Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
7623
View
117
Reply

[Politik] Bajet diluluskan, Muhyiddin penuhi syarat Najib

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-11-2020 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by safriehalim at 26-11-2020 04:40 PM

Dewan Rakyat lulus Rang Undang-undang Perbekalan 2021 peringkat dasar

Program i-Sinar diperluas kepada semua ahli KWSP yang terjejas pendapatan - Tengku Zafrul

Program i-Sinar kini dibuka untuk kesemua 8 juta pencarum KWSP yang terjejas, dengan jumlah pengeluaran maksimum meningkat kepada RM10,000 - Tengku Zafrul

i-Sinar KWSP kini dibuka kepada 8 juta ahli - Tengku Zafrul

Kerajaan setuju perluas bantuan one-off RM300 kepada semua petugas barisan hadapan termasuk polis dan tentera - Tengku Zafrul

RM50 juta dana tambahan bagi memerangi COVID-19 akan disalur kepada Sabah Disember ini - Tengku Zafrul

Program eBelia ditingkatkan kepada RM100 seorang dan diperluas kepada 1.1 juta mahasiswa - Tengku Zafrul

Kerajaan akan terus perhalusi bantuan mengikut keadaan COVID-19 dan ekonomi semasa - Tengku Zafrul

---------------------------------------------

  i-Sinar programme expanded to all EPF contributors whose income are affected by COVID-19 pandemic - Tengku Zafrul

  EPF's i-Sinar programme now open to eight million members - Tengku Zafrul

  Gov't agrees to extend one-off RM300 aid for COVID-19 frontliners to include policemen and soldiers - Tengku Zafrul

  The i-Sinar programme is now open to all eight million EPF contributors, with the maximum withdrawal amount increased to RM10,000 -- Tengku Zafrul

  An additional allocation of RM50 million to fight COVID-19 will be channeled to Sabah in December - Tengku Zafrul

  eBelia quantum raised to RM100 per recipient and expanded to include 1.1 million university students - Tengku Zafrul

  Govt will continue to fine tune assistance according to the COVID-19 and economic situation - Tengku Zafrul

Kementerian Kewangan Malaysia KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

Sumber bernama
IMG-20201126-WA0015.jpg
IMG_20201126_163944.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 26-11-2020 03:55 PM | Show all posts
اللًٰهم صلى على محمد وعلى آل محمد وبارك وسلم
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 03:58 PM | Show all posts
'8 juta pencarum KWSP yang terjejas' . terjejas dari segi mcm mane tu agknye. mcm aku dulu bnyk ot, skrg xde ot. kire terjejas x. ke golongan yg gaji kene potong je
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:05 PM | Show all posts
LemangGoreng replied at 26-11-2020 03:58 PM
'8 juta pencarum KWSP yang terjejas' . terjejas dari segi mcm mane tu agknye. mcm aku dulu bnyk ot,  ...



Itu belum terjejas, yang terjejas adalah yang tiada makanan sehingga membawa cupak ke rumah jiran aatau saudara mara
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:06 PM | Show all posts
white_musk replied at 26-11-2020 04:05 PM
Itu belum terjejas, yang terjejas adalah yang tiada makanan sehingga membawa cupak ke rumah ji ...

haha tp kalau org yg jenis bergantung pd ot utk byr hutang , mmg terjejas dh tu

Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:11 PM | Show all posts
LemangGoreng replied at 26-11-2020 04:06 PM
haha tp kalau org yg jenis bergantung pd ot utk byr hutang , mmg terjejas dh tu

walaupun OT hanya untuk membayar hutang tetapi jika adik sudah makan pada hari ini bermakna adik tidak terjejas
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:14 PM | Show all posts
white_musk replied at 26-11-2020 04:11 PM
walaupun OT hanya untuk membayar hutang tetapi jika adik sudah makan pada hari ini bermakna adik t ...

kalau nk tggu smpai xmkn baru dpt tu dh kire jd pengemis baru dpt. pengemis pn dpt mkn hari2
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:15 PM | Show all posts
white_musk replied at 26-11-2020 04:05 PM
Itu belum terjejas, yang terjejas adalah yang tiada makanan sehingga membawa cupak ke rumah ji ...

atau..
malam malam ketuk rumah orang nak mintak bantuan
lepas tu larik...

macam yang berlaku kat sabak bernam tu
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:17 PM | Show all posts
LemangGoreng replied at 26-11-2020 04:06 PM
haha tp kalau org yg jenis bergantung pd ot utk byr hutang , mmg terjejas dh tu

kesian

sangap gile berhutang, sampaikan duit OT pon dikikis untuk bayar hutang
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:19 PM | Show all posts
kemaruk replied at 26-11-2020 04:17 PM
kesian

sangap gile berhutang, sampaikan duit OT pon dikikis untuk bayar hutang

haha biar papa asl bergaye zaman skrg

Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Terjejas kalau tak mampu dah nk bayar sewa dan bil utilities. Berbulan tertunggak.. tujuan hal2 keperluan bukan kehendak.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:29 PM | Show all posts
EPF aku ada tak banyak, dalam 1.2 juta... takat 10k tu berapalah sangat, aku boleh keluarkan tak?
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:42 PM | Show all posts
pasuoren replied at 26-11-2020 04:15 PM
atau..
malam malam ketuk rumah orang nak mintak bantuan
lepas tu larik...

hahahahahahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 04:44 PM From the mobile phone | Show all posts
motorium dilanjutkan untuk B40 syukurlah
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 05:05 PM | Show all posts
Alhamdulillah
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Lepas ini usul undi percaya........

Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Dengornya yg lama tak kije cam suri rumah pun boleh wat kuor rm10k tu kan?

Emm tp xnk la wat kuor igt nk sambung bayar huhu nak daftar i-saraan. Tak silap boleh bayar ikut kemampuan kan. Mcm iols kije sendiri mana tetap pendapatan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 05:35 PM | Show all posts
ally9970 replied at 26-11-2020 04:29 PM
EPF aku ada tak banyak, dalam 1.2 juta... takat 10k tu berapalah sangat, aku boleh keluarkan tak?

hmmmm..kalau sungguh hang ada 1.2m awat nak tunggu 10k ? bukankah pengeluaran melebihi 1 juta dibenarkan anytime anywhere ??
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 05:56 PM | Show all posts
kalau ada peluang mmg nk buat keluar sbb tak tahu nk jadi apa lg 2,3 tahun nie..
Bukan mintak tapi xtahu lg 2,3 bulan effect ker tak.. OT pn dh takda..
Kes covid pn semakin meningkat..
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2020 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
LemangGoreng replied at 26-11-2020 03:58 PM
'8 juta pencarum KWSP yang terjejas' . terjejas dari segi mcm mane tu agknye. mcm aku dulu bnyk ot,  ...

Mcm aku ada elaun, skrg xdpt dah. Boleh kira terjejas x?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list