Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6617
View
162
Reply

[Tempatan] Bola: Indonesia Cetus Provokasi, Malaysia DiPuji Media Antarabangsa.

[Copy link]

Author: BicaraHatiku       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-11-2019 08:59 AM | Show all posts |Read mode
Edited by BicaraHatiku at 20-11-2019 12:01 PM





KUALA LUMPUR: Malaysia menewaskan Indonesia 2-0 pada aksi Kelayakan Piala Dunia 2022/ Piala Asia 2023 di Stadium Nasional Bukit Jalil sebentar tadi.

Keputusan itu menyaksikan skuad Garuda bimbingan Yeyen Tumena yang mengharungi perjalanan lebih 1,200 kilometer itu terpaksa pulang hampa apabila gagal membawa sebarang mata sejak kali terakhir mereka memenangi perlawanan di Malaysia adalah 14 tahun lalu pada aksi Piala Tiger 2005.

Lebih membanggakan, Harimau Malaya menguasai Derbi Nusantara itu dengan agregat 5-2 selepas mereka turut menewaskan Indonesia 3-2 pada aksi Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta sebelum ini dan Indonesia terpaksa akur terbenam di tangga tercorot Kumpulan G kerana tewas semua lima perlawanan.

Lanjutan: Bharian


Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 09:17 AM From the mobile phone | Show all posts
X kisah la dik nk baling suar ke seluar dalam ke,  yg penting  garuda bkn reti main bola, rkyt indon kaki bangku ke hapa?  indon ada rkyat berbillion nk cari 11 player bola pun nk kena import player luar..... tp bila citer semangat nasionalisma buluh runcing sanggup keluar.... x faham sungguh
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 09:20 AM From the mobile phone | Show all posts
@nusaraya dah kemurungan, indon kalah, suar dah baling kat stadium, balik rumah syrup penenang pulak  hbis.....
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 09:21 AM | Show all posts
mula dia baling botol dn bekas air.

Lepas tu dia baling suar 2 kali .

Satu Malaysia hantar balik, satu dibiarkan.

Lepas tu pecahkan seat dan baling seat ke Malaysia.

Lg lepas tu baling botol kt polis. Hebat tk hebat. Mcm hampir nk berperang mlm td.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-11-2019 09:25 AM | Show all posts
syadail replied at 20-11-2019 09:21 AM
mula dia baling botol dn bekas air.

Lepas tu dia baling suar 2 kali .

..lepas tu kan... bakar hutan satu asia tenggara meluat.
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 09:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Indog sial memang bodoh bar bar
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 09:46 AM | Show all posts
sakai dorang ni. mmg takde adab. menyemak je indon membiak kt sini ramai2
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 09:48 AM | Show all posts
sori..
tapi tindakan macam tu umpama masyarakat x bertamadun
apa yg dapat dari perbuatan tu semua?
puas hati ke?
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 09:50 AM | Show all posts
BicaraHatiku replied at 20-11-2019 09:25 AM
..lepas tu kan... bakar hutan satu asia tenggara meluat.

ahahahahhaha..hat ni aku setuju..ternyata indon bangsa kaki bakar..eh, sama sifat cam puak yenna je kaki bakar ni??

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-11-2019 09:51 AM | Show all posts
xtahumenahu replied at 20-11-2019 09:48 AM
sori..
tapi tindakan macam tu umpama masyarakat x bertamadun
apa yg dapat dari perbuatan tu semua? ...

sejenis makluk perosak...mcm tu la sis. tercorot dipetak bawah....sengaja cari pasal..kes mental jugak indon2 ni sume.

Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 10:00 AM | Show all posts
alahh gadoh terok2 pun ,  bajingan lagi keji la jantan yg p menikah ngan pompuan indon dan melahirkan anak2 indon! phuih


bola je pun
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 10:07 AM | Show all posts
xreti tengok bola ke.
kalah dan menang adat la..
yang nak bebai mcm budak2 dah kenapa?
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
jiran indon aku yg dah jadi penduduk tetap secara sah dekat sini kemain semalam pakai baju malaysia..

kitaorng pernah tanya kenapa taknak duduk indon, dia sendiri kata dekat sana tak bertamadun & dia sendiri nak berubah jadi orang yg maju..
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
chicozinn replied at 20-11-2019 09:50 AM
ahahahahhaha..hat ni aku setuju..ternyata indon bangsa kaki bakar..eh, sama sifat cam puak yenna j ...

memang sama.. lagi2 nak sama ejaan.. IND
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak guna indon melawan. Bangsa indon tetap babu kepada malaysia selamanya
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-11-2019 10:19 AM | Show all posts
Edited by BicaraHatiku at 20-11-2019 10:24 AM
Kurex replied at 20-11-2019 10:09 AM
jiran indon aku yg dah jadi penduduk tetap secara sah dekat sini kemain semalam pakai baju malaysia. ...

uncle iols kawin indon..bini baru...time raya balik sane berhari-hari naik kapal terbang, naik van, naik kapal/ferry baru nak sampai kg bini dia...
lepas tu bawak tin2 milo berkoyan-koyan dan roti gardenia... entah knp suka sgt dgn milo dan gardenia pon xpasti...mungkin makanan org have-have kot utk makcik muda iols.

Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 10:31 AM From the mobile phone | Show all posts
kekwat tak?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-11-2019 10:56 AM | Show all posts

tak..baik..okay rajin meniaga.

Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2019 10:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Indon...indon... x habis2 dgn perangai bengap dia tu... kat mana2 dibawak
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-11-2019 11:03 AM | Show all posts
sub5zero replied at 20-11-2019 09:17 AM
X kisah la dik nk baling suar ke seluar dalam ke,  yg penting  garuda bkn reti main bola, rkyt indon ...

player import diaorg pun main cam haper smlm...species tarik baju.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.086703s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list