Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12042
View
187
Reply

Usai Cerai Rihana Oksana, Sultan Kelantan Dilapor Akan Berkahwin Dengan Wanita 'Lebih Layak'

[Copy link]

Author: akubujang       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-8-2019 11:12 AM | Show all posts |Read mode
Selepas skandal perceraian dan turun takhta sebagai Yang Di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V dilaporkan akan berkahwin dengan wanita pilihan keluarga yang disifatkan "lebih layak" untuk menjadi permaisuri.

Perkara itu didedahkan akhbar UK, Daily Mailyang memetik kenyataan sumber diplomatik Kremlin, Rusia yang mendakwa keluarga diraja Kelantan sudah memilih pengantin baharu untuk Sultan Muhammad V.


Sultan Kelantan Sultan Muhammad V dilaporkan akan berkahwin lain. Foto: Google




Ketika Rihana Oksana masih belum dapat menerima kenyataan perceraian itu, keluar pula berita mengejutkan ini.

Daily Mail turut melaporkan sebab Sultan Muhammad V turun takhta sebagai Agong adalah kerana keluarga diraja Kelantan tidak setuju dengan pernikahannya dengan Rihana, sehingga memaksa Sultan-Sultan lain menasihatinya supaya berundur.

Rihana bersama anaknya. Foto: Instagram



"Menurut maklumat saya, keluarga Sultan tidak suka dengan isteri Rusia itu," kata sumber yang turut menafikan dakwaan anak dilahirkan Rihana bukanlah darah daging Sultan Muhammad V.


Akhbar Rusia,  Komsomolskaya Pravd juga mendakwa berdasarkan sumber "rasmi" Kremlin yang arif tentang isu itu: "Keluarga Sultan memang tidak menyukai Rihana sejak mula lagi. Sudah jadi tradisi kahwin dengan wanita kaum sendiri. Oksana adalah pilihan yang salah," katanya. Akhbar itu adalah akhbar utama di Rusia.


Cinta dua darjat? Foto: Instagram



Menurut sumber lagi, selepas Sultan Muhammad V turun takhta, ibunya masih tidak menyukai Rihana dan baginda menerima tekanan untuk menceraikan Rihana daripada keluarga diraja Kelantan.

"Saya juga diberitahu yang untuk bercerai, peguamnya (Sultan Muhammad V) menggunakan alasan curang dan baginda meragui status anak. Walaupun begitu, Sultan sebenarnya tak pernah ragu yang baginda adalah bapa anak itu. Baginda hanya serahkan kepada peguam untuk uruskan semuanya," kata sumber lagi.


Fuh, skandal betul ni. Dah macam drama pukul 7. Apapun  kalau betul tahniah Sultan Kelantan sebab kahwin lagi! - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Semakin meroyan la nanti rihanna
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Sape yg bertuah itu? Bakalan permaisuri kelantan...
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:19 AM | Show all posts
semoga jodoh baru ni berkekalan
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:19 AM | Show all posts
Sudah jadi tradisi kahwin dengan wanita kaum sendiri

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:22 AM | Show all posts
"Saya juga diberitahu yang untuk bercerai, peguamnya (Sultan Muhammad V) menggunakan alasan curang dan baginda meragui status anak. Walaupun begitu, Sultan sebenarnya tak pernah ragu yang baginda adalah bapa anak itu. Baginda hanya serahkan kepada peguam untuk uruskan semuanya," kata sumber lagi.


Baginda tak pernah ragu kalau itu anak beliau... perhhhh.... episod baru nih.....
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Dailymail tak der info ker adik beradik sultan semuanyer kawin dengan bukan locals. Untrusted news
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:26 AM | Show all posts

Tengok2 Keravat Vrunei Ko

Kan separuh kaki dah memang sana menjak adik kawen nephew Sotan Vrunei tu?  Jangan zeles..

Meroye lagi la mek2 Klate..



Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Apoooo...dh ko sendiri gatal nk kawen si russia tu, pas tu sibuk nk cari yg lebih layak....so oksana yg tak layak tu jgk la yg kobgentel sebelom ni. Senang betul hidup jadi royalty ni...
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:32 AM | Show all posts
sapo??? lopa ko??
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:52 AM | Show all posts
mieymiey replied at 14-8-2019 11:19 AM
Sudah jadi tradisi kahwin dengan wanita kaum sendiri

sek sek kito jange pecoh ork
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni namanya salah guna kuasa,  tak suka tendang aje cam bola.  Nape dibiarkan sultan tu bujang sampai tua kertu. Besok kawen bini baru alih2 barren
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Kahwin la sapa pun
Xtgl kesan pun pada kita2 ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 11:55 AM | Show all posts
siapa sumber daily mail tu? cer ckp meh.. sendiri bercerita pastu claim sumber  lak..
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 12:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Kawan leluhur kelantan aku cakap "kelantan sesuai dgn kelantan.."

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 12:18 PM | Show all posts
kartun betul lah
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Meols syak tetap bukan mek Kelate product timbang kilo
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 12:27 PM | Show all posts
woww berita baik ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 12:28 PM | Show all posts
buapakperut replied at 14-8-2019 11:53 AM
Ni namanya salah guna kuasa,  tak suka tendang aje cam bola.  Nape dibiarkan sultan tu bujang sampai ...

kawan aku orang sana pernah cerita pasal kerabat kelantan pasal perangai mak dia
kalau kat tempat dia pun aku rasa siapa pun akan stress
bila jadi orang  kenamaan nak menderhaka pun susah juga.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 12:32 PM | Show all posts
wow...
akhbar UK advance
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
6.876412s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list