Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
600
View
13
Reply

[Dunia] Israel bakal sertai gabungan negara Arab lawan Iran, kata menteri luar.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-8-2019 12:33 AM | Show all posts |Read mode
Edited by FOTHER-MUCKER at 7-8-2019 08:35 AM

Israel bakal sertai gabungan negara Arab lawan Iran, kata menteri luarBernama -

August 7, 2019 4:20 PM





Menteri Luar Israel Yisrael Katz. (Gambar Facebook)



BAITULMAQDIS: Menteri Luar Israel Yisrael Katz berkata negara itu akan menyertai tentera gabungan pimpinan Amerika Syarikat dalam usaha melindungi laluan perdagangan di Teluk Parsi, lapor agensi berita Turki Anadolu memetik media Israel pada Selasa.


Menurut akhbar harian Israel, Yedioth Ahronoth, Katz mendakwa beliau bertemu seorang tokoh berpangkat tinggi dari Emiriah Arab Bersatu baru-baru ini dalam usaha meningkatkan hubungan antara Israel dan negara Arab.

Israel adalah sebahagian daripada tentera gabungan pimpinan AS dalam usaha melindungi laluan perdagangan di Teluk Parsi, kata Katz.


Adalah menjadi kepentingan Israel untuk menghentikan pencerobohan Iran di rantau ini dan memperkukuh hubungan dengan negara-negara Teluk, katanya.


Menurut akhbar itu, Katz berkata dalam satu mesyuarat dengan menteri bahawa Israel tidak mempunyai konflik dengan negara Teluk.


Bulan lepas, Iran merampas kapal tangki Britain di Selat Hormuz sebagai membalas tindakan kapalnya yang dirampas berhampiran Gibraltar yang merupakan sebuah wilayah luar negeri Britain.

Ketegangan memuncak di rantau tersebut sejak itu.





https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2019/08/07/israel-bakal-sertai-gabungan-negara-arab-lawan-iran-kata-menteri-luar/
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 12:38 AM | Show all posts
bakal bakal akan mungkin tahun depan semua tu, bodoh level bahlol tolol percaya tipuan je akan percaya

bahahaha, sendiri buat citer tipu, sendiri tertipu

bongok



Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 10:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Alah...tipu je tu. gang2 kwn baik. Iran tu x kan serang yessrael punya. Pernah ke
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 10:29 AM | Show all posts
ISISan yg paling gumbira
elephant fight elephant

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 07:29 AM From the mobile phone | Show all posts
keronsang replied at 8-8-2019 10:15 AM
Alah...tipu je tu. gang2 kwn baik. Iran tu x kan serang yessrael punya. Pernah ke

ada ke amerika pernah serang rusia? ada ka? maknanya depa tu genglah kan?
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 06:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Aliaskotonggo replied at 14-8-2019 07:29 AM
ada ke amerika pernah serang rusia? ada ka? maknanya depa tu genglah kan?

Rusia tu lain cerita. Bukan muslim pun. x dek reason at all
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 09:15 AM | Show all posts
Mereka takkan berani sehingga Iran lemah dulu.

Selagi Iran nampak boleh retaliate dgn kuat, selagi tu diorang takkan berani.
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2019 09:45 AM | Show all posts
keronsang replied at 15-8-2019 06:00 AM
Rusia tu lain cerita. Bukan muslim pun. x dek reason at all

sampai rusia terus cerita lain yek...pandai
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2019 09:46 AM | Show all posts
lipans replied at 15-8-2019 09:15 AM
Mereka takkan berani sehingga Iran lemah dulu.

Selagi Iran nampak boleh retaliate dgn kuat, selag ...

tapi org2 kampung percaya depa tak serang Iran pasai depa kawan ngan Iran
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2019 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
keronsang replied at 15-8-2019 06:00 AM
Rusia tu lain cerita. Bukan muslim pun. x dek reason at all

Usa , israel tu dgn negara ereb kan baik... then apa masalahnya kalau us dan israel nak berbaik dgn iran?  
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2019 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Aliaskotonggo replied at 16-8-2019 09:46 AM
tapi org2 kampung percaya depa tak serang Iran pasai depa kawan ngan Iran

Sbb org kampung masih teringat jaman2 dulu kala, masa raja iran baik dgn us dulu dulu.
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2019 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
ohnoLia replied at 16-8-2019 01:11 PM
Sbb org kampung masih teringat jaman2 dulu kala, masa raja iran baik dgn us dulu dulu.

pasal 'org kampung' senang kena tipu ngan org pakai kopiah. org kampung yg betul adalah yg bijak, depa browse internet, segala info mak nenek ada so susahlah nk dikelentong atau ditunggang.
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2019 07:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Saje je cari alasan nak bunuh islam sunni..depa sepakat sesama depa last2 org awam sunni yg tkorban..dasar syaitan
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
QueenIsolde replied at 16-8-2019 07:47 PM
Saje je cari alasan nak bunuh islam sunni..depa sepakat sesama depa last2 org awam sunni yg tkorban. ...

ni sunni amende pulak ni?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.079883s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list