk tegur 1 benda tapi mengungkit mcm2 jadi 10 benda
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:54 AM | Show all posts
lor singkatnya die berpikir...fb lagi berharga dr nyawa dia
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 10:21 AM | Show all posts
tak sayangkan diri sendiri..kalau btl lah gantung diri
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:23 AM | Show all posts
Perbuatan sia2 je
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:28 AM | Show all posts
jangan gantung diri lepas dapat tahu kwna tipu hantaran kahwin kereta bereben kuci dalam bekas kaca bagai tu cuma kereta second hand

bahahah

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:37 AM | Show all posts
perasaan hidup yg diperolehi dari media sosial untuk setengah orang sangat besar... tak boleh main facebook, rasa mcm nak mati.. memang boleh jadi penyakit
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 12:25 PM | Show all posts
takkan sb tu je terus rasa nk bunuh diri.. ade sb lain kot campur aduk.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 01:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai apa lah nilai hidup
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 01:17 PM | Show all posts

Sesi Hencapan Mayat

Edited by tumpanglalu74 at 12-2-2019 01:19 PM

Bakal bermule..

Awat aku tengok macam coklat berkrim laksane @dodolgemok jah..




Angkare filter kah?

http://www.berkrim.com/index.php/2019/02/07/dilarang-suami-main-fb-wanita-hamil-ini-gantung-diri-wasiatnya-di-whatsapp/
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau marah main forum adakah gantung diri jugak?
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 12-2-2019 01:17 PM
Bakal bermule..

Awat aku tengok macam coklat berkrim laksane @dodolgemok jah..

Lighting lah woi. Tu mati dlm bilik gelap haruslah gelap!
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.104895s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list