CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1332|Reply: 12

Share Pengalaman Buat Laporan/Aduan

[Copy link]
Post time 29-9-2020 09:56 AM | Show all posts |Read mode
Ada sesiapa penah buat aduan atau laporan kemalangan/kebakaran/ulau masuk/jiran kene pukul/jiran kene tembak/kucing sangkut dalam paip
moh ler share and create awareness untuk bertindak dari tengok je.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 29-9-2020 10:03 AM | Show all posts
iols rajin buat aduan kat plus hiway kalau nampak tayar pecah kt tgh jalan.
sebab iols rasa tu tanggungjawab iols sebagai pengguna utk laporkan mende2 cm ni supaya tak kene kat orang lain.

iols kalau g keje gerak dalam kol 5.30 pagi perak - kl. jgn tanya perak kat mana.
satu hari tu, kat lane paling kanan ada kereta terbabas. and iols rasa ada orang dalam tu. terbabas teruk. jalan kat plus hiway tu gelap, takde lampu sgt masa tu.
iols pon drive laju masa tu, tpi nasib perasan ada kereta terbabas kat divider lane paling kanan.

iols dah 200 meter lepas dari kereta terbabas tu, iols nak reverse balik tak boleh. kang aku pulak kene langgar. iols berenti tepi sekejap, iols call plus line suruh cepat dtg. tp lepas tu iols teruskan perjalanan, iols tak tunggu plus line tu dtg. jalan takde orang masa tu.

iols harap pemandu tu baik2 belaka. kejadian ni dalam 3 tahun lepas. tapi ni la yang iols paling tak boleh lupa. iols takut, kalau orang tak perasan and laju mau hancur kereta tu and driver tu skali.
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2020 10:24 AM | Show all posts
aku xpernah buat aduan
tapi aku suka bagi komen/feedback mana2 tempat yang ada sediakan borang feedback
kalo borang tu xdisediakan aku akan PM fb tempat tu bgtau apa yg aku rasa
terutama restoran dan pusat servis kete
komen aku berjela2 tapi semuanya ke arah lebih baik
bukan suruh dia betulkan tapi lebih kepada cadangan
dan benda2 yg aku nk komen tu aku akan diskas dgn wife dulu
kalo dia pon rasa benda yg sama maka cadangan tu akan diusulkan
ayat2 aku pon sopan2 menyentuh kalbu, hormat tuan rumah
bukan jenis ayat xpuas hati tulis mcm org kene rasuk xde akal xde agama pastu share kat public

teringat masa kursus kawin dulu ruang cadangan ada 5 je
tapi aku bantai sampai 20+ cadangan sampai 2 page

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-9-2020 10:26 AM | Show all posts
Edited by lil_honey at 29-9-2020 02:30 PM
mdhelmi replied at 29-9-2020 02:24 PM
aku xpernah buat aduan
tapi aku suka bagi komen/feedback mana2 tempat yang ada sediakan borang feed ...

ko ni, teringat aku borang2 kursus yang aku selalu dpt masa kursus.
komen and cadangan. biasa aku tulis 2 baris je cadangan. sebab tau, kalau tulis pon, cam gitu la jugak servis nye

apa yang ko buat ni, memang bagus la. kdg owner tak nampak mende2 cam ni. pikir tau keuntungan dia, tak pikir keselesaan pengguna.
contohnye la, bengkel yang sediakan tandas and ruang menunggu.
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2020 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku slalu buat aduan dkt malls umah aku ni. Aku rajin pegi situ, jd mall tu slalu jd mangsa aku
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-9-2020 10:45 AM | Show all posts
TomyamPuteh replied at 29-9-2020 02:42 PM
Aku slalu buat aduan dkt malls umah aku ni. Aku rajin pegi situ, jd mall tu slalu jd mangsa aku

ko adu ape kat mall tu? bising bunyi konsert ke
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-9-2020 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by KIM.K at 29-9-2020 11:37 AM

Iols sebenarnya tak suka buat aduan. Tetapi mak iols banyak menimbulkan masalah yg serius iols terpaksa kawal keadaan sambil kena fitnah
Selain menimbulkan dendam iols nak bgtau seikhlas hati, susah sebenarnya bela ibubapa. Hanya yg betul2 jaga 24jam je tau. Iols dah report ttg jiran yg masuk campur dan menimbulkan fitnah, report relatives even iols report gangguan sexual dan masalah yg ditimbulkan anggota

Iols terasa my victory is robbed of me. So bertabahlah org setempat kalau karma hari2 menjengah sampai iols puas hati dengan nasib masing2


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-9-2020 11:19 AM | Show all posts
KIM.K replied at 29-9-2020 03:07 PM
Iols sebenarnya tak suka buat aduan. Tetapi mak iols banyak menimbulkan masalah yg serius iols terpa ...

semoga uols dilindungi oleh-Nya. jaga diri uols bebaik. sometimes memang niat kita baik nak jaga ibu bapa, tapi mcm2 dugaan yang dtg.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-9-2020 12:19 PM | Show all posts
Edited by ChildrenOfBodom at 29-9-2020 12:24 PM

Yang masih ingat

1) Hidden charge dalam bil prepaid celcom
Nie telefon ayah aku. bila top up ja ada hidden charge yang tak diketahui mai dari mana. so aku buat repot kat skmm (thru emel ka website tak ingat). tak lama kemudian terus dia arah celcom untuk siasat dan dapat balik refund. punca hidden charge tu aku pon dah lupa. ni zaman2 sms lah sebelum smartphone

2) sampah tak dikutip
ni masa lepas raya aidilfitri tahun 2012.  company pengurusan sisa belah kedah ni e-idaman, depa cuti lama masa raya. so sampah pon bertimbun. bila depa mai, kat rumah aku depa terlupa nk kutip atau terlepas pandang atau sengaja tak kutip, depa blah ja. so aku pon snap gambaq sampah tak kutip tu dan repot kt website depa. tak lama pastu tak sampai sejam kot, lori tu mai balik kutip samopah..sekali dgn penyelia dia mai, sambil beleter2 kt pekerja dia dan minta maaf,..


3) kad bank hilang
ni mungkin ramai penah kena. kad bank hilang/tercicir. ..tapi bagi yang tak pernah kena jangan menggelabah tetek pi buat repot kt balai polis ka apa...sebab kad aku ni hilang sebulan dah aku pon tak sedar langsung sebab jarang2 pi atm, mostly dok belanja online ja, aku pon releks aja laa....so bila jadi cmni kol lah dulu no hotline bank secepat mungkin bagitaw pasai kad hilang, ada saluran untuk handle kehilangan. depa akan block no acct, pastu boleh la p buat kad baru..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2020 12:22 PM | Show all posts
lil_honey replied at 29-9-2020 10:26 AM
ko ni, teringat aku borang2 kursus yang aku selalu dpt masa kursus.
komen and cadangan. biasa aku ...

mmg owner perlukan feedback membina dari customer
siapa2 yg kecam tu mmg x patut
selalunya sebelum bg cadangan aku akan bagi puji pujian dulu
dan selalunya diorg pon akan reply balik kata 'terima kasih mmg cadangan mcm ni yg kami perlukan'

kalo pasal aduan lain aduan polis la kot
pasal streamyx aku dulu tiba2 dpt bil melambung
penggunaan mcm biasa tapi bil 2 3 kali ganda
dah call TM bergasak mcm2 diorg kata diorg cuma terima usage data dan isu bil
tp tu ayat biasa bila customer servis malas nak layan
pastu aku buat report polis dan SKMM kata aku dianiaya
aku forward semua report tu kat TM lepas seminggu diorg bg email kata minta maaf ada servis error
dan bil tu kene bayar jugak sbb dah guna tp diorg bg discount 70%
menggelupur diorg
lepas2 tu kalo aku nk subs pape dah xnk yg jenis pay as per usage (kecuali bil air api)  



Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-9-2020 01:33 PM | Show all posts
ChildrenOfBodom replied at 29-9-2020 04:19 PM
Yang masih ingat

1) Hidden charge dalam bil prepaid celcom

bab complain kat emel nih, aku skeptical sikit, sebab rasa takkan ada orang layan.
kalau tepon tu puas sikit rasa ade feedback dr  cust servis sendiri. so always choose opt for call atau pegi cust servis terus nak buat aduan.

yang bab sampah tu kekadang kita sendiri malas nak bergaduh dengan pekerja tu. kang pekerja tu aim pulak kat kita. so senang report terus ke supervisor.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-9-2020 01:37 PM | Show all posts
mdhelmi replied at 29-9-2020 04:22 PM
mmg owner perlukan feedback membina dari customer
siapa2 yg kecam tu mmg x patut
selalunya sebel ...

bagi puji-pujian tu orang kata berbasa basi.
the art of communication tak nak bagi orang sakit hati. kita compliments dia dulu.

ada pernah sorang pempuan ni mengamuk sebab orang kata dia pakai tudung mcm orang tua. padahal muka model ngamuk kawan tu.
instead of kata terus mcm orang tua,boleh je guna ayat. cantik kai tudung tu. tapi lagi lawa kalau buat cara selempang ke ape ke.
orang yang takleh handle explicit word ni kdg terus cepat sentap.
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2020 01:44 PM From the mobile phone | Show all posts
lil_honey replied at 29-9-2020 01:33 PM
bab complain kat emel nih, aku skeptical sikit, sebab rasa takkan ada orang layan.
kalau tepon t ...

Bab sampah tu memang sangat kagum sebab cepat gila depa bertindak. Sakit hati sebab bukan first time dia "terlepas pandang" sampah kt rumah haku, ada beberapa kali dah.. Tu dalam hati dok pikiaq depa ni saja ka apa. Cuma dat time sangat geram sebab lepas raya sampah banyak so bila lori mai excited la. Kah3 excited nampak lori sampah LoL.. sekali dia tak amikkk.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Lawak & Santai


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-3-2024 01:06 PM GMT+8 , Processed in 0.068219 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list