Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
4035
View
36
Reply

"Bukanlah Ikut Neelofa..." - Ifa Raziah Perjelas Tentang Imej Berniqab

[Copy link]

Author: lolipopbiru       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-10-2020 02:54 PM | Show all posts |Read mode
Selebriti versatil, Ifa Raziah berkongsi foto memakai niqab menerusi akaun Instagramnya Jumaat lalu.

Hal itu membuat banyak pihak yang berpendapat Ifa sudah menukar penampilannya dengan menutup aurat.

Malah menerusi pemerhatian Gempak di ruangan komen entri berkenaan, ramai pengikut Ifa berasa gembira melihat 'Diva' kesayangan ramai itu menutup aurat dengan sempurna.

Pada masa yang sama, ada juga warganet yang menganggap Ifa mengikut jejak hos dan pelakon popular, Neelofa yang kini telah berniqab.




Meski demikian, setelah sempat memuat naik fotonya menggenakan niqab, Ifa kemudian kembali mempamerkan penampilannya seperti biasa.

Ketika dihubungi Gempak sebentar tadi, Ifa menjelaskan kekeliruan netizen mengenai penampilannya.

Sambil memberitahu dirinya masih belum berpenampilan menutup aurat, Ifa menafikan perkongsiannya itu dipengaruhi oleh hijrah Neelofa.


Menurutnya, dia sering berkongsi foto menutup aurat pada setiap hari Jumaat dan berhijab sepanjang bulan Ramadhan.

"Perkongsian itu tidaklah mengikut Neelofa, tetapi kepada mereka yang mengikuti saya di media sosial, tentu mereka tahu yang saya selalu berkongsi foto menutup aurat setiap hari Jumaat.

"Selain itu, saya juga akan bertudung pada setiap bulan Ramadan hingga 10 Syawal, ataupun sepanjang saya pergi umrah, saya akan berhijab.

"Walaupun saya belum berhijab sepenuhnya, tetapi sekurang-kurangnya saya menghormati hari Jumaat dan bulan Ramadan yang mulia," katanya.

Dalam pada itu, Ifa juga mengatakan dirinya dalam proses untuk berubah ke arah yang lebih baik. Sebagai manusia biasa, tak ada orang yang tidak ingin berubah demi kebaikan, katanya.

"Sesiapa yang nak ikut perkara baik, baguslah, saya cuba berubah secara perlahan.

"Doakan yang baik-baik, bagi saya, apa jua yang kita lakukan, yang penting adalah nawaitu kita," katanya lagi.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 19-10-2020 02:56 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak tau nak ckp apa dgn stament artis2 skg ni.bijak ke terlebih bijak ke..atau.....
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:11 PM From the mobile phone | Show all posts
dan2 lah kau, kan
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:14 PM | Show all posts
erk--- ini kekeliruan identiti ke acane?
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:38 PM | Show all posts
attention seeker
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:39 PM | Show all posts
MMm.. bertudung ni bagi diorg berfesyen je kot
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:39 PM | Show all posts
Erkk bodohnya..menutup aurat tu ada waktu tertentu ke?!
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:40 PM | Show all posts
seolah2 jahlop dah jadi trendsetter plak berniqob..
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
attention whore
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 03:42 PM | Show all posts
yela jumaat dgn bulan puasa je tutup aurat...
ttibe iols tingat gambar sheols dalam kolam renang sambil dipeluk norman hakim zaman batu dolu
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 04:50 PM | Show all posts
lorr....tutup aurat time bulan puasa dgn hari jumaat ja??
Agaknya hari2 lain takda malaikat maut kot
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 04:59 PM | Show all posts
Diva kesayangan ramai?
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 05:03 PM | Show all posts
Kalau buat camni kat 'sesebuah' negara..mau kena penggal dah kepala. boleh lak pilih2 bila nk bertudung bagai pastu bg komen mcm tu. Hormat la sangat

Apapun May Allah bless u
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 05:05 PM | Show all posts
ni lgi sekor... sebelum bg statement mengalahkan xpernah pegi tadika.. xpernah yg bijak..
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 05:30 PM | Show all posts
ipah puk puk puk
sampai skrg meols menyampah dia jadi juri dandut academi asia .... LOL
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
ya allah, mcm ni pon boleh?
boleh pilih2 pulak hr apa nak tutup aurat.
malaysia oh tanahairku..
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 08:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Xde pic ke tt?ke ai sorg je xleh tgk pic?
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 09:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Die ni la.. Sokmo dgr cter tpu kiri.. Tipu kanan..
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 09:30 PM From the mobile phone | Show all posts
sleepandream replied at 19-10-2020 03:42 PM
yela jumaat dgn bulan puasa je tutup aurat...
ttibe iols tingat gambar sheols dalam kolam renang sa ...

Hahaha acik suke gambaq2 dia begesek biola dgn chico lagi
Hangin tul uji rashid tengok
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list