Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2227
View
31
Reply

[Tempatan] Datin Alyaa bengang dituduh scammer, suami lari lompat pagar SPRM

[Copy link]

Author: TENGKUTAHAR    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-10-2020 09:48 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Datin Alyaa bengang dituduh scammer, suami lari lompat pagar SPRM

Asal Datuk Seri je suami saya kena. Asal lari je suami saya kena tuduh. Siap orang panggil gemuk babi bagai. Kenapa, keluarga korang tak ada yang gemuk ke? Tanya je, ke muka diaorang macam babi?



Lepas ni apa korang nak tuduh? Terutamanya media yang suka viralkan benda belum sahih! Yang netizen pun sibuk nak hukum orang lain, acah-acah ahli syurga.

Sendiri tak cermin muka, cakap macam tak ada agama. Dasar manusia munafik, demikian tulis Datin Alyaa Syuhaila menerusi ruangan IG Stories yang bengang apabila suaminya dikenali dengan nama Datuk Seri Addy Kanna dituduh sebagai individu yang melarikan diri dengan melompat pagar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).



Beberapa hari lalu hangat diperkatakan mengenai isu individu yang didakwa terlibat dalam sindiket Macau Scam dan perjudian berjaya melarikan diri dengan melompat pagar SPRM.

Kata Alyaa yang merupakan individu yang ditahan membantu siasatan berhubung kes tersebut itu lagi, dia turut kecewa apabila netizen mencaci dan menghina fizikal serta bentuk badan suaminya serta yang menyamakan dengan binatang yang haram dimakan oleh Muslim iaitu babi.

Dalam pada itu Alya turut meminta netizen supaya berhenti mengada-adakan cerita selagi mereka belum disabitkan kesalahan kerana bimbang boleh jatuh fitnah jika tiada bukti. Ujarnya, kes masih dalam siasatan dan mereka memberi kerjasama penuh untuk membantu pihak SPRM.



Berhenti la buat cerita bukan-bukan, biar polis lakukan siasatan. Kalau dah ada bukti kami Macau Scam baru korang boleh cakap apa je. Kalau kami ni Macau Scam, buktikan dulu Kalau kami tak buat scam boleh jatuh fitnah. Yang menghasut ni pun acah-acah ahli syurga.

OKT maksundnya Orang Kena Tangkap. Tapi belum tentu orang kena tangkap tu bersalah. SPRM jalankan siasatan. Kes ini pun masih dalam siasatan dan kami akan memberi kerjasama sepenuhnya untuk membantu SPRM, tuturnya.

Menerusi satu perkongsian di Insta Story lagi, dia sebelum ini pernah menjelaskan bahawa mereka tidak terlibat dengan kegiatan haram tersebut dan disebabkan itulah akaun media sosial masih aktif seperti biasa.



Saya pernah cakap sebelum ini saya dan suami tiada kaitan dengan Macau Scammer ini. Kalau saya menipu duit orang dah lama saya lari dan tutup akaun IG ni. Tapi orang fitnah kami sana sini cakap kami Macau Scam. Ada berita mentioned nama kami? katanya.

Nama Alyaa dan suami mula panas apabila warganet mengaitkan mereka dengan aktiviti haram, penggubahan wang haram dan Macam Scam apabila ditahan SPRM untuk membantu siasatan berhubung kes berkenaan.

Suami Alyaa turut dituduh sebagai individu bergelar Datuk Seri yang melarikan diri dengan memanjat tembok SPRM sebelum polis mendedahkan identiti sebenar pelaku.

https://mykmu.net/2020/10/19/datin-alyaa-be...pat-pagar-sprm/

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 19-10-2020 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Okt org kena tangkap?
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 10:04 PM From the mobile phone | Show all posts
So, scammer ni buat kerja x tinggalkan trail, camne nk buktikan? Acc pun tumpang kaldai. Ada betul jg ckp datim yah ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 10:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Konfiden nya dia dgn maksud okt. Nasib baik dia x ckp oktober
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 10:15 PM From the mobile phone | Show all posts
tikusmontok replied at 19-10-2020 10:00 PM
Okt org kena tangkap?


Ak igt sprm ngn polis punyer terms x sama...
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah, kurang2 minah ni tau babi tu HARAM DIMAKAN....
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
axl_bach replied at 19-10-2020 10:18 PM
Alhamdulillah, kurang2 minah ni tau babi tu HARAM DIMAKAN....

Ada je bideo buah kana dan babi panggang.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 10:23 PM | Show all posts
OKT = Olang Kena Tutuh (soli saya pelat...)

Bangsa apa Addy Kanna ni?

Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 10:51 PM | Show all posts
Edited by cairel_azlie at 19-10-2020 02:52 PM

Mungkin memang ko tak tipu, pasal yg tipu cina 2 org tu dan salah satu yg lompat pagar....walau ko tak curi dan tipu tapi mungkin korang terlibat laburkan duit haram tu dlm perniagaan2 tertentu...tolong cuci duit...kira bersubahat jugak lahhhhh....errrr part2 mcm ni tau lak sebut pasal islam, syurga dan neraka!!!
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 10:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Buah kana..
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Dari apa yg dia ni tulis aku mcm blh bau yg depa ni akn dibebaskn..pertuduhan pun digugurkn sbb tiada bukti...katanyerle..so mcm biasa aktiviti akn berterusan...
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 11:16 PM | Show all posts
harap sangat ada yang pergi bunuh babi2 ni semua. Semak dunia benda2 ni makin berleluasa sekarang.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2020 11:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga yang terlibat ni mendapat cash bertimpa timpa kelak
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2020 12:05 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2020 12:41 AM | Show all posts
sumber berita dari mykemut.   

sapa sini berjaya masuk forum mykemut selama seminggu angkat tangan.
i da tak jupa arr forum mykemut tu katner?
deyol da tak berforum lg ka??

Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2020 12:46 AM | Show all posts
dia tak mengaku pun tak bersalah

sekadar belum di buktikan jah... sooo??? uolss tau kan apa maksudnya...
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2020 01:03 AM From the mobile phone | Show all posts
VitchyPinkVitch replied at 19-10-2020 10:11 PM
Konfiden nya dia dgn maksud okt. Nasib baik dia x ckp oktober

Gahahaha.. klako tau
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2020 01:03 AM From the mobile phone | Show all posts
VitchyPinkVitch replied at 19-10-2020 10:11 PM
Konfiden nya dia dgn maksud okt. Nasib baik dia x ckp oktober

Gahahaha.. klako tau
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2020 01:03 AM From the mobile phone | Show all posts
VitchyPinkVitch replied at 19-10-2020 10:11 PM
Konfiden nya dia dgn maksud okt. Nasib baik dia x ckp oktober

Gahahaha.. klako tau
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2020 06:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah...Islam lg dia ni
Ingatkan dah tak percaya tuhan sbb tu hdup bertuhankan harta benda
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list