Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
5100
View
88
Reply

[Tempatan] Syukur, Kerajaan Umum Anak bawah 18 tahun, Layak Dapat BSH RM 480. Ini Syaratnya

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-7-2020 07:56 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Berhadapan dengan krisis ekonomi akibat kesan daripada pandemik Covid-19, membuatkan banyak sektor terkesan sekaligus memberi tekanan kewangan dalam setiap institusi keluarga.

Justeru, kerajaan masih komited dalam memberi bantuan kepada mereka yang layak, agar sedikit sebanyak dapat mengurangkan masalah kewangan dalam kalangan rakyat.

Anak bawah 18 layak dapat bantuan
Dalam satu kenyataan media, Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz, memaklumkan bahawa keluarga yang mempunyai anak di bawah usia 18 tahun, layak menerima bantuan Bantuan Sara Hidup (BSH).

Bagaimana pun, maksimum empat orang anak sahaja yang layak mendapat bantuan dengan setiap orang menerima RM120 pada fasa ketiga yang akan dibayar sebelum akhir Julai ini.

Maksimum empat orang

Tambah beliau, BSH kali ini merangkumi 3.8 juta isi rumah dan 1.2 juta individu bujang dengan implikasi kos sebanyak RM 3 billion.

Sebagai contoh, isi rumah berpendapatan kurang RM2,000 dengan empat orang anak akan mendapat RM1,080 secara keseluruhan bagi bantuan BSH ini

Untuk pemberian BSH, isi rumah berpendapatan kurang RM2,000 akan menerima bayaran sebanyak RM600 manakala, isi rumah dengan pendapatan antara RM2,001 C RM3,000 (RM350).

Bagi isi rumah berpendapatan antara RM3,001 C RM4,000 akan menerima BSH sebanyak RM250 manakala, golongan bujang (40 tahun ke atas) berpendapatan kurang RM2,000 (RM400).

Rata-rata netizan melahirkan penghargaan atas usaha murni kerajaan dalam membantu meringankan beban rakyat

Syukur Alhamdulillah rezeki..terima apa yg kerajaan nak beri..jgn merungut itu ini..
Sumber : Astro Awani
Screenshot_2020-07-02-07-55-50-07.png

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 2-7-2020 08:00 AM From the mobile phone | Show all posts
BSH ni apa pulak.. Blur jap..
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 08:04 AM | Show all posts
Alhamdulillah..Kerajaan yang prihatin dan pemurah
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 08:11 AM | Show all posts
Basah
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 08:25 AM From the mobile phone | Show all posts
guna duit tu utk tlg ibu bapa,  bukan beli hp atau belanja couple
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 08:39 AM | Show all posts
cmana nak apply..
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 08:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa aku tak dapat satu senpun sejak MCO dikuatkuasakan??
It is NOT FAIR.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:01 AM From the mobile phone | Show all posts
batu kikir replied at 2-7-2020 08:42 AM
Kenapa aku tak dapat satu senpun sejak MCO dikuatkuasakan??
It is NOT FAIR.

Ko x apply ke?
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:01 AM From the mobile phone | Show all posts
batu kikir replied at 2-7-2020 08:42 AM
Kenapa aku tak dapat satu senpun sejak MCO dikuatkuasakan??
It is NOT FAIR.

Tgk avatar ko pun dah terlebih melantak mmg ler xperlu dibantu...haha.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:03 AM | Show all posts
batu kikir replied at 2-7-2020 08:42 AM
Kenapa aku tak dapat satu senpun sejak MCO dikuatkuasakan??
It is NOT FAIR.

urang2 kaya jgn laaa hadap benda ni.  tak baik.  dan jatuhkan maruah.  kau kan kaya...  
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:04 AM | Show all posts
Dedak PRU15
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 2-7-2020 08:39 AM
cmana nak apply..

Ang single lagi kan?
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:09 AM From the mobile phone | Show all posts
yuliss replied at 2-7-2020 09:01 AM
Ko x apply ke?

Apply...... no response
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Sorry..jap eh. Masa kerajaan PH pun setiap sorang anak kena bagi jugak..RM120 sorang satu dgn max 4 org anak..kalau sy tak silap la..tp BSH anak2 tu campur sekali dgn BSH mak bapak
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:12 AM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 2-7-2020 01:04 AM
Dedak PRU15

Semoga bermanafaat...
Kehkehkrhkehkehkeh....
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:12 AM From the mobile phone | Show all posts
zamzam replied at 2-7-2020 09:01 AM
Tgk avatar ko pun dah terlebih melantak mmg ler xperlu dibantu...haha.

Kita bercakap tentang keadilan....... nak bagi.... bagi semua. Jika tak..... jangan bagi semua. Ini hari2 keluar TV....... prihatin konon. Gomen servant yg gaji melambakpun dapat
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:14 AM From the mobile phone | Show all posts
batu kikir replied at 2-7-2020 08:42 AM
Kenapa aku tak dapat satu senpun sejak MCO dikuatkuasakan??
It is NOT FAIR.

Jangan fikir gini. Patutnya awak bersyukur, dalam golongan2 tak layak.

Husband saya selalu kata, bagus la gomen bagi bantuan gini, takpelah kita tak dapat pun, sekurang-kurangnya, da tak rasa terkilan sangat bila tak dapat bagi pinjam pada org2 yg nak pinjam duit.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Rezeki tuk sesiapa yg layak
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:14 AM From the mobile phone | Show all posts
zorrro_03 replied at 2-7-2020 09:03 AM
urang2 kaya jgn laaa hadap benda ni.  tak baik.  dan jatuhkan maruah.  kau kan kaya...

Amin. Tapi aku tak kaya.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:14 AM | Show all posts
zamzam replied at 2-7-2020 09:01 AM
Tgk avatar ko pun dah terlebih melantak mmg ler xperlu dibantu...haha.



jahatnya


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list