Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: sarah82

Melayu itu sendiri yg menjemput Islam ke Nusantara

[Copy link]
 Author| Post time 14-6-2019 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 14-6-2019 02:41 PM
iya sis nak bisnes kita research sehingga mencukupi. Konsep tu sangat baru macam desa kecil ...

Betul..sampai sekecil benda cara jaga org tua pun dicari supaya buat dgn betul.

Skrg masa nak establish nama sebagai pengasuh di Alor Setar ni.. Dah establish senang nak dapatkan job.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 14-6-2019 03:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok mak @noraidil_06 saya rasa dah ready

Use magic Report

Post time 14-6-2019 03:18 PM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 14-6-2019 03:31 PM
sarah82 replied at 14-6-2019 01:06 PM
Fallen angel disini merujuk kepada Lucifer?

malaikat-malaikat yang pro Lucifer.

Klu kejatuhan Lucifer, dicatatkan dalam Kitab Isaiah:

12 How you have fallen from heaven, morning star, son of the dawn! You have been cast down to the earth, you who once laid low the nations!
13 You said in your heart, “I will ascend to the heavens; I will raise my throne above the stars of God; I will sit enthroned on the mount of assembly, on the utmost heights of Mount Zaphon.
14 I will ascend above the tops of the clouds; I will make myself like the Most High.”
15 But you are brought down to the realm of the dead, to the depths of the pit.
16 Those who see you stare at you, they ponder your fate: “Is this the man who shook the earth and made kingdoms tremble,
17 the man who made the world a wilderness, who overthrew its cities and would not let his captives go home?”
18 All the kings of the nations lie in state, each in his own tomb.
19. But you are cast out of your tomb like a rejected branch; you are covered with the slain, with those pierced by the sword, those who descend to the stones of the pit. Like a corpse trampled underfoot,

berlaku perperangan St. Micheal dengan kumpulan pemberontak ini:

Revelation 12:7-9

7 And there was war in heaven: Michael and his angels fought against the dragon; and the dragon fought and his angels,

8 And prevailed not; neither was their place found any more in heaven.

9 And the great dragon was cast out, that old serpent, called the Devil, and Satan, which deceiveth the whole world: he was cast out into the earth, and his angels were cast out with him.

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Author| Post time 14-6-2019 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 14-6-2019 03:18 PM

Pernah baca ni.. tapi tak habis.. Mlm ni baca balik.. Sebenarnya menarik ttg peperangan Sons of Light vs Sons of Darkness

Use magic Report

Post time 14-6-2019 05:44 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 14-6-2019 01:24 PM
Ada manusia mmg buat2 bodoh.. Apa yg aku tulis... Adalah Melayu mempunyai DNA berusia 60000 tahun. ...

Muka kau Pon macam Burma macam Mana nak kata genetik korang 60,000SM.

Abistu genetik Burma tu semua terbentuknya 60000SM

Use magic Report

Post time 14-6-2019 05:57 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 14-6-2019 01:24 PM
Ada manusia mmg buat2 bodoh.. Apa yg aku tulis... Adalah Melayu mempunyai DNA berusia 60000 tahun. ...

Persoalan bodoh tu semua ko syok sendiri timbul Kan...sebodoh Melayu Kedah Tua pi angkan orang Benua Keling terdampar dengan Baju compang camping sebagai raja .

Hello Melayu tertua tu Proto Malay, macam Suku Jakun dekat Johor tu...Johor, Riau palembang, tu aku percaya la Suku Melayu Tua siap dengan tulisan Rencong bagai.

Yang kau orang Kedah NI tetiba kata DNA 60,000 SM, korang tu Suku Jakun ke???? Tetiber nak Caras tahta Suku Jakun.

Lagi Satu tak perlu lah nak compare sejarah ko dgn Bugis .....Melayu korang kata Jah 60,000 tahun Satu Naskah purba Pon takda...kalau Ada Pon pakai tulisan Benua Keling

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 14-6-2019 05:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 14-6-2019 05:44 PM
Muka kau Pon macam Burma macam Mana nak kata genetik korang 60,000SM.

Abistu genetik Burma tu ...

Aku dah jawab semua soalan.. Tapi ang.. Bila x mampu menjawab.

Mula menghina fizikal dan bangsa lain.

Sebab tu aku tulis sebelum ni.

Selamanya BUGIS hanya sekadar Sub Bangsa kepada Bangsa MELAYU.

Bye Loser...

Use magic Report

Post time 14-6-2019 06:01 PM | Show all posts
system_failure replied at 14-6-2019 12:49 PM
Salah la bang..
Dia telah belayar hingga ke kepulauan bunian berkepala 3.. Lalu mengahwini putri  ...

Nenek sedara sebelah pakcik aku

Jadi kita ni seken kazen lah!! wah tak sangka jumpa saudara mara di forum. Pandai pulak tu kazen aku ni sejarah i-tsing. Terharu. Hi kazen

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 14-6-2019 06:13 PM | Show all posts
sarah82 replied at 14-6-2019 02:45 PM
Betul..sampai sekecil benda cara jaga org tua pun dicari supaya buat dgn betul.

Skrg masa nak  ...

Mulianya kerja puan, jaga orang tua. Bukan senang tu. Semuga Allah merahmati puan.

Di Malaysia ni tak ada rumah orang tua yang best. Kalau ada mau jer ramai orang pergi. Best tu macam hotel. Ada laman bunga yang luas untuk jalan jalan, makan berkhasiat. Ada in house Dr, ada banyak activites dan games, majlis tari menari, parties dsb. Kalau ada macam tu, best lah nak masuk.

Use magic Report

Post time 14-6-2019 06:15 PM | Show all posts
cmf_shalom replied at 14-6-2019 03:18 PM

Belum baca, but bookmarked. Best cerita cerita dalam bible. Ada pernah baca bible. Cuma belum pernah baca Torah. Apa cerita dalam tu?

Kadang rasa macam best nama Lucifer tu hehhehe.

Use magic Report

Post time 14-6-2019 06:16 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 14-6-2019 05:59 PM
Aku dah jawab semua soalan.. Tapi ang.. Bila x mampu menjawab.

Mula menghina fizikal dan bangs ...

Cuba ko compare Kan Melayu Kedah, Melayu Kelantan, Proto Melayu Suku Jakun Kat Johor.

Ko rasa siapa Paling tua

Use magic Report

Post time 14-6-2019 06:22 PM From the mobile phone | Show all posts
nurrlisa replied at 14-6-2019 06:15 PM
Belum baca, but bookmarked. Best cerita cerita dalam bible. Ada pernah baca bible. Cuma belum pern ...

Lawa Nye ko sis.

Bible tu panggilan Kristian untuk Perjanjian Lama dan Perjanjiang Baru

Perjanjian Baru hanya Kristian je yang pakai iaitu Injil dll

Perjanjian Lama tu Yahudi guna, Kristian Pon guna tapi Tak praktik (terutama kathokik) sebab deme kata hukum tu hanya untuk Bani Israel.

Dalam Perjanjian lama tu Ada Taurat, Zabur dll...orang Yahudi Panggil Perjanjian lama sebagai TANAKH.

Kitab Kejadian (Genesis) tu adalah salah Satu kitab dari 4 Kitab di dalam Written Torah.

Use magic Report

Post time 14-6-2019 06:44 PM | Show all posts
sarah82 replied at 14-6-2019 04:05 PM
Pernah baca ni.. tapi tak habis.. Mlm ni baca balik.. Sebenarnya menarik ttg peperangan Sons of Li ...

Dalam Kitab Ezekiel, dicatatkan tentang keangkuhan Lucifer aka morning star...antara ciptaan Tuhan...Dia la antara paling sempurna...Kerana itu lah, Dia terjatuh bersama dengan pengikutnya...

Thus saith the Lord God; Because thine heart is lifted up, and thou hast said, I am a God, I sit in the seat of God, in the midst of the seas; yet thou art a man, and not God, though thou set thine heart as the heart of God:

3 Behold, thou art wiser than Daniel; there is no secret that they can hide from thee:

4 With thy wisdom and with thine understanding thou hast gotten thee riches, and hast gotten gold and silver into thy treasures:

5 By thy great wisdom and by thy traffick hast thou increased thy riches, and thine heart is lifted up because of thy riches:

6 Therefore thus saith the Lord God; Because thou hast set thine heart as the heart of God;

7 Behold, therefore I will bring strangers upon thee, the terrible of the nations: and they shall draw their swords against the beauty of thy wisdom, and they shall defile thy brightness.

8 They shall bring thee down to the pit, and thou shalt die the deaths of them that are slain in the midst of the seas.

9 Wilt thou yet say before him that slayeth thee, I am God? but thou shalt be a man, and no God, in the hand of him that slayeth thee.

10 Thou shalt die the deaths of the uncircumcised by the hand of strangers: for I have spoken it, saith the Lord God.

11 Moreover the word of the Lord came unto me, saying,

12 Son of man, take up a lamentation upon the king of Tyrus, and say unto him, Thus saith the Lord God; Thou sealest up the sum, full of wisdom, and perfect in beauty.

13 Thou hast been in Eden the garden of God; every precious stone was thy covering, the sardius, topaz, and the diamond, the beryl, the onyx, and the jasper, the sapphire, the emerald, and the carbuncle, and gold: the workmanship of thy tabrets and of thy pipes was prepared in thee in the day that thou wast created.

14 Thou art the anointed cherub that covereth; and I have set thee so: thou wast upon the holy mountain of God; thou hast walked up and down in the midst of the stones of fire.

15 Thou wast perfect in thy ways from the day that thou wast created, till iniquity was found in thee.

16 By the multitude of thy merchandise they have filled the midst of thee with violence, and thou hast sinned: therefore I will cast thee as profane out of the mountain of God: and I will destroy thee, O covering cherub, from the midst of the stones of fire.

17 Thine heart was lifted up because of thy beauty, thou hast corrupted thy wisdom by reason of thy brightness: I will cast thee to the ground, I will lay thee before kings, that they may behold thee.

18 Thou hast defiled thy sanctuaries by the multitude of thine iniquities, by the iniquity of thy traffick; therefore will I bring forth a fire from the midst of thee, it shall devour thee, and I will bring thee to ashes upon the earth in the sight of all them that behold thee.

19 All they that know thee among the people shall be astonished at thee: thou shalt be a terror, and never shalt thou be any more.

Use magic Report

Post time 14-6-2019 06:59 PM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 14-6-2019 07:10 PM
nurrlisa replied at 14-6-2019 06:15 PM
Belum baca, but bookmarked. Best cerita cerita dalam bible. Ada pernah baca bible. Cuma belum pern ...

Dalam Bible, Dari Old Testament (OT) sampai la kepada New Testament (NT), tidak diceritakan secara sistematik..

Ia dikisahkan bertebaran dikalangan 66 buah Kitab dalam Bible baik dlm OT mahupun NT, darfi seorang nabi ke seorang nabi yang lain.

Ini kerana, bukan tujuan utama Bible ni membuka misteri alam ghaib, terutamanya melibatkan alam malaikat dengan fallen angels...

Mungkin sebab Bible tidak menggalakan umatnya terlalu fokus untuk memikirkan benda-benda macam tu, sebab ianya bukan dalam urusan manusia.

Lagipun, Bible lebih fokus kepada keupayaan akal yang TUHAN dah bagi kepada manusia untuk menerokai alam semesta ini, tapi bukan beserta alam ghaib.

Penceritaaan dalam Bible untuk fallen angels menyentuh perkara asas sahaja. Dan kalau perasan..ia kekadang diceritakan berselindung disebalik aktiviti manusia..Kisah Lucifer selalu dikaitkan dengan kisah Raja yang suka berjual beli-sebab memperihalkan sifat iblis suka tawar menawar dalam memberi perkhidmatan...

Namun dalam kitab-kitab apokrib....kitab-kitab yang tidak dimasukkan dalam Bible, memang banyak menyentuh isu alam ghaib, terutama kisah fallen angels ni.

Ada satu bidang dalam cosmology Xtian-yang fokus untuk mengkaji alam2 ghaib ni..dari situ la akan diketahui diantara bangsa fallen angels t ini insaf setelah TUHAN campak mereka dari langit...kumpulan malaikat ini la yang membentuk menjadi jin/dewa dewi etc, yang hidup ditengah2 manusia-sebagai makhluk ghaib etc. Mereka ini sendiri tidak baik, tidak jahat, dan mereka juga seperti manusia, menunggu untuk dibicarakan..Tapi mereka jauh lebih baik dari iblis/syaitan yang sampai bila2 tidak akan bertaubat.

Tapi agama xtian tidak menggalakkan umatnya untuk berinteraksi dengan alam jin/dewa/dewi ini...sebab mereka tetap memiliki sifat inferior dari manusia..dan terdapat kecenderungan mereka untuk menjadikan manusia sebagai hamba mereka.

Use magic Report

Author| Post time 14-6-2019 07:43 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 14-6-2019 06:44 PM
Dalam Kitab Ezekiel, dicatatkan tentang keangkuhan Lucifer aka morning star...antara ciptaan T ...

Mlm ni lps main game masak..aku google dan baca..

Use magic Report

Post time 14-6-2019 08:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Nganga sat baca thread ni..kagum dgn knowledge otai2 semua..

OT sat..utk TT..daycare utk org2 tua rasanya mcm dh ada kt belah2 kulim. Mcm penah dgr kwn2 cerita. Tp tak sure jenis yg balik hari or letak seminggu and balik rumah. But then, utk daycare org tua2 skali dgn budak2 mmg tak dijumpai lg..goodluck TT

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 14-6-2019 09:43 PM From the mobile phone | Show all posts
el_8228 replied at 14-6-2019 08:54 PM
Nganga sat baca thread ni..kagum dgn knowledge otai2 semua..

OT sat..utk TT..daycare utk  ...

Kulim mmg ada.. Alor setar x ada lagi.. Market alor setar dan Perlis sgt besar... Aamiin.. Tq sebab sudi baca dan doakan.

Use magic Report

Post time 14-6-2019 09:45 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 14-6-2019 09:43 PM
Kulim mmg ada.. Alor setar x ada lagi.. Market alor setar dan Perlis sgt besar... Aamiin.. Tq seba ...

Teh @putehkundor moh le kite buat kat Shah Alam kikiki

Use magic Report

Author| Post time 14-6-2019 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 14-6-2019 09:45 PM

Permintaan servis pengasuh org tua tinggi.. Tapi masih baru lagi kat malaysia..

Use magic Report

Post time 14-6-2019 10:08 PM | Show all posts
noraidil_06 replied at 14-6-2019 09:45 PM

banyak tak modal nak buat uols....kita buat yg ada swimming pool sekali, bilik kemas cantik2 mcm hotel

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-4-2024 03:33 PM GMT+8 , Processed in 0.402929 second(s), 47 queries .