Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12658
View
294
Reply

[Tempatan] YDPA isytihar darurat sehingga 1 Ogos 2021

[Copy link]

Author: akuchenta    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-1-2021 09:38 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by akuchenta at 12-1-2021 09:44 AM

Darurat: YDP Agong perkenan pembentukan satu Jawatankuasa Bebas dianggotai Ahli-ahli Parlimen kerajaan dan pembangkang serta pakar-pakar kesihatan dan yang berkaitan.


Darurat: Jawatankuasa Bebas akan mengesyorkan kepada YDP Agong sekiranya pelaksanaan darurat dapat ditamatkan lebih awal.
FB_IMG_1610415461789.jpg
FB_IMG_1610415464396.jpg
FB_IMG_1610415467629.jpg
FB_IMG_1610415848545.jpg

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 12-1-2021 09:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by akuchenta at 12-1-2021 11:34 AM

Proklamasi darurat
FB_IMG_1610422143890.jpg

"Tiada rampasan kuasa tentera, perintah berkurung" - Perdana Menteri

KUALA LUMPUR: Pengisytiharan darurat di negara ini tidak akan membabitkan sebarang bentuk rampasan kuasa tentera atau pelaksanaan perintah berkurung, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Perdana Menteri ketika menegaskan perkara itu sebaliknya memberi jaminan urusan pentadbiran Kerajaan Persekutuan dan kerajaan negeri akan terus berfungsi seperti biasa.

"Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, majlis kerajaan negeri akan terus berfungsi ikut Perlembagaan Persekutuan.

"Malah saya beri jaminan jentera perkhidmatan serta pentadbiran awam, kerajaan negeri tidak akan terganggu dengan pengisytiharan darurat ini," katanya menerusi perutusan khas yang disiarkan secara langsung, hari ini.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2021 09:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by akuchenta at 12-1-2021 12:16 PM

Screenshot_20210112_121528.jpg
PM beri amaran keras pada pihak ganggu usaha kerajaan

Muhyiddin memberi amaran keras kepada pihak yang cuba menganggu-gugat usaha kerajaan membendung Covid-19.

Perdana Menteri Muhyiddin Yassin memberi amaran keras kepada pihak yang cuba menganggu-gugat usaha kerajaan dalam membendung penularan Covid-19.

Saya berikan amaran keras sesiapa yang cuba menganggu-gugat usaha kerajaan untuk menguruskan Covid-19 dan ekonomi negara akan diambil tindakan tegas demi keselamatan rakyat dan negara, katanya dalam pengumuman khas pengisytiharan darurat hari ini.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2021 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by akuchenta at 12-1-2021 09:52 AM

FB_IMG_1610416246518.jpg Ni versi dh edit tarikh. Apa2 pun kita tunggu berita penuh.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2021 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by akuchenta at 12-1-2021 11:38 AM

FB_IMG_1610417386394.jpg
Parlimen digantung, tiada PRU semasa darurat

Parlimen tidak akan bersidang dan tiada pilih raya umum akan diadakan semasa tempoh darurat, kata perdana menteri.

Bagaimanapun, badan kehakiman akan terus berfungsi seperti biasa.

Muhyiddin Yassin mengumumkan perkara itu dalam pengumuman khasnya sebentar tadi.



Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:40 AM From the mobile phone | Show all posts
xada PRU lah
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:41 AM | Show all posts
Edited by Herlina at 12-1-2021 09:45 AM

Nampak beno nipunya. Takan la boleh terlepas pandang bab tarikh kenyataan tu. Takan la 2020.Mengarut la kalau PM mengadap selama 45 minit padal 11 Jan padahal kul 6 tu PM tengah berdiri tegak menyampaikan perutusan
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Berita palsu ke apa ni
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:45 AM From the mobile phone | Show all posts
clarizsa replied at 12-1-2021 09:43 AM
Berita palsu ke apa ni

Betul rasanya sbb td nampak kat fb awani pun ada share
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah darurat pulakkkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Abah din mmg luar biasa....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2021 09:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by akuchenta at 12-1-2021 12:22 PM

UPDATE

Intipati Pengumuman Khas Darurat Perdana Menteri.

Ordinan Darurat perlu untuk kekang penularan #COVID19 daripada menjadi serius.

Darurat: Kerajaan awam akan terus berfungsi.

Proklamasi darurat yang diisytihar bukan satu bentuk rampasan kuasa tentera, perintah berkurung juga tidak dilaksanakan.

Jentera pentadbiran kerajaan Persekutuan dan negeri tidak akan terganggu dengan pengisytiharan proklamasi darurat.

Ordinan Darurat untuk tingkatkan penguatkuasaan keselamatan dan ketenteraman awam.

Aktiviti ekonomi akan terus berfungsi sepanjang tempoh darurat, tertakluk pematuhan SOP.

Bursa Malaysia, Suruhanjaya Sekuriti akan terus main peranan sebagai pemudahcara pasaran

Darurat: Parlimen dan DUN tidak akan bersidang sehingga satu tempoh yang ditetapkan.

Plihan Raya Umum, Pilihan Raya Negeri dan Pilihan Raya Kecil tidak akan diadakan sepanjang tempoh darurat.

PRU akan diadakan sebaik sahaja Jawatankuasa Bebas memperakukan bahawa #COVID19 telah reda atau pulih sepenuhnya.

Semua ahli politik perlu bersolidariti bersama rakyat mencegah #COVID19.

Rakyat diminta kekal tenang, berikan kepercayaan kepada kerajaan bendung COVID-19 dengan lebih berkesan.

Tindakan tegas akan diambil terhadap sesiapa yang cuba ganggu urusan kerajaan tangani #COVID19  dan urus ekonomi negara - Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin YassinIntipati Pengumuman Khas Darurat Perdana Menteri.

Ordinan Darurat perlu untuk kekang penularan #COVID19 daripada menjadi serius.

Darurat: Kerajaan awam akan terus berfungsi.

Proklamasi darurat yang diisytihar bukan satu bentuk rampasan kuasa tentera, perintah berkurung juga tidak dilaksanakan.

Jentera pentadbiran kerajaan Persekutuan dan negeri tidak akan terganggu dengan pengisytiharan proklamasi darurat.

Ordinan Darurat untuk tingkatkan penguatkuasaan keselamatan dan ketenteraman awam.

Aktiviti ekonomi akan terus berfungsi sepanjang tempoh darurat, tertakluk pematuhan SOP.

Bursa Malaysia, Suruhanjaya Sekuriti akan terus main peranan sebagai pemudahcara pasaran

Darurat: Parlimen dan DUN tidak akan bersidang sehingga satu tempoh yang ditetapkan.

Plihan Raya Umum, Pilihan Raya Negeri dan Pilihan Raya Kecil tidak akan diadakan sepanjang tempoh darurat.

PRU akan diadakan sebaik sahaja Jawatankuasa Bebas memperakukan bahawa #COVID19 telah reda atau pulih sepenuhnya.

Semua ahli politik perlu bersolidariti bersama rakyat mencegah #COVID19.

Rakyat diminta kekal tenang, berikan kepercayaan kepada kerajaan bendung COVID-19 dengan lebih berkesan.

Tindakan tegas akan diambil terhadap sesiapa yang cuba ganggu urusan kerajaan tangani #COVID19  dan urus ekonomi negara - Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Eloklah darurat. Tiada pru sehingga keadaan kembali pulih.
Cukup2 prn kat sabah aritu.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Abah din mmg luar biasa.....  Date purbakala
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Herlina replied at 12-1-2021 09:41 AM
Nampak beno nipunya. Takan la boleh terlepas pandang bab tarikh kenyataan tu. Takan la 2020.Mengarut ...

Mana tau rakaman je perutusan PM semalam. Bukan ada sesi soal jawab pun.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:50 AM | Show all posts
Darurat just for the sake takde PRU lah khuenstt
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:51 AM | Show all posts
darurat cemana plak?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:52 AM From the mobile phone | Show all posts
So? Effect pd politik je kan? Yg lain tkde beza punnn
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 12-1-2021 09:45 AM
Betul rasanya sbb td nampak kat fb awani pun ada share

Ooo
Kalau darurat jadi camna pulak
Pening i hmmm
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:52 AM | Show all posts
confirmed berita nie...kat tv dah keluar...
elok la..serabut tgk politician duk sibuk nak pru...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2021 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
akhirnya abah dapat gak ape yg dia nak, eh lantak la khennn bukannya darurat perintah berkurung makan catu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list