Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
2177
View
49
Reply

[Tempatan] Funder DAP sangat kebal. Kerajaan PH x akan berani ambil tindakan

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-8-2019 06:51 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Taikun2 funder DAP & pakatan harapan berani bersuara secara terbuka jika mrk x puas hati. Kita pun tahu DAP adalah wakil tawkey2 dan taikun2 funder ini. Kerana itu tiada tegas tindakan yg diambil. Tak lama dulu ada taikun funder DAP/PH ada kes dengan Mb Perak isu sultan. Pun tiada tindakan.
Single Polls, Total 54 Users voted
100.00% (54)
0.00% (0)
Your User group have no permission to vote
FB_IMG_1565736043295.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 06:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Memang kebal la bangsat ni..
Memang harbi babi
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 06:58 AM From the mobile phone | Show all posts
GAJI BUTA.

Kalau sebelum ini kita ada Taikun Multi-Billilon Tan Sri Lee Kim Yew yang 'buat lawak bodoh' mewarnakan bendera Malaysia dengan jalur hitam. [1]

Harini kita ada pula Hartawan, Dermawan, Jutawan Koon Yew Yin (KYY) yang mencela angkatan tentera kita makan gaji buta dan perlu dihantar bekerja di Felda2.

Siapa tak kenal KKY ni, meh nak bagitahu, beliau adalah pengasas IJM Corporation Bhd, merangkap 'funder' besar Pakatan Harapan di Perak. [3]

Boleh baca kemarahan beliau tentang komposisi kaum dalam bilangan penjawat awam di laman web beliau. [4]


Namun sesuatu yang baru dan boleh diberi perhatian adalah pandangan dan cadangan beliau yang mempersoalkan kedudukan anggota keselamatan (Baca: Tentera) yang kononnya tak pernah menembak sebutir peluru pun namun sekadar MAKAN DAN TIDUR, dan mencadangkan supaya Tentera-tentera ini ditugaskan ke ladang-ladang tanaman FELDA menggantikan pekerja asing di sana. [4]

Apakah agaknya reaksi apabila ada anggota keselamatan kita yang baca tulisan tuan KYY ni ya?

Apakah agaknya perasaan kaum keluarga kepada anggota keselamatan yang telah berkorban jiwa dan raga menjaga di perbatasan-perbatasan negara kita?

Lebih-lebih lagi kepada keluarga yang telah kehilangan ahli keluarga di dalam menjalankan tugas demi menjaga keselamatan kita semua warga Malaysia?

Dilihat seolah-olah makan GAJI BUTA dan dipandang selayaknya hanya setaraf dengan pekerja buruh asing?

Yang paling menarik untuk diketahui, apalah agaknya Persatuan Patriot Kebangsaan punya respon ya.

Sekian.
p/s: Memang sekarang musim 'funder' meroyan ke apa?

Rujukan:
[1]Isu Jalur Gemilang: Lee Kim Yew mohon maaf
https://www.utusan.com.my/berita/nasional/isu-jalur-gemilang-lee-kim-yew-mohon-maaf-1.951796

[2] New post: 'My proposal for the reduction and improvement of our civil service'https://www.facebook.com/unclekoonyewyin/posts/2353604961427846

[3]I have donated hundreds of thousand ringgit- KYY
https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/11/02/tycoon-says-sultan-stopped-his-appointment-as-perak-adviser-palace-denies/

[4 ]My proposal for the reduction and improvement of our civil service?
http://koonyewyin.com/2019/08/12/my-proposal-for-the-reduction-and-improvement-of-our-civil-service

[5] BENARKAH PERKHIDMATAN AWAM 'GEMUK'?
https://www.facebook.com/mkhairulazri/posts/10218236561534340

Pengambilan kerja dalam sektor awam, mengikut etnik adil kah?
https://www.facebook.com/khalednordin/posts/2318968361464102
.

PERINGATAN: TOLONG JAGA ADAB DALAM MEMBERI KOMEN, JANGAN PERKAUMAN DAN HORMATILAH TATASUSILA DALAM MEMBERI KOMEN.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 07:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Cina ada nine dragons kat M'sia ni. Indon pun ada
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 07:48 AM | Show all posts
Setakat sekor bahalol nobody berfantasi pasal tentera ...nak merengek kebal apanya ? Sebab dia bangang tahap sial dia hilang ijm, tak pernah mampu jadi billionaire
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 08:01 AM | Show all posts
Apa pulak pendapat Menteri Pertahanan Malaysia.......

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 09:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Adalah dimaklumkan bahawa laporan polis  dan sidang media terhadap pemilik Blog  Airtime  Koon  Yiew Yin yang menghasut dengan  menghina Angkatan Tentera Malaysia
Ketetapan seperti  berikut:

Tarikh:  14 Ogos   2019 (Rabu)
Masa: 11.00 pagi
Tempat: IPD Wangsa Maju
Jemputan: Semua ahli GMPN  dan ahli  gabungan  NGO

Semua rakan media  dijemput hadir.

Sekian Terima kasih

Mej B Razali Zakaria
Presiden GMPN
HP: 0147321899
Whataap : 0122121149

Salinan

Pengerusi-Pengerusi NGO Gabongan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-8-2019 09:18 AM From the mobile phone | Show all posts
highcastle replied at 14-8-2019 08:01 AM
Apa pulak pendapat Menteri Pertahanan Malaysia.......

aiii jgn salahkan mat sabu bang..mat sabu kan menteri pertahanan DAP..bukan menteri pertahanan malaysia
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 09:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Taikun cina yang menghina Tentera ni bukan budak2... Umur dia lebih dari usia kemerdekaan Malaysia...

Tak mungkin dia tak tahu tugas Angkatan Tentera Malaysia...? Kenapa Timbalan Menteri Pertahanan back up Koon Yiew Yin ni.. Seolah2 baru semalam dia datang ke Malaysia?

Adakah si bodoh ni ingat selama ni Lim Kit Siang jaga Tanahair?

Kurang ajar!
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 09:55 AM | Show all posts
alah ape susah??upah sniper ke komando gi tembak si rasis ni sudah..aman skit malaysia xde rasis cilakak cmni
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 09:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Cai sunyi je dlm tread ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:11 AM | Show all posts
mahacai PH semua zip seluar untuk elak air kencing berterabur lagi..simpan kencing siap2....
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:14 AM From the mobile phone | Show all posts
erk dah kalau kerja kat felda, nanti negara kena attack takkan tentera ni nak lari balik masuk hutan? sementara tgh bersiap2 nak bertempur dah kena tawan dah msia.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:19 AM From the mobile phone | Show all posts
chicozinn replied at 14-8-2019 09:55 AM
alah ape susah??upah sniper ke komando gi tembak si rasis ni sudah..aman skit malaysia xde rasis cil ...

ada citer omputeh wa tgk....depa ada  satu unit yg buat kerja camni...
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts
nak tembak sapa,nak ajak atau suka2 kita antar surat pelawa orng perang ke..???  baik dia ajak/pelawa tentera perang....boleh gk tentera tembak dia....bengong betul.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
cai2 yg bodo  ..  bekerja di ladang2 felda cuma satu contoh .  dari depa ni lepak makan gaji buta ..  banyak lagi option misalnya tangkap PATI .  ada gak manfaat utk negara dan badan pun sehat
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:28 AM | Show all posts
Kadang-kadang orang yang konon pandai, hartawan, profesional bila bercakap yang bersangkut dengan emosi memang bodo bunyik dia.

Kalau keje tentera tu adalah skop dia. Kalau skop dia tiba2 ditukar bertanam, mengait etc. lupa plak core skills dia menembak, taktik, risik etc.

Eh bodo lah layan orang yang otak pikir pendek-pendek ni.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
dess402 replied at 14-8-2019 10:27 AM
cai2 yg bodo  ..  bekerja di ladang2 felda cuma satu contoh .  dari depa ni lepak makan gaji buta .. ...

tangkap pati??? meme depa boleh suka suki pergi cam..."boring la...mai pi tangkap pati" meme blh cam tu ke???????
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 14-8-2019 10:48 AM
tangkap pati??? meme depa boleh suka suki pergi cam..."boring la...mai pi tangkap pati" meme blh c ...

hahaha  ..  ini masalah birokrasi aje bro .  undang2 ni manusia yg buat .  cam RELA pun dari takde boleh di adakan .  inikan pulak benda yg ada .  tapi tetap isu keselamatan .
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
dess402 replied at 14-8-2019 10:27 AM
cai2 yg bodo  ..  bekerja di ladang2 felda cuma satu contoh .  dari depa ni lepak makan gaji buta .. ...

Dah lama askar terlibat tangkap PATI, pernah dgr ops pasir?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.097979s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list