Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1456
View
29
Reply

kalau dah tekak Melayu Malaysia tuuu...

[Copy link]

Author: Orgkgdukobesi       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-1-2021 06:11 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Orgkgdukobesi at 7-1-2021 07:45 AM

Sebagai seorang rakyat Malaysia yang menetap di pantai timur Australia, kerinduan terhadap ibu pertiwi dan makanan Malaysia memang lah tidak dapat dinafikan. disini ambo suka nak berkongsi tentang belanja dapur ambo bila rindu dengan masakan Malaysia.

Kicap, petai , belacan , sardin dan mi maggi antara barangan yang selalu di beli.

Juga sebagai informasi untuk pengembara Malaysia, di masa kita dapat merentas benua selepas covid berakhir, jika rindu dengan masakan Malaysia pergilah ke mana mana Asian groceries disini untuk dapatkan bekalan anda
20210106_202706.jpg
20210106_202853.jpg
20210106_202524.jpg
20210106_202547.jpg
20210106_202605.jpg
20210106_202627.jpg
20210106_202646.jpg
20210106_202723.jpg
20210106_202741.jpg
20210106_202800.jpg
20210106_202815.jpg
20210106_202834.jpg
20210106_221200.jpg
20210106_221239.jpg

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 6-1-2021 06:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Orgkgdukobesi at 6-1-2021 06:21 PM

Belacan...dan kari upload esok sebab dah terlebih limit upload gambar.
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
sekali memborong berapa dollar habis tu?
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Sardin tu sedap buat gulai @ kari sardin..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-1-2021 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
epal21 replied at 6-1-2021 06:53 PM
sekali memborong berapa dollar habis tu?

Kalau setakat untuk makan satu keluarga rasanya dalam $30.

Kalau ada jemput kawan2 datang makan2 kenalah belanja lebih sikit.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-1-2021 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 6-1-2021 06:56 PM
Sardin tu sedap buat gulai @ kari sardin..

Kari sardin memang sedap..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-1-2021 07:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Orgkgdukobesi at 6-1-2021 07:30 PM

Selain belacan yang packaging amat menarik, cencaluk , serbuk kari jenama Baba's senang didapati
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 07:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Orgkgdukobesi replied at 6-1-2021 07:09 PM
Kari sardin memang sedap..

Kan.. Cicah dgn roti canai.. Yum2.
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 07:36 PM | Show all posts
kt malaysia kicap jalen kat luar negara jenama lain ye?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-1-2021 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 6-1-2021 07:36 PM
kt malaysia kicap jalen kat luar negara jenama lain ye?

Ada juga kicap jenama lain dari Thailand, Indonesia ( ketchap manis ABC) Dan juga Hong Kong. Tapi lebih selesa dengan jenama Cap Kipas udang.  Tak nampak lagi kicap jenama Jalen disini
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Tgk megi kari tu mcm sedap laa plak..hihihi~
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 08:31 PM | Show all posts
Orgkgdukobesi replied at 6-1-2021 07:59 PM
Ada juga kicap jenama lain dari Thailand, Indonesia ( ketchap manis ABC) Dan juga Hong Kong. Tapi  ...

salah sebut kicap cap kipas udang. hahahaha.
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Ayam brand pun ada sos botoi rupanya.. dok nampak selalu sardin, tuna dan yg seangkatan nya saja..
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 08:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Milo sana sedap tak?
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringan maggi asam laksa
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 10:26 PM | Show all posts
Daripada kecil sampai dah peringkat dewasa ni, memang sebati dengan kicap cap kipas udang
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2021 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
First time tengok petai in brine. Apa jenis rempah yang pada tt susah nak jumpa kat sana ya? Buah keras ke, serai ke..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-1-2021 05:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Cenderakirana9 replied at 6-1-2021 08:43 PM
Milo sana sedap tak?

Tak sesedap Milo malaysia
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-1-2021 05:21 AM From the mobile phone | Show all posts
isseliparjepun replied at 6-1-2021 10:55 PM
First time tengok petai in brine. Apa jenis rempah yang pada tt susah nak jumpa kat sana ya? Buah ke ...

Antaranya.....asam keping yang ada dijual dalam bentuk pes saja. Gula batu di jual dalam air gula pekat(syrup)
Serai Dan  spices senang  dapat disini. Pernah juga ternampak serai sejuk beku buatan vietnam
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2021 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Orgkgdukobesi replied at 7-1-2021 05:14 AM
Tak sesedap Milo malaysia

Tula Kan. Milo Malaysia jugak yang paling sedap
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list