Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
4864
View
84
Reply

[Tempatan] Ibu JJ tolak tawaran cucu atas pemindahan 9 juta saham 3 syarikat.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 14-8-2019 05:35 PM | Show all posts
wow nenek pakai henbeg n scarf lv..high maintenance jgk nenek pun
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
imransulaiman replied at 14-8-2019 09:40 AM
Ingatkan yang tolak kerusi roda tu peguam plaintif... Anak dia ye?

Rasanya kes ni timbul sebab  ...

Hang baru kuar gua ka...?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 05:45 PM From the mobile phone | Show all posts
imransulaiman replied at 14-8-2019 09:40 AM
Ingatkan yang tolak kerusi roda tu peguam plaintif... Anak dia ye?

Rasanya kes ni timbul sebab  ...

Hang baru kuar gua ka..?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
imransulaiman replied at 14-8-2019 09:40 AM
Ingatkan yang tolak kerusi roda tu peguam plaintif... Anak dia ye?

Rasanya kes ni timbul sebab  ...

Lorr..
Dia Tan Sri Jamaluddin Jarjis..
Xkan xkenal..
Gelaran Tan Sri tuh dapat semasa arwah hidup..
Aduuhh..
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 07:32 PM From the mobile phone | Show all posts
prizadane replied at 14-8-2019 07:54 AM
Adik beradik JJ ni ada bersusah payah bersama-sama JJ ke waktu setup company ni? Kira okay dah anak  ...

Susah ke dia kumpul harta tu?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 07:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Even kalau makcik ni meninggal sekalipun, adik beradik sebapa JJ tetap takkan dapat harta tu. Harta tu akan dapat pada anak2 lelaki JJ jugak. Jadi, apaslahnya bagi je ikut faraid then jagalah nenek baik2 agar adik beradik sebapa JJ tak boleh nak ambik makcik ni tukar nama harta.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 14-8-2019 03:48 PM
Kalau mcm tu sia sia la duit buat hibah segala...

Hibah adalah pemberian semasa pemilik masih hidup dan tak boleh ditentang. Semua harta kepada penama telah ditukarkan semasa pemilik masih hidup.
Wasiat adalah pemberian bertulis atau mulut sesudah pemilik meninggal dunia dan tak boleh diwasiatkan kepada mereka yang layak mendapat faraid.
Faraid ada pembahagian mengikut Islam.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Zeatyisaac replied at 14-8-2019 07:57 PM
Hibah adalah pemberian semasa pemilik masih hidup dan tak boleh ditentang. Semua harta kepada pena ...

Cuba u baca post yg i quote tu....
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
ruffboyz replied at 14-8-2019 02:49 PM
benda faraid ni mmg ramai amik kesempatan.. contoh terdekat dlm keluarga aku, mula2 adik bradik masa ...

Menjawab la dia nanti dgn Allah
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Harta nak. Tanggungjawab lepas dapat tu lagi prnting
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Jangan accept ye makcik..ambil lebih sikit. Mesti anak-anak makcik yang fight harta ni

Satu billion saat tu bersamaan 35 tahun. Bayang sajalah sebilion ringgit
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat forumer cerita JJ bela n**tta sha****in kat uni
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Sazida replied at 14-8-2019 07:48 AM
Kan. Dgn mak dia berkerusi roda bagai, iols rasa xde pun mak dia nk sgt harta tu. Melainkan adik b ...

Kusi roda pun kusi roda lah janji nenek bawak beg lv tudung pun lv yach
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:08 AM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 14-8-2019 02:10 PM
Mak jj ada kawin lain ke?....

Setau aku, mak jj di tinggalkn & bersusah payah jaga jj sorang so ...

oh now baru paham journey hidup JJ ni
kalo ada kat tempat dia, mmg aku kagum gak la sbb dia mmg nk buktikan pd ayah dia yg dia mampu berjaya walau diabaikan ayah dia
no wonder gak la arwah jd kaya raya sbb mmg mendahulukan mak dia dlm semua hal
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 14-8-2019 11:04 PM
Teringat forumer cerita JJ bela n**tta sha****in kat uni

Bela apa tu chuols? Pontianak ke?
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:23 AM From the mobile phone | Show all posts
ruffboyz replied at 14-8-2019 02:49 PM
benda faraid ni mmg ramai amik kesempatan.. contoh terdekat dlm keluarga aku, mula2 adik bradik masa ...

Ini betul2 fak..

Patutnya kena cakap duit lebih,  tanggungjawab pun lebih..

Kena cadang kat pihak berkenaan, sebelum buat kiraan faraidh tu,  mesti ada ceramah atau khutbah dulu.  Kenapa ada yg lebih,  kenapa ada yg dapat kurang.

Baru ada akai



Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 12:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Zeatyisaac replied at 14-8-2019 07:50 PM
Even kalau makcik ni meninggal sekalipun, adik beradik sebapa JJ tetap takkan dapat harta tu. Harta  ...

Cucu boleh ke waris Harta nenek?  Sebab rasanya mcm tak boleh.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 11:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 15-8-2019 12:00 AM
Kusi roda pun kusi roda lah janji nenek bawak beg lv tudung pun lv yach

Tulahh psl. Hahahahaha lv from top to toe.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 03:58 PM | Show all posts
CatMiow replied at 15-8-2019 12:23 AM
Ini betul2 fak..

Patutnya kena cakap duit lebih,  tanggungjawab pun lebih..

org melayu ni xd nye nk dgr ape2 lps dpt duit tu.. dorang pkir hak dorang je kononnya, adik bongsu belajar haram tak hulur sesen pon pdahal duit dpt msa faraid ade je duk simpan nk kawen nnt.. kedekut ya amat..
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by lemak_masin at 15-8-2019 04:16 PM

Patutnya mahkamah kene tetapkan awal2 pemberian faraid tu dengan tanggungjawab yang perlu dilakukan oleh penerima. Kene setuju secara bersumpah depan depan hakim. Baru laa duit dapat. Bila takde tanggungjawab dan terbukti gagal , anak-anak atau balu arwah boleh tuntut semula dan saman penerima dimahkamah.  Baru ler tak berebut dan tak lepas tangan lepas dapat harta
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.080101s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list