Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
652
View
15
Reply

Resipi Puding Roti Sos Kastard Paling Mudah & Sedap.

[Copy link]

Author: trunks       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-6-2020 04:40 AM | Show all posts |Read mode
Edited by trunks at 6-6-2020 06:10 AM

2020-06-06_043535.png


Anda suka makan Puding Roti? Jika ya, resipi perkongsian saudari Nurul Shafira ni antara yang paling mudah untuk dihasilkan. Nampak sedap kan? Bahan-bahannya pun tak banyak malah senang nak dihasilkan. Bolehlah cuba nanti. Jom lihat bahan-bahan yang diperlukan.


CARA BUAT PUDING ROTI SOS KASTARD

BAHAN-BAHAN:


  • 10 keping roti sandwich C potong empat segi
  • 1 tin susu cair
  • 3 biji telur
  • 1 sudu teh esen vanilla
  • 5 sudu makan gula
  • Buah campur keringsecukupnya C rendam dengan air panas (boleh abaikan jika tiada)
  • Sedikit mentega


CARA MEMASAK:
1. Satukan susu cair, telur, esen vanilla dan gula. Kisar hingga larut.
2. Kemudian sapukan mentega pada roti dan juga pada loyang.
3. Susun kepingan roti dalam loyang dan tuang bahan kisar tadi. Tekan-tekan roti supaya meresap cecair tadi.
4. Tabur buah-buahan kering dan kukus selama 30 minit.




BAHAN SOS KASTARD:
  • 1 tin susu cair
  • 1/2 cawan air
  • 2 sudu makan tepung kastard
  • 4 1/2 sudu makan gula
CARA MEMASAK:
  • Campurkan tepung kastard ke dalam air. Kacau rata.
  • Kemudian campurkan semua bahan dan masa katas api perlahan. Kacau hingga sos menjadi sedikit pekat.
  • Angkat dan sedia dinikmati bersama puding roti.


Kredit resipi & foto: Nurul Shafira
dan rasa

-------------------
favorite saya ni..
amboi sedapnya,tengok gambar aje dah rasa terliur


Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 6-6-2020 06:06 AM From the mobile phone | Show all posts
sedap dan senang.. malas dgn rajin nak buat je ni..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-6-2020 06:09 AM | Show all posts
little_sis replied at 6-6-2020 06:06 AM
sedap dan senang.. malas dgn rajin nak buat je ni..

awak akan buat ke harini? hehe nampak mudah gila
yang kena buat tu kuah kastard dia tu aje.roti
beli aje.
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 11:10 AM From the mobile phone | Show all posts
trunks replied at 6-6-2020 06:09 AM
awak akan buat ke harini? hehe nampak mudah gila
yang kena buat tu kuah kastard dia tu aje.roti
...

insyaAllah.. senang je nih.. roti dgn kuah jer pun..
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 02:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedapppp nampaknya


Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2020 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Makan sejuk2 best nih
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-6-2020 06:57 PM | Show all posts

makan cuaca panas pun sedap hehe
kalau bosan2 sarapan pagi tu,boleh cuba juga ni
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-6-2020 06:58 PM | Show all posts

nampak id awak lengkong ni.saya teringat agar2 keras ni
peh nampak sedap keke

agar-agar-kering.png
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2020 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
trunks replied at 6-6-2020 06:58 PM
nampak id awak lengkong ni.saya teringat agar2 keras ni
peh nampak sedap keke

Dulu2 i rajin je buat ni SMod..dekat2 nk raya..
Dulangkan agar2 bergula batu tu..bila keras potong memanjang kecik2..pastu jemur sampai bersakar..
Huhu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2020 10:38 PM | Show all posts
ellez replied at 7-6-2020 04:00 PM
Dulu2 i rajin je buat ni SMod..dekat2 nk raya..
Dulangkan agar2 bergula batu tu..bila keras poton ...

pergh haha,teringin nak makan pula,tapi itula
tang nak jemur tu agak lemah sikit, kena
bawah matahari ke juga hehe
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2020 07:12 PM From the mobile phone | Show all posts
trunks replied at 7-6-2020 10:38 PM
pergh haha,teringin nak makan pula,tapi itula
tang nak jemur tu agak lemah sikit, kena
bawah mat ...

Iyelah kita kena jemur 2,3 hari sampai bersakar..
Hihi
Sehari tak cukup..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2020 07:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Tetima kasih SMod

Comments

sesama sayam :D  Post time 8-6-2020 07:25 PM
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2020 10:41 AM | Show all posts
sedap... anak2 suka puding ni..
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2020 01:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Puding roti sedap   agar2 kering tu pun sedap.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-6-2020 05:01 PM | Show all posts
aqissa replied at 14-6-2020 01:42 PM
Puding roti sedap   agar2 kering tu pun sedap.

kan hehe..mudah aje buatnya yang puding roti tu.
cuma ,saya belum dapat lagi makan agar2 kering
ni nak kena cari dalam group facebook lah nampaknya
kot ada pandai buat, sebelum kempunan hehe
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list