Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
2852
View
64
Reply

[Teka-teki] Bagaimana 2 tempat yg berbeza.. tapi sama...

[Copy link]

Author: system_failure       Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-11-2019 02:51 AM | Show all posts |Read mode
Edited by system_failure at 24-11-2019 02:53 AM

eorang pegawai polis dari cawangan cyptographer diarahkan ke sebuah lokasi di tawau untuk menyelesaikan sebuah misteri penculikkan seorg saintis hydronuclear..

Sainstis tersebut telah diculik pd 28 nov.
Dia diikat di rumah usang didlm hutan dan terpaksa menghabiskan harinya dgn hanya mengorek hidungz belaka..
Sepanjang mlm dia tak boleh nak tido.. sambil memikirkan rancangan doremon kegemarannya yg dah terlepas pd hari itu..


Masuk hari kedua, penculik telah memaksa saintis berkenaan utk mendedahkan ...
nombor telefon mira filzah..

Tetapi saintis berkenaan enggan mendedahkan nombor tersebut dan ini memaksa si penculik menghentak kepalanya dgn belantan sehingga pengsan.
Saintis berkenaan tersedar semula dari pengsan kira kira waktu tengahari ketika mentari mula menyinari ruang dlm rumah dan menyilaukan pandangan matanya.
penculik dah tiada lg kat situ..


Saintis berkenaan berhempas pulas melarikan diri dari situ sambil mengharungi hutan belantara.
Akhirnya polis menemuinya pada keesokkan harinya ... dgn keadaan yg lemah tak bermaya..



Sedikit pembayang adalah diberi..
- Tuan J adalah penculik tersebut.


Soklannya pula adalah begini:

- Pada hari kedua kejadian iaitu 29 nov, Tuan J berada di kl.. dan ketika waktu tengahari, Tuan J sedang membiawak didlm toilet..
Makcik tukang kutip duit 20sen, dan juga kamera cctv adalah saksi dan bukti kukuh bahawa Tuan J tidak berada di tawau menculik mangsa...

Bagaimana Tuan J yang berada di dua tempat yang berbeza dan hotel yg sama?








Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 24-11-2019 02:56 AM | Show all posts
sapa dpt jwb aku akan bwk pi jenjalan ke sungai batu sambil menunjukkan kapal2 purba yg terngelam kat situ
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 07:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Tuan J blk naik flight lepas ketuk kepada saintis.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 08:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Kembar tuan J
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-11-2019 08:20 AM | Show all posts
Edited by system_failure at 24-11-2019 08:23 AM
Intanterpilih09 replied at 24-11-2019 07:21 AM
Tuan J blk naik flight lepas ketuk kepada saintis.

nope...

pada hari (29 nov) dan waktu (tengahari) yg sama, Tuan J sedang berada dihadapan saintis sambil memaksa beliau utk mendedahkan kombinasi jujukan nombor itew..

dan..
juga pada hari (29 nov) dan waktu (tengahari) yg sama, makcik penjaga pintu tandas a.k.a nickname azazil juga telah menjadi saksi bahwa Tuan J sedang memerut didlm toilet jagaan beliau di KL...


Tuan J berada di 2 lokasi berbeda... pada harga hotel yg sama....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-11-2019 08:23 AM | Show all posts

bukan bro...

Org yg sama... tetapi lokasi yg berbeza....
pilihlah tibago...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-11-2019 08:30 AM | Show all posts
meh aku ketatkan lagi misteri nih...

-tiada rekod kemasukkan Tuan J ke sabah pd hari kejadian oleh pejabat immegresen airport.


heh heh heh.. amikkau
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-11-2019 08:36 AM | Show all posts
aihh takde sapa boleh bagi jawapan outside from the cage ker..
kata beta dgn penuh riak, takbur, sombong, dan egonya...



Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 08:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Bagi je lah jawapan kalau gitu
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 09:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Tuan J ada hantu Raya
.sekian
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 09:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Jawannya ialah..penculikan tidak berlaku di tawau tapi penyiasat yang pergi ke tawau
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
29 nov tahun lain2 ke?
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 10:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Knp banyak huruf hilang? Betul ke ejaan cyptographer tu atau ejaan sebenar cryptographer? Knp penyiasat bahagian kaji tulisan rahsia yg kena cari saintis tu? Mcm mana dorg tahu lokasi dekat penculikan dkt tawau?
Entah2 betul kata kim.k yg sebenarnya penculikan tak berlaku kat tawau sabah tu pon kot
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts
jawapannya saintis mengorek hidung..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 10:54 AM From the mobile phone | Show all posts
jawapannya saintis mengorek hidung.. di hotel yang sama cawangan nya..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 12:09 PM | Show all posts
susah juga soalan ni, kena fikir lagi jawapannya
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 12:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni semua mimpi
Dalam mimpi mampu berada di mana mana
Simple
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 01:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Tweety_Senrose at 24-11-2019 01:48 PM

Ssbab dia tak diculik di tawau. Tapi end up di tawau sebab lepas kena hentak dia lari ke hutan, lepas sehari dia end up kat tawau

Atauuu penculik tu guna saintis punya transporter yg canggeh jadi senang nak pergi mana2. Tapi nama dia Tuan J, so mungkin James Bond

Merepak tak aku?
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Tuan J guna pintu doraemon?
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2019 03:36 PM From the mobile phone | Show all posts
system_failure replied at 24-11-2019 08:23 AM
bukan bro...

Org yg sama... tetapi lokasi yg berbeza....

Sebenarnya..tuan J itu hanyalah khayalan tt semata2..kekeke~
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list