Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
8667
View
733
Reply

[Jenayah] Duit GST Hilang? UPDATE : Q&A post #1

[Copy link]

Author: kemaruk       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-5-2020 01:41 PM | Show all posts |Read mode
Edited by kemaruk at 25-5-2020 03:15 PM



1) Duit GST hilang! Dirompak najib! Dia guna duit GST untuk biaya belanja PRU 14!!!

JAWABAN - Duit GST tak hilang.. Laporan siasatan PAC menunjukkan duit tidak hilang, tapi diletakkan dalm Kumpulan Wang Disatukan (KWD)


2) Eh pepandai je letak duit GST tu dalam KWD.. dalam akta kena letak dalam akaun GST LA!!!!!!!!

JAWABAN - Dalam perlembagaan ada menyatakan mana2 hasil kerajaan kecuali yang berkaitan dengan agama Islam boleh dimasukkan dalam KWD. Dan akta GST sendiri juga membenarkan wang tu dimasukkan dalam KWD:

http://gst.customs.gov.my/en/rg/SiteAssets/gst_actw/SECTION%2054.pdf

(5) Notwithstanding subsection (2) and the provisions of the Financial Procedure Act
1957, the Minister may authorize the payment into the Consolidated Revenue Account
in the Federal Consolidated Fund of all or part of the moneys of the Fund.


3) Ya tapi duit untuk refund tu tak ada! tuntutan RM19 bilion tu hilang! Itu maksudnya dirompak!

JAWABAN - setakat 31 Mei 2018, jumlah tuntutan yang diluluskan cuma Rm1.5 bilion sahaja

Jumlah RM19 bilion itu adalah tuntutan yang masih dalam proses dan bukan semuanya akan diluluskan

https://www.themalaysianinsight.com/s/168549?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook


4) Habis tu kenapa Lim Guan Eng kata duit tak cukup nak bayar refund? LGE menipu ke?

JAWABAN - ini kerana kebodohan LGE dan KERAjaan PH sendiri yang memberi tax holiday selama 3 bulan sehingga terpaksa pow duit petronas sebanyak RM30 bilion.


5) Woi mana ada duit petronas kena pow woi!! ni tengok ni gambarajah ni mana ada tunjuk duit Petronas kena pow!

JAWABAN - Untuk perolehan tahun 2018, sepatutnya Petronas cuma perlu bayar dekat kerajaan sebanyak RM24 bilion sahaja.. Tetapi setelah LGE membentangkan budget 2019, tambahan dividen khas sebanyak RM30 bilion terpaksa Petronas bagi kepada kerajaan

https://www.bharian.com.my/bisnes/lain-lain/2018/11/493900/petronas-bayar-dividen-khas-rm30-bilion

Pada 30 Ogos lalu, Ketua Pegawai Eksekutif PETRONAS, Tan Sri Wan Zulkiflee mengumumkan komitmen dividen awal kumpulan berjumlah RM24 bilion.


6) Woi woi woi mana ada pow woi.. ko tau tak maksud dividen tambahan tu apa woiii.. zaman Bn dulu lagi petronas kena pow woi.. eh aku termengaku pulak LGE pow petronas.. mmmm.. ermmm.. aku saje je test korang hahahaha.. masuk perangkap dah hahahaha

JAWABAN - Pembaca-pembaca yang lain  boleh menilai sendiri betapa putar belit dan kelinglingnya tukang sebar fitnah ni. mula-mula tuduh duit hilang sebab najib curi untuk belanja PRU, pastu bila dah kantoi, dia pusing pulak tanya kenapa duit masuk dalam KWD.. bila kantoi jugak kat situ, dia korner ke perangkap la, test la..

Bangkem percaya rakyat Malaysia terutama sahabat berbangsa melayu dan beragama Islam tidak akan tertipu lagi dengan dakyah fitnah dan hasutan DAP ni

Salah guna duit tu is the issue

Tapi aku rasa hilang pasal Mantan Presiden Umno dah gunakan duit tu untuk PRU14

Kena lah si chokia Guan Eng tu korek kat tempat lain

Tapi ko setuju kan kes rompak duit ni ... geng melayu islam buat ... pada ko tak pe kan
https://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=1200278&extra=&page=13

Semoga kita semua dihindari dari fitnah yang amat jahat ini

HIDUP MELAYU! ALLAHUAKBAR!!!

Selamat Hari Raya semua

-------------------------------------------------------------------------------

Is RM19 billions GST money really stolen?

One of the reason why I'm not happy and this to me is bad for our country.

In fact the money was never robbed by Umno or Najib. The money was used for government purpose with proper records. I told Public Account Committee (PAC), when I was the member, to tell the truth. But YB Wong Chen,told me to toe the line and say to me "let DAP handle it" . We have to support government of the day.

I insisted and I told them in PAC, this is not true and we have to tell the truth, I say "what are we doing here if the thing is not true" , during the PAC proceeding. (can refer to PAC hansard) 2 weeks after that, I was removed from PAC.

I don't regret being removed from PAC as that post is without salary and remunerations, but what I regret the most is we are (I was then) from reform party, who advocate justice, fight kleptocracy, talk about transparency and accountability and yet we don't practice what being preached. Now I can tell it to public as it is no longer under embargo.

Willie Mongin,

Former PAC Member



-----------------------------------------------------------------------------------

Konsep Kumpulan Wang Disatukan:
Segala hasil dan wang yang didapatkan atau diterima oleh Persekutuan hendaklah dibayar masuk ke dalam serta menjadi satu Kumpulan wang yang dinamakan Kumpulan Wang Persekutuan Disatukan KECUALI Kutipan Zakat, Fitrah, Baitulmal atau hasil agama Islam yang seumpamanya.

(Perkara 97 Perlembagaan Persekutuan)

@sam1528 pakar fitnah




Single Polls, Total 35 Users voted
Your User group have no permission to vote

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 23-5-2020 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Benda palsu dan menipu ni tak boleh kekal selamanya

lambat laun terbongkar juga

dah bertahun2 kita melawan fitnah kafir harbi pasal songlap GST ni

dan tak sesekali termakan hasutan mereka
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 02:44 PM | Show all posts
Sungguh dahsyat apabila fitnah telah memang


Menang Sorak Kampung Tergadai,
Menang Piihanraya Negara Tergadai


Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 02:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku harap najib saman LGE lepas covid dah reda nanti

selagi tak kena teruk derang boleh buat main je fitnah2 ni
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 03:03 PM | Show all posts
@pyropura ckp pac tu bias keruk..cane lak? sjk2 ph x jadi gomen dia salin kulit tukar nick bru

prfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffght
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 03:18 PM | Show all posts
[youtube]ENNcjoOIHvk[/youtube]

spe fitnah nuar sula korang dlm keadaan melintang..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 03:37 PM | Show all posts
Edited by sam1528 at 23-5-2020 03:43 PM

Laaa , cuba ko baca balik pelan pelan & kalo tak paham english , tanya cikgu sekolah rendah ko

Ni dari ko tau :
In fact the money was never robbed by Umno or Najib. The money was used for government purpose with proper records. I told Public Account Committee (PAC), when I was the member, to tell the truth. But YB Wong Chen,told me to toe the line and say to me "let DAP handle it" . We have to support government of the day.

GST refund adalah duit yang patut dipulang balik

Kalo duit tersebut tak dipulang balik & sebaliknya digunakan walaupon oleh gomen , bermakna gomen BN dah rompak duit tersebut.

Apa yang susah sangat nak paham ni?

This is simple english lah

LOOOL ... mamat atheist (oooppppsss sekarang mengaku agnostic) dok mati2 perjuangkan melayu islam ...

Hmmmm .....
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 03:43 PM | Show all posts
sam1528 replied at 23-5-2020 07:37 AM
Laaa , cuba ko baca balik pelan pelan & kalo tak paham english , tanya cikgu sekolah rendah ko


...

keruk agnostik ke sam? x pe le..esok2 dia ngikut puak2 wahdatul wujud lak...prfffffffffffffffffffffffffght
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 03:45 PM | Show all posts
Cable replied at 23-5-2020 03:43 PM
keruk agnostik ke sam? x pe le..esok2 dia ngikut puak2 wahdatul wujud lak...prffffffffffffffffffff ...

Dulu dia mengaku atheist

Tapi sekarang dia klaim dia agnostic pasal dia nak carik support


Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 03:48 PM | Show all posts
sam1528 replied at 23-5-2020 07:45 AM
Dulu dia mengaku atheist

Tapi sekarang dia klaim dia agnostic pasal dia nak carik support

ko jge2 sam..sini x leh kutuk2 atheist...sini atheist dimuliakan...derang x leh rse terhina...CI ni pna jd pekan koboi mse atheist2 ni sdp dikutuk kaw2 dulu...jd ko phm2 la derang ni pn manusia biase...hati mereka ttp mudah tersntuh dan tisu apabila keimanan derang dipersendakn...

prfffffffffffffffffffffffffffffffght...
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah....

Satu satu terbongkar.....Allah nk tunjukkan bala lepas DSNajib buat sumpah laknat. ...

Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 04:00 PM | Show all posts
jazaa100 replied at 23-5-2020 07:57 AM
Alhamdulillah....

Satu satu terbongkar.....Allah nk tunjukkan bala lepas DSNajib buat sumpah lakn ...

ko ni emma harith ke?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-5-2020 04:03 PM | Show all posts
sam1528 replied at 23-5-2020 03:37 PM
Laaa , cuba ko baca balik pelan pelan & kalo tak paham english , tanya cikgu sekolah rendah ko

N ...

bodohnya ko ni
sementara tunggu kelulusan refund tu, wang tu masukkan ke dalam kumpulan wang disatukan (KWD) ni

dah lulus nanti, keluarkan la wang tu dari KWD ni

apa susah

lagipon bukan semua permohonan refund ni akan diluluskan

ada yang menipu, ada borang yang rak lengkap, ada yang memang tak reti


yang ko pulak, tuduh dirompak

fitnah la katakan

Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Cable replied at 23-5-2020 04:00 PM
ko ni emma harith ke?

Sapa emma harith?....

Doktor? Lawyer?...Majistret?.....
Pemain tik tok?...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-5-2020 04:10 PM | Show all posts
jazaa100 replied at 23-5-2020 03:57 PM
Alhamdulillah....

Satu satu terbongkar.....Allah nk tunjukkan bala lepas DSNajib buat sumpah lakn ...

pakar fitnah dah kepanasan..

dialog dalam neraka nanti

HITLER : aku masuk neraka sebab bunuh berjuta-juta orang

POLPOT : saya pun sama masuk neraka sebaab bunuh juta-juta rakyat saya sendiri..

forumNer cari : wa masuk neraka sebab fitnah najib je huhu
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 04:13 PM | Show all posts
jazaa100 replied at 23-5-2020 08:03 AM
Sapa emma harith?....

Doktor? Lawyer?...Majistret?.....

dia penyokong kuat umno dan najib
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 04:16 PM | Show all posts
kemaruk replied at 23-5-2020 04:03 PM
bodohnya ko ni
sementara tunggu kelulusan refund tu, wang tu masukkan ke dalam kumpulan wang disa ...

Hang dok bebel camno ni?

Kalo dah pakai wang yang patut dipulangkan balik ... tu merompak wang tersebut lah

Senang aje

Tak payah nak alih isu kepada
- permohonan lah
- isi borang lah

LOOOL ... gigih nak alih isu nampak

Ye la , ko kan atheist (ooooppppsss , sekarang mengaku agnostic pulak) yg kononnya berjuang untuk melayu islam

He he he he
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-5-2020 04:22 PM | Show all posts
sam1528 replied at 23-5-2020 04:16 PM
Hang dok bebel camno ni?

Kalo dah pakai wang yang patut dipulangkan balik ... tu merompak wang  ...

ko tau tak refund GST tu ape?

memalukan je ko ni

nak tuntut refund memang la kena isi borang bagai

ko tak tau ke?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-5-2020 04:26 PM | Show all posts
ini fitnah dari @sam1528

Salah guna duit tu is the issue

Tapi aku rasa hilang pasal Mantan Presiden Umno dah gunakan duit tu untuk PRU14

Kena lah si chokia Guan Eng tu korek kat tempat lain

Tapi ko setuju kan kes rompak duit ni ... geng melayu islam buat ... pada ko tak pe kan
https://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=1200278&extra=&page=13

Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Pasal poll ni pelik.. Serba salah aku nak vote
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list