Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
4863
View
84
Reply

[Tempatan] Ibu JJ tolak tawaran cucu atas pemindahan 9 juta saham 3 syarikat.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER       Show all posts   Read mode

Post time 14-8-2019 01:11 PM | Show all posts
sukacactus replied at 14-8-2019 07:37 AM
Reta byk berbillion pun xde buat wasiat ke
Mmg masak la bila ada yg menuntut
Lama dah kot teringin ...

nak buat wasiat apanya? yg tuntut ni ahli faraid, wasiat mana bleh buat utk ahli faraid
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 01:18 PM | Show all posts
LemakPetai replied at 14-8-2019 12:57 PM
Ada harta susah...takde harta lg susah...huhuhu

miskin tak ada harta dihina disindir.. sudah ada harta duit banyak, ramai yang datang minta macam macam dengan berkata kita berjaya kaya raya adalah dari makbulnya doa dia setiap hari mendoakan kita..

apa pun tak boleh..


Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 01:34 PM | Show all posts
kucingitam replied at 14-8-2019 03:36 AM
takde ke ejen insurans nak ambil kes ni buat headline 'pentingnya hibah'. tgk member aku dok promote ...

ye kat timeline fb aku ada jugak yang buat perangai hanat mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 01:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Rsnya makcik ni tak nk sgt harta tu.. Dia pun dah tua.. Nk buat apa harta bnyk2.. If betul nk bersedekah atau wakaf leh je dia suh menantu dan cucu2 dia yg buatkan.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 01:57 PM | Show all posts
Minami2013 replied at 14-8-2019 08:47 AM
Byk 2 billion... kalau bagi pun 1/6 tu masih kaya raya lagi. Sape yg byk harta tu siap2 la buat hiba ...

setuju sgt statement ni... huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
adik beradik gila harta ...bwk mak berkerusi roda sbg alasan nk tuntut harta...maknya pun gamaknya bg sejuta,pkai pun xsempat abis... apa daaa .... horrifying!
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:10 PM From the mobile phone | Show all posts
zafira replied at 14-8-2019 09:34 AM
ya.. dari apa yang akak dengar , adik beradik JJ yang suruh maknya tuntut.. memang dispute antara  ...

Mak jj ada kawin lain ke?....

Setau aku, mak jj di tinggalkn & bersusah payah jaga jj sorang sorang.....tu yg jj berazam nk berjaya sbb nk buktikn pada ayah dia....dia blh berjaya wlu di abaikan.....masa sek dulu, jj memang pandai dari anak anaj ayah dia dari mak lain.....

Bila jj dah tak de ni....mak dia mgkin kesunyian...ank ank yg dari mak lg satu tu pun berbuat baik lah.....dia dah tak de sapa sapa kannn....
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Cpkay replied at 14-8-2019 09:36 AM
pentingnya hibah guys.. sikit atau banyak perlu ada hibah. tak tenteram didalam sana bila yg masih a ...

Dia tak sangka dia pergi masa muda lg.....belum decide nk bg kat sapa....tetiba heli meletup....lain le klu dia dah di diagnose ada terminal disease....
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:49 PM | Show all posts
benda faraid ni mmg ramai amik kesempatan.. contoh terdekat dlm keluarga aku, mula2 adik bradik masa bincang semua ckp ok duit bahagi sama rata.. tgh on da way ke mahkamah bicara, dan2 yg laki (kebetulan dia sorang laki) ckp kita kena ikut islam.. baik faraid..

last2 duit je la amik, tanggungjawab semua ke kakak sulong, alasan nya kau yg sulong ko la kena bertanggungjawab kat adik badek.. fakk, duit sedap enjoy n siap plan nk guna utk kahwin nnt..

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:51 PM | Show all posts
kucingitam replied at 14-8-2019 11:36 AM
takde ke ejen insurans nak ambil kes ni buat headline 'pentingnya hibah'. tgk member aku dok promote ...

Ada. Agen aku amoi cina. Hahaha tapi aku dah diam-diam amik ngan agen muslim. Sebab pasal hibah wasiat bagai, aku rasa lebih elok suadara seagama yang uruskan.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:53 PM | Show all posts
Takkan relationship anak-anak JJ tak elok dengan nenek sendiri? Dorang abaikan nenek ke sampai nenek demand harta?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 14-8-2019 09:04 AM
Aku tak rasa pun mcm tu.....

JJ penah cite kat kwn aku dulu...dia bljar betul betul sbb nk bukt ...

mak jj 1st wife or 2nd?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
scorpionkiki replied at 14-8-2019 01:10 PM
Mmg hak mak dia....dan dlm harta maknya tu ada harta anak anaknya yg lain...ie adik beradik arwah.

katanya jj ni anak tunggal
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:36 PM From the mobile phone | Show all posts
supermum replied at 14-8-2019 02:51 PM
Ada. Agen aku amoi cina. Hahaha tapi aku dah diam-diam amik ngan agen muslim. Sebab pasal hibah wa ...

uols amek dgn sape hibah tu?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 14-8-2019 02:10 PM
Mak jj ada kawin lain ke?....

Setau aku, mak jj di tinggalkn & bersusah payah jaga jj sorang so ...

jdnye yg tolak kerusi tu anak2 tiri dr ex laki ke? sbb i bace mak jj tak menikah baru..ke i slh bace.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:38 PM | Show all posts
harta berbilion patot la semua berebut nk harta
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Joriah replied at 14-8-2019 11:35 AM
skrg ni even hibah pun, kena ada persetujuan bertulis dari  waris lelaki yg x dpt tuntut.

Kalau mcm tu sia sia la duit buat hibah segala...
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:54 PM From the mobile phone | Show all posts
dubuk replied at 14-8-2019 01:18 PM
miskin tak ada harta dihina disindir.. sudah ada harta duit banyak, ramai yang datang minta macam  ...

Itulah...hahaha cakap2 org yg sentiasa dengki dgn org lain.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:37 PM | Show all posts
namieamuro replied at 14-8-2019 03:36 PM
uols amek dgn sape hibah tu?

Sila tengok pm uol
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:48 PM | Show all posts
selain dari shares ni..
mak dia dah dapat ke bhgn faraid dia...
arwah meninggal dah lama...
ke shares ni tuntutan tambahan...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096012s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list