Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2404
View
21
Reply

[Dunia] Wanita terkejut kentang tumbuh dalam rumah

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER       Show all posts   Read mode

Author
Post time 5-7-2020 05:08 AM | Show all posts |Read mode
Edited by FOTHER-MUCKER at 4-7-2020 01:09 PM

Wanita terkejut kentang tumbuh dalam rumah
TERJEMAHAN SINAR HARIAN | | 4 Julai 2020  

Pore mengambil masa berjam-jam untuk membersihkan tunas kentang yang tumbuh meliar sehingga menembusi jubin kabinet dapurnya.



PARIS - Seorang wanita terkejut selepas mendapati sebuah bungkusan berisi ubi kentang di dapur kediamannya tumbuh meliar selepas tiga bulan dia meninggalkan rumah itu berikutan krisis koronavirus (Covid-19).

Donna Pore, berusia dalam lingkungan 20-an berkata, dia menghabiskan masa selama tiga bulan di rumah teman lelakinya di luar bandar dan hanya pulang baru-baru ini.
"Sebaik sahaja tiba di rumah, saya terkejut apabila melihat sesuatu benda aneh di kabinet dapur sebelum saya sedar ia adalah tunas ubi kentang yang telah tumbuh meliar," katanya.

Pore berkata, dia terpaksa mengambil masa berjam-jam untuk menghapuskan tunas kentang tersebut.
Dia turut berkongsi gambar keadaan tunas kentang tersebut dan menjadi tular di laman Twitter. - Agensi
Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... -tumbuh-dalam-rumah
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 5-7-2020 05:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Klu tgk gmbr je mcm xlogik nk kemas buang ambik ms smpi sejam
Ke termasuk ms nk snap gmbr dan upload di socmed

Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 07:22 AM From the mobile phone | Show all posts
nape x tanam je kentang tu.. xyah nk beli kentang lg
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 07:24 AM From the mobile phone | Show all posts
supernaturalee replied at 5-7-2020 05:18 AM
Klu tgk gmbr je mcm xlogik nk kemas buang ambik ms smpi sejam
Ke termasuk ms nk snap gmbr dan uplo ...

Haah.

Ntah2 dia tu warga emas kot yg dah xlarat nak bersihkan tu yg amk masa sampai 3 jam.
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 07:27 AM | Show all posts
kalau tanam dah tumbuh kentang baru.. silap nya dia tinggal kan kat dapur
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 07:30 AM | Show all posts
Cumikucingku replied at 5-7-2020 07:24 AM
Haah.

Ntah2 dia tu warga emas kot yg dah xlarat nak bersihkan tu yg amk masa sampai 3 jam.

22 tahun..
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 07:38 AM From the mobile phone | Show all posts
redz85 replied at 5-7-2020 07:30 AM
22 tahun..

Ooo haah baru perasan 20an umur dia..

So mungkin dia kemas sambil upload gambar ke medsoc
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin dia sebut berjam tu sebab nak menggambarkan lama, bkn secara literal agaknya
Mmg xlogik pun nak bersihkan akar di dinding & kabinet tu ambil masa sangat
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 09:06 AM | Show all posts
spesis kentang ni mmg bagus ditanam
psl jenis gigih nk hidup
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 09:38 AM | Show all posts
macam the thing 1982
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 09:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Hihi..iols pernah bawang merah bertunas siap berdaun lagi..iols manfaatkan sebaiknya daun bwg tersebut dgn masak sup ayam bersama taburan daun bwg tadii
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 10:09 AM | Show all posts
Kentang bahaya kalau busuk, gas kentang boleh buat meninggal
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
kat Msia...'uncle kentang'.... boleh jer memandu ke sana...ke sini...kita tak hairan pon....
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 10:28 AM | Show all posts
kayanya sis minum Evian umpama air Coway..
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
redz85 replied at 5-7-2020 07:27 AM
kalau tanam dah tumbuh kentang baru.. silap nya dia tinggal kan kat dapur

Hihi...misti dia x sangka ada lockdown kan...mcm kita yg blk kg konon seminggu cuti sekolah tup2 2 bulan terkandas di kampung...blk rumah kentang bawang semua dah tumbuh kat dapur
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
faraway1 replied at 5-7-2020 10:09 AM
Kentang bahaya kalau busuk, gas kentang boleh buat meninggal

Iye eh..xtau ni far..biasa yg tahu kentang bertunas tu xleh mkn dah
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 11:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Lawak pulak part yang dia terkejut macam ia seswatu yang impossible utk terjadi
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 11:53 AM | Show all posts
Xkan nk kemas tu pun berjam2
Ni mesti nk amik gmbr
Pos, tunggu reply,
Jawab reply
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 12:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Kemas rumah dia wlupun baru 22tahun.....



Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2020 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
batmana replied at 5-7-2020 09:06 AM
spesis kentang ni mmg bagus ditanam
psl jenis gigih nk hidup

Gile kentang

Pakcik kentang

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list