Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1165
View
44
Reply

[Tempatan] Veteran tentera minta Zakir tak persoal kesetiaan kaum India.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 14-8-2019 01:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini semua salah tun... Yg ko jadikan sejarah sebagai x wajib dulu dah kenapa....
Ko lihatla hasilnya skrg.. Org dh x kenal sejarah


Salah tun lagi.... Kasihan ko tun..semua aku tala kat ko
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 01:57 PM | Show all posts

ala kalo bukan sbb Zakir Naik pon,
mmg bole nmpk true kaler geng2 hindraf..prftttttt...


Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak puas hati sama China ke India ke p ceramah laa kat sana duduk Malaysia pastu kutuk2 tak puas hati buat apa? Pelik benor laa
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 14-8-2019 01:21 PM
Hampir semua kemusnahan negara yg majoriti islam mempunyai patterns yg sama....

Sama ada nk ke ti ...

Kannn...hampir sume negara islam pun ada isu sama..tgok afghanistan, iraq, syria dan few more..sapa dalang di sebalik kekacauan negara dorg..konon dtg nk bwa keamanan ats nma pbb rupa2nya dtg nk mgawal dn mbawa dakyah liberal, iran sbg ngara syiah xnak depa kacau sbb syiah yg sesat tu sekutu depa..20 tahun lgi negara2 yg dkawal ini akan melahirkn generasi muda islam sekular, percayalah..kafir/munafik dan fitnah mmg xleh dpisahkn
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 02:55 PM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 14-8-2019 04:04 PM
QueenIsolde replied at 14-8-2019 02:48 PM
Kannn...hampir sume negara islam pun ada isu sama..tgok afghanistan, iraq, syria dan few more..sap ...

Iye betul2 lertew...

x payah jauh2..tgk malaysia ini jak...

yg ceroboh lahat datu sapa...yang angkat senjata lawan seri paduka baginda tu sapa...

semuanya mula dengan dasar isle..

Time Malaysia ini masih baby...ancaman komunis etc..siapa yang tolong ...kafir munafik juga US, Australia, UK

Bila dah mula berkuasa, nak jadi tuan..datang sesama isle tu semua...lupa juga kafir pun sama angkat senjata pertahankan negara.,..mula mlihat ummah kafir sebagai ancaman..tidak setia dengan negara...


mula la keluar propanda org isle harus menjadi tuan...Malaysia ini perlu menjadi Islam...lupa dah sebelum ini kita berjuang bersama...mana pegi abu sayap, rohinya, Zakir, arab semua tu...semuanya datang selepas malaysia ini maju dan org melayu mula berkuasa dan ingin meneruskan dasar jadi tuan.

semuanya bermula dengan cerita mcm tu la...Masa masih baby kita semua sedara...bila dah mula berkuasa mulala isle ke hulu isle ke hilir...mula mlihat kafir dlm negara sebagai musuh...

kat semua tempat cerita dia semua mcm tu...


Selama berpuluh tahun kita boleh hidup bertoleransi..hal agama bawa dalam rumah masing-masing...sekarang ni jemput pula penceramah Islam dari luar negara, ternak dalam negara untuk tujuan apa?


Sesama Islam pun mula gaduh..hang kurang Islam la...Malaysia ini kurang Islam la..hang ni liberal la..hang ni sekuler lah..hang ni itu la...hang ini inilah...Malaysia sistem kafir la...Perlembagaan ver kafir la...Meh aku bawa panji-panji bani tarmin semua tu...biar kafir tunduk dan patuh ke dalam daulah Isle...Allah x akan redho selagi Isle x menang

Semuanya jalan cerita dia sama jak...

Israel Yahudi Amerika..menyusul kemudian

Org kafir kat mana-mana negara Islam pun nak selamatkan kepala dan maruah mereka juga..sapa nak jadi kelas kedua, selepas kita bersama membentuk negara...


semasa negara baru merdeka..kita semua sama level...bila dah maju org isle nak tukar negara jadi negara Islam..dimana non jadi kelas kedua...Atas nama neraka apapun, xde orrg kafir yang redho..


Bila terdetik dihati org Islam nak menjadi tuan ke atas org kafir...mula la kehancuran negara Islam..Sebab mula dari situ, Islam dengan Islam pun mula berbunuh, sebab dengan cara itu sahaja mereka boleh buktikan kepada Tuhan mereka bahawa mereka adalah kelompok Islam yang benar, walaupun tpaksa memarang sedara sendiri.x payah ckp lagi la if dengan org kafir..

Jalan cerita ini boleh diaplikasikan kat semua negara Islam nyahhh..

Kalau 1957 negara ini dibentuk dengan sistem sekuler, kenapa nak risau 20 tahun lagi Malaysia ini juga akan sekuler? Jawap nyah...jangan x jawab..of kos la time ni bselindung disebalik x nak jadikan umat islam sebagai sekuler...tau sangat dah skrip...ko ingat ko sorg jak risau pasal hal itu...totok yahudi totok xtian totok budhha pun sama

If ko ingat sekuler liberal. gay pondan, tok moh, kaki perempuan, rasuah, tu senjata harppp yahudi xtian, ...ko mmg menyedihkan nyah...

So maksudnya melayu la yg ubah perlembagaan..selama ini kita dok marah cina DAP nak ubah perlembagaan..jawap jagn x jawab nyahhh..kan dah terang bunderang kat situ siapa yg akan menghancurkan negara

sendiri secara x sedar dah mengaku



Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:49 PM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 14-8-2019 03:53 PM

Melayu nak ubah Malaysia ini jadi negara Islam
cina/india nak ubah Malaysia ini jadi negara republik..


Yang tersepit disebabkan perangai korg ini masyarakat pribumi lain yang hidup xnak menyusahkan org,

Tu pun korg gigih nak menjadi tuan...

Itu sebab aku sokong Sabah Sarawak if x keluar Malaysia, dapat status autonomi MA63..

KORG nak berbunuh berparang sila2...bila masing2 bila dah putus kaki jari..baru panggil kitairg...biar rawat korg masing2 dengan air garam..padam muka
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 14-8-2019 02:55 PM
Iye betul2 lertew...

x payah jauh2..tgk malaysia ini jak...

Tu la aku cakap kafur laknatullah mmg baik..suka dtg dan tolong negara org, dtg malaysia tolong 'jaga' mineral dan galian ngra ni, gi india 'jaga' permata india then terbubuh kt crown queen yg sampai skang jdi isu, then gi mesir buat excavation kt pharaoh tomb, scr tak sngaja terjaga then baru2 ni terlelong plak mumia tu..mmg baik hati sungguh..mmg baik kafir dan munafik ni aku akui.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 05:00 PM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 14-8-2019 05:24 PM
QueenIsolde replied at 14-8-2019 04:51 PM
Tu la aku cakap kafur laknatullah mmg baik..suka dtg dan tolong negara org, dtg malaysia tolong 'j ...

Sama la mcm malaya....
KL berbunuh beparang...laut sabah/sarawak keluar darah...

sampai sekarang sedut minyak sabah Sarawak secara paksa rela..


British pun xde buat perangai mcm oiii nyahhhh

Bak kata Tunku pada tahun 1962...Borneo ada minyak..baik utk akaun Malaya...

Ko pegi pusing satu dunia apsal..malaya contoh tbaik nyahhh

Btw..British mmg celaka..if bukan British punya psl...xde Malaysia tbentuk.,..x payah aku nk gaduh ngan korg dlm forum ni...

kebangga


Baik Sarawak gabung dengan Indon,leluhur kami mmg dari Kalimantan,bukannya Malaya

Indonesia boleh tahan ganteng gk..Malaysia ni..kejap lagi vietnam pun dh boleh cantas ekonomi Malaysia..x payah nak takabur ngan Indonesia...

cewek2 kalimantan merembes wuuuuu
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 05:27 PM | Show all posts












Sarawak kalimantan kita sedara..jom bergabung...



Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 05:30 PM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 14-8-2019 05:33 PM
cmf_shalom replied at 14-8-2019 05:27 PM
Sarawak kalimantan kita sedara..jom bergabung...


wahai persatuan jantan-jantan Sarawak...mari kita protes lontar telur ke kedutaaan British ....


Mereka la punca kita x bergabung dengan Kalimantan...

x payah kita dibeban dengan malaya...x abiz2 dengan ketuanan mereka..nyampahhhhhhh
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 07:53 PM | Show all posts
cmf_shalom replied at 13-8-2019 08:13 PM
Terus terang aku cakap...risikan kita pun kenal zakir tu siapa...

Malaysia ini biasa la..dulu a ...

Lobai mana ada yang cerdik nya.

Tengok dahulu mula mula mereka dengar nama Isis mereka sokong isis, mana mana orang melayu anti isis lobai tuduh mereka kafir. Kemudian rohinya, mereka cukup gembira rohinya di bawa masuk ke malaya kerana katanya sesama islam.




Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 08:04 PM | Show all posts
Edited by FOTHER-MUCKER at 14-8-2019 04:08 AM
cmf_shalom replied at 13-8-2019 06:01 PM
Dah mula tunjuk cucuk jarum nmpk nya si zakir... Lmbt laun true kaler tu aksn muncul juga.. Brapa la ...

Lobai sorang ni pun dah sama naik juga nak jadi zakir naik. Habislah malaya kerana zakir naik punya ....

Firdaus Wong Wai Hung
3 jam

Penyokong Pengganas LTTE di Malaysia Membuat Laporan Polis Ke Atas Dr. Zakir Naik?

Semalam tular satu posting berkenaan laporan polis dilakukan oleh NGO Malaysian Tamilar Kural ke atas Dr Zakir Naik kononnya terdapat kenyataan dalam ceramah Dr Zakir Naik mengguris hati mereka.

Kini mereka mencari pelbagai alasan dan cara untuk menghalau Dr Zakir Naik dari Malaysia.

Siapakah NGO Malaysian Tamilar Kural ini ? Apa kaitannya dengan DAP ? Adakah terdapat kenyataan mereka menyokong pengganas LTTE ?

Nantikan pendedahan seterusnya...




https://www.facebook.com/FirdausWong...type=3&theater



Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Bilo zakir cakap tau pulak panas puak2 nih... Pasai tulisan pun gegak gempita...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 08:20 PM | Show all posts
Edited by FOTHER-MUCKER at 14-8-2019 04:22 AM

Enough is enough, deport Zakir Naik, says minister Syed SaddiqFMT Reporters -

August 14, 2019 6:52 PM





Syed Saddiq Syed Abdul Rahman criticises attack on our Chinese and Indian brothers and sisters by Dr Zakir Naik.



PETALING JAYA: Youth and Sports Minister Syed Saddiq Syed Abdul Rahman said today he agreed that Dr Zakir Naik should be deported while activist Marina Mahathir joined the chorus of voices slamming Naik for his recent comments.

Syed Saddiq is the first PPBM minister to say the controversial preacher should go.


An attack against our Chinese and Indian brothers and sisters is an attack against all Malaysians, Syed Saddiq told reporters in his ministrys WhatsApp group today.

Its ridiculous to even think that my fellow Malaysians are my tetamu (guests), the PPBM Youth chief added. They are my family, for Gods sake.


Enough is enough.

Marina, who is the prime ministers daughter, meanwhile, tweeted: Thats rather a lot of my family. Who are you to tell us that?

They were responding to a media report quoting Naik as snubbing calls for him to leave the country and saying that most Chinese in Malaysia were not born here.


You know someone called me a guest. So I said, before me, the Chinese were the guests. If you want the new guest to go first, ask the old guest to go back, Naik was quoted as saying during a talk last Thursday.

The Chinese arent born here, most of them. Maybe the new generations, yes.

Syed Saddiq, in an earlier tweet, said that Chinese Malaysian were not guests but Malaysian citizens.

The Muar MP said he knew of many Chinese and Indians who were willing to die for Malaysia.


Earlier today, two ministers from DAP said they were leaving it to Prime Minister Dr Mahathir Mohamad to decide on how to deal with Naik, who has also created controversy by questioning the Hindu communitys loyalty to the prime minister.

Human Resources Minister M Kula Segaran and Communications and Multimedia Minister Gobind Singh Deo said they had raised the issue with Mahathir and other ministers during the Cabinet meeting this morning.

The duo said they had urged for action to be taken against Naik and that the controversial preacher should not be allowed to remain in the country.

Mahathir, they said, took note of their concerns.



Syed Saddiq responded in the affirmative when asked by a reporter if he agreed with the ministers call.

Naik, who is wanted by Indian authorities over money- laundering investigations in his home country, India, claimed that Malaysian Hindus were more loyal to Indian Prime Minister Narendra Modi than to Mahathir despite receiving 100 times more rights than Muslims in India.

Naik has since accused his critics of quoting him out of context at a lecture he gave in Kelantan.




Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 08:24 PM | Show all posts
Edited by FOTHER-MUCKER at 14-8-2019 04:38 AM

Syed Saddiq sokong Zakir Naik dihantar pulang ke IndiaFMT Reporters -

August 14, 2019 6:55 PM





Syed Saddiq Syed Abdul Rahman ialah menteri PPBM pertama yang tampil menyokong gesaan untuk kerajaan menghantar Zakir Naik pulang ke India.



PETALING JAYA: Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menyokong gesaan untuk Dr Zakir Naik dihantar pulang ke India, manakala anak perdana menteri, Marina Mahathir tampil membidas pendakwah kontroversi itu kerana mempersoalkan kesetiaan penganut Hindu di Malaysia serta menggelar kaum Cina sebagai tetamu.


Syed Saddiq yang juga ketua Pemuda PPBM ialah menteri PPBM pertama yang tampil menyokong gesaan 2 menteri DAP untuk kerajaan menghantar Naik pulang ke India.

Katanya, serangan Naik terhadap orang Cina dan India di negara ini adalah serangan terhadap semua rakyat Malaysia.

Ia mengarut untuk memikirkan rakyat Malaysia yang lain adalah tetamu. Mereka adalah keluarga saya. Cukup-cukuplah, katanya dalam kumpulan WhatsApp kementeriannya hari ini.


Ahli Parlimen Muar itu berkata, beliau kenal ramai orang Cina dan India yang sanggup mati mempertahankan Malaysia.

Orang Cina Malaysia bukan tetamu, tetapi warganegara Malaysia yang cintakan negara bertuah ini.

Kekuatan Malaysia adalah kesatuan rakyatnya. Cukuplah perlekehkan kesatuan dan kesetiaan kita, tulisnya di Twitter.


Aktivis, Marina menerusi Twitternya berkata: Agak ramai ahli keluarga saya (jika perlu dihantar pulang)siapa anda untuk beritahu kami demikian?

Naik yang dikehendaki pihak berkuasa India berhubung dakwaan pengubahan wang di negaranya, baru-baru ini mencetuskan kontroversi dengan mendakwa penganut Hindu di Malaysia lebih setia kepada Perdana Menteri India, Narendra Modi berbanding Dr Mahathir Mohamad walaupun menerima 100 kali hak berbanding umat Islam di India.


Anda tahu ada orang gelar saya tetamu. Jadi saya kata, sebelum saya, Orang Cina ialah tetamu. Jika anda mahu tetamu baru pulang, suruh tetamu lama pulang, katanya dipetik Malaysiakini dalam satu ceramah pada Khamis lalu.


Menteri Sumber Manusia, M Kula Segaran bersama Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo hari ini dilaporkan menggesa kerajaan mengambil tindakan terhadap Naik dan tidak membenarkan beliau terus tinggal di Malaysia.

Katanya, mereka membangkitkan isu itu kepada Mahathir dalam mesyuarat Kabinet pagi tadi dan terpulang kepada perdana menteri untuk menentukan cara menangani Naik.

Semalam, Mahathir mendakwa pendakwah popular itu mungkin dibunuh jika beliau dihantar pulang ke India.




Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 08:28 PM | Show all posts
Yang pendatang China  yakni cina DAP dajjal laknatullah kutuk keji  tentera makan tidur kejinya...ko xnak komen ke veteran ???

Betul lah Zaki Niak tu  tegur dan kata ,  dalam kehidupan kita mmg kena ada puak-puak yang menyatakan kebenaran sungguhpun pahit dan perit.

Kalau tidak semua  jadi khayalllllllllllllllllllllllllllllkonon elok sgtlah buat negara begitu  perkauman semenjak DAP jadi kerajaan .

cissssssssssssssssss
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 14-8-2019 05:00 PM
Sama la mcm malaya....
KL berbunuh beparang...laut sabah/sarawak keluar darah...


Ptotla..leluhur indon rupanya, no wonder dendam kesumat ng malaysia
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 08:47 PM | Show all posts
Edited by FOTHER-MUCKER at 14-8-2019 04:48 AM

Terpulang pada PM tangani isu Zakir Naik, kata menteri DAPFMT Reporters -

August 14, 2019 4:46 PM





M Kula Segaran (kiri) dan Gobind Singh Deo menggesa perdana menteri mengambil tindakan terhadap Zakir Naik.

PETALING JAYA: Dua menteri daripada DAP berkata, terpulang kepada Dr Mahathir Mohamad untuk menentukan cara menangani Dr Zakir Naik yang baru-baru ini mencetuskan kontroversi dengan mempersoalkan kesetiaan masyarakat India kepada perdana menteri.


Menteri Sumber Manusia, M Kula Segaran bersama Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo berkata mereka membangkitkan isu itu kepada Mahathir dan Kabinet pagi tadi.

Mereka menggesa tindakan diambil terhadap Naik dan pendakwah kontroversi itu tidak dibenarkan kekal di Malaysia.

Katanya, Mahathir mengambil perhatian terhadap kebimbangan mereka.


Terpulang kepada beliau untuk mempertimbangkan kedudukan itu dan membuat keputusan secepat mungkin terhadap apa yang perlu dilakukan untuk menangani masalah itu, kata mereka dalam satu kenyataan bersama.


Naik yang dikehendaki pihak berkuasa India berhubung dakwaan pengubahan wang di negaranya, baru-baru ini mencetuskan kontroversi dengan mendakwa penganut Hindu di Malaysia lebih setia kepada Perdana Menteri India, Narendra Modi berbanding Mahathir walaupun menerima 100 kali hak berbanding umat Islam di India.


Naik bagaimanapun mendakwa pengkritik memetiknya di luar konteks dalam satu ceramahnya di Kelantan.

Gobind dan Kula turut mengulangi kebimbangan yang disuarakan banyak pihak berhubung ucapan dan kenyataan Naik yang bersifat menghasut.

Kami menyuarakan bantahan terhadap Zakir Naik mengadakan sebarang acara di Malaysia atau membuat kenyataan yang akan menjejaskan hubungan antara kaum dan ketenteraman awam.

Semalam, Mahathir mendakwa pendakwah popular itu mungkin dibunuh jika beliau dihantar pulang ke India.


Dia punya pasalah daripada warga malaysia berbunuh kerana perkauman disebabkan oleh dia ni.



Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 07:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada yg panas ka
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
QueenIsolde replied at 14-8-2019 08:35 PM
Ptotla..leluhur indon rupanya, no wonder dendam kesumat ng malaysia

Sarawak mmg leluhur kalimantan..dengki ke apa ko ni bahhhh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.087071s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list