Post time 25-10-2019 04:24 PMFrom the mobile phone|Show all posts
1. Green Mile
2. 3 Idiots
3. Forest Gump
4. Secret life of Walter Mitty
5. kala malam bulan mengambang
6. Santosh Subramaniam
7. The invisible guest (spain movie)
8. Any Tarantino movie
9. Any Vijay movie
10. Black (Bollywood movie)
Post time 27-10-2019 05:57 PMFrom the mobile phone|Show all posts
safieyah1984 replied at 25-10-2019 08:07 AM
i peminat tamil jugak, kalo ada senarai yg best2 bgtau hari tu tgk Ratsasan terjatuh cinta plak
NERKONDA PAARVAI,
MAANAGARAM ,
SEVEN,
AWE,
DARLING 2,
SARABHAM,
KAVALUDAARI,
ATHIRAN
ni antara filem yang best nak buat sinopsis tak pandai bagi tajuk je la ye
Sebenarnya both Le Jeu & Intimate Stranger ni remake dari Italian movie Perfect Strangers. Kalau tak silap la. Tapi konsep cerita ni memang best & relatable dengan di zaman handphone berjahit kat tangan ni
Aku baru Google pasal filem Perfect Strangers (Italian). Movie ni masuk dalam world record ya sebagai movie yang paling banyak di-remake. Setakat ni ada 18 version ya.
Post time 29-10-2019 11:18 AMFrom the mobile phone|Show all posts
Terlalu byk movie dh tgk..elok buat kategori ikut genre baru senang nk review cite2 yg best..
Klau ikut imdb top ten mmg layak la filem2 tu kat situ cuba la korang tgk movie2 tu.. skang ni aku nak cari filem yg lepas tgk rasa puas, diri terasa dimotivasi atau refresh. Antara movie yg aku igt dpt wat cmtu filem Shawshank redemption. Byk lagi movie lain tapi dh lupa kena check balik.
Post time 29-10-2019 04:23 PMFrom the mobile phone|Show all posts
I pun alami situasi yg sama. Asal nak layan movie or drama baru cepat bosan pastu ngantuk. Boleh suggest x movie baru2 yg best. Yg movie lama2 tu mcm org byk da tgk kot.
xpe u tgk thread ni nanti insyaallah mesti ramai share, ok last weekend i tgk 3 movie best, u boleh tgk jugak mmg recomended sangat
1. Bad Genius - Thai
pasal budak bijak ni dia buat duit dng bagi budak2 kaya dan xbijak meniru tapi kena bayar, cite ni bg i briliant jalan cite best x mengantuk dan menghiburkan, korang kena tgk lah. rating i bagi 4.5 dari 5 star
2. The Chaser - Korea
Pasal bapak ayam ni, dia heran sbb banyak ayam dia (pelacur) hilang so dia org customer yg sama request nak ayam baru so dia hantar lah sorang pelacur which is janda anak sorang untuk layan customer ni at the same time dia ikut tang belakang so tunggu punya lama pelacur tu x turun dan dia excident dng customer yg langgan tu, bila dia tgk customer dia tu baju banyak darah dia mula curiga dan belasah laki ni at the same time dia carik rumah customer ni tp xdapat2, korang kena tgk cite ni bagi i best sbb korang akan geram dan rasa nak bunuh jek penjahat tu sbb jahat sangat2. ok i bg 4 star from 5
3. Parasite - korea
i tgk cite ni sbb group lain suggest tgk cite ni, mula2 my husband ckp cite apa u tgk ni mcm tak best jek, dia tgk sambil tgk hp sekali bila dia tgk best dia pon simpan hp dan concentrate tgk siap ckp kat i x sangka filem korea best2 ye hahahaha... cite ni best dan korang kena tgk i bagi 4.5 from 5 star. the rest nanti i share lagi ok
Cerita parasite tu pun i tgk dgn husband jgk. memula die macam bolayan je main fon sampai part yg dah tipu2 tu baru menarik minat nak tgk. sampai la ke ending ternganga je masing2. dua tiga hari berlalu pun stuck lg kat kepala citer ni
aku peminat psycho-thriller & investigation
1. se7en(classic Fincher 's movie )
2. Gone Girl(another masterpiece from David fincher)
3. A Simple Favor
4. Autopsy of a Jane Doe
5. Triangle
6.Memento
7. Searching