Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
5367
View
102
Reply

[Tempatan] PU Azman halang sebut 'bahenol', henti ikut perkembangan Si Nopal

[Copy link]

Author: chacon       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-2-2019 03:09 PM | Show all posts |Read mode



PENDAKWAH terkenal, Pencetus Ummah (PU) Azman menerusi Instagram meminta netizen berhenti menyanyikan lagu Si Nopal yang tular di media sosial.

Menurut PU Azman atau nama sebenarnya Azman Syah Alias, beliau dimaklumkan bahawa perkataan 'bahenol' yang disebut dalam lagu animasi dari Indonesia itu membawa maksud tidak baik.

Beberapa hari lepas, saya antara personaliti yang memporpulakan lagu Bahenol. Tapi selepas mendapat maklumat daripada netizen dan membuat beberapa rujukan, saya dapati ia membawa maksud lucah," katanya.



PU Azman turut memohon maaf kerana memuat naik video berkaitan animasi Si Nopal
Animasi Si Nopal menjadi tular di laman sosial khususnya lagu yang dinyanyikan watak dalam kartun itu ketika mengikuti perkhemahan bersama Si Nopal.
Rata-rata terhibur dengan gelagat animasi itu yang disifatkan agak melucukan.



Maksud Bahenol menerusi carian di laman sesawang Kamus Besar Bahasa Indonesia
Bagaimanapun menurut PU Azman, dia kesal kerana terkena tempias Si Nopal tanpa mengetahui asal usul atau maksud tersirat disebaliknya.

Saya dah delete video berkaitan Si Nopal, saya mohon maaf kepada netizen dan ingin menyarankan supaya tidak menyebut perkataan dan mengikuti lagi sebarang perkembangan tentang Si Nopal.

"Bahenol bermaksud bentuk badan perempuan yang ghairah dan montok," katanya.





Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Alaaaaaa it's funny
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan maksudnya gundu ka
Kalau tgkkan si nopal tu
Xde mengghairahkan pung
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:20 PM From the mobile phone | Show all posts
shernazz replied at 12-2-2019 03:19 PM
Bukan maksudnya gundu ka
Kalau tgkkan si nopal tu
Xde mengghairahkan pung

Dia ckp mak nopal yg bahenol. I mati2 ingat bahenol tu nama org
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Dalam lagu ni ade word bahenol. Ekekekek
C.c @pristineOne
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:23 PM | Show all posts
bahenol dalam bahasa malaysia = kartun kelakar
bahenol dalam indon = perempuan ghairah / seksi
gampang bahasa indon = mudah
gampang bahasa malaysia = kata kesat

mana2 sama je..bahasa jiwa bangsa
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 12-2-2019 03:20 PM
Dia ckp mak nopal yg bahenol. I mati2 ingat bahenol tu nama org

I see..maknanya mak nopal tu montok la?
No wonder la xnak tunjuk..hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
SWORKS27 replied at 12-2-2019 03:23 PM
bahenol dalam bahasa malaysia = kartun kelakar
bahenol dalam indon = perempuan ghairah / seksi
gam ...


Ade ye word dlm bhs Melayu? Bahenol? X pernah dengar
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:31 PM | Show all posts
noraidil_06 replied at 12-2-2019 07:26 AM
Ade ye word dlm bhs Melayu? Bahenol? X pernah dengar

benda boleh buat....claim cepat2
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:33 PM | Show all posts
setakat ni aku belum terjebak dgn nopal lagi...syukur...tak de rasa nak play pun kat video dia yg lalu lalang kat fb tu
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
SWORKS27 replied at 12-2-2019 03:31 PM
benda boleh buat....claim cepat2

Hahahahah choy la. Mak dh percaya dah noks
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
kucingitam replied at 12-2-2019 03:33 PM
setakat ni aku belum terjebak dgn nopal lagi...syukur...tak de rasa nak play pun kat video dia yg la ...

Berkhemah berkhemah yihhhh.hihihi. i rase kelakar
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
shernazz replied at 12-2-2019 03:24 PM
I see..maknanya mak nopal tu montok la?
No wonder la xnak tunjuk..hahahaha

Kah kah..mak si nopal tu hodoh..gigi jongos..

Aku rasa bahenol tu maksud dia tembun atau debab..lebih pada ejekkan drp adik si nopal
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:58 PM | Show all posts
ohhh ingatkan bahenol tu bermaksud Baal Suci
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:58 PM | Show all posts
lor
anak aku suka kot si nopal tu
lagu bodo2 je nyanyi
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam shin chan atau maruko versi indon je citer ni
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:02 PM | Show all posts
asal ada mende baru...
ada je yg x boleh nya...
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:06 PM | Show all posts
laaa aku ingatkan bahenol tu nama bapak si nopal
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:06 PM | Show all posts
dah nak dekat ke bahalol...
rumah xde budak kecik x tau pulak citer ni
hari ni bru tau
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Satgi kang main ejek2.. 'bahenol'... 'bahenol'... 'bahenol'... 'bahenol'... 'bahenol'... 'bahenol'... yiiiieeehhh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.115458s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list