Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1264
View
15
Reply

"Syukur Masih Ada Duit Simpanan" - Zaiton Sameon

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-1-2021 09:45 AM | Show all posts |Read mode
Penyanyi lagu Menaruh Harapan, Zaiton Sameon,64, bersyukur dia masih mampu bertahan meneruskan kehidupan harian dengan bekalan wang simpanannya.


Zaiton dihubungi berkata meski jumlah wang simpanannya itu tidaklah begitu banyak dan kini semakin merosot, namun dia dapat bertahan lagi.


"Saya pun tak tahu sampai berapa lama lagi bekalan wang simpanan itu dapat digunakan berterusan, tetapi harapnya semoga krisis pandemik Covid-19 ini segera berakhir.


"Sebagai penyanyi, saya rindu untuk membuat persembahan dan selagi ada rezeki, saya takkan meninggalkan kerjaya ini kerana nyanyian sudah sebati dengan saya," katanya kepada Harian Metro.




Foto: Harian Metro




Jika sebelum ini, Zaiton memaklumkan wang simpanannya dikumpul hasil persembahan menyanyi, berniaga rendang dan minyak wangi, namun kini semua itu 'terhenti' seketika.


"Buat masa sekarang yang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, saya hanya duduk di rumah sahaja. Usia pun makin emas, dan saya tumpu sepenuhnya pada amal ibadat.


"Nak buat apa lagi pada ketika dah tak boleh keluar bekerja sekarang. Saya pun individu berisiko kerana faktor usia, jika keluar rumah. Jadi, untuk keselamatan duduklah di rumah dan tingkatkan amalan untuk bekalan diri," katanya.


Menurut Zaiton, dia bagaimanapun berkesempatan membuat dua persembahan nyanyian di Melaka, sekitar Oktober tahun lalu. Katanya, dapatlah juga rezeki ketika itu untuk menampung wang simpanan.


Mengenai perjalanan kerjaya, Zaiton berkata dia sepatutnya sudah merakamkan dua lagu baharu hasil ciptaan komposer Allahyarham A Ali, pada tahun lalu tetapi, tidak kesampaian.


"Dua karya daripada arwah untuk saya iaitu lagu solo dan duet itu sudah disiapkannya, namun kami tidak sempat bekerjasama untuk proses rakaman kerana Covid-19 dan arwah meninggal dunia pada 21 November, tahun lalu," katanya.


Menurut Zaiton lagi, jika ada rezeki dia berharap dapat merakamkan dua lagu berkenaan selepas PKP ini dan krisis Covid-19 berakhir. Ujarnya, kena tunggu keadaan semasa kembali membaik. -CARI


Sumber: Harian Metro
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 19-1-2021 10:23 AM | Show all posts
gambar dia ke tu? lain betul
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah..
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 12:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Lain sungguh.. makin segak akak zaiton.. syabas !
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 04:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah. Amal ibadah lebih penting, kalau hidup dalam kesempitan pun tetap pergi dalam keadaan beriman kepada Allah.
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 04:55 PM | Show all posts
Alhamdulillah
bagus Kak Zaiton ni
pandai urus kewangan
bertahan smpai skrg
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 05:08 PM | Show all posts
Alhamdulillah..hasil berjimat cermat
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 07:40 PM | Show all posts
      Alhamdulillah !!!
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
dia ni dh ok kan
tengok kt astro ari tu rancangan apa ntah tp berbentuk unplugged. elok je dia nyanyi n berborak dgn host.siap buat lawak lagi
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 12:44 AM From the mobile phone | Show all posts
helicornia replied at 19-1-2021 07:57 PM
dia ni dh ok kan
tengok kt astro ari tu rancangan apa ntah tp berbentuk unplugged. elok je dia nyan ...

Kelakar je Klu tgk interview die
Jwpn jujur sgt


But seriously lh
Vokal dh x blh pegi

Nyanyi2 lg pun sbb gahnya nm die tu sbg pemenang juara lagu 1987
Plus ats dasar simpati org ramai

Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 03:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingat kan gambar bini muda rahim tadi
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 03:39 AM | Show all posts
Kak Eton zaman muda2 dulu bayaran mahal kan...

bagus la dia menyimpan untuk masa depan tak boros mcm retis lain....
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 03:41 AM | Show all posts
helicornia replied at 19-1-2021 07:57 PM
dia ni dh ok kan
tengok kt astro ari tu rancangan apa ntah tp berbentuk unplugged. elok je dia nyan ...

nah Menaruh Harapan versi duet Kak Eton dan To'Ki


Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 06:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Lawanye dia skrg..
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Rhyno replied at 20-1-2021 03:41 AM
nah Menaruh Harapan versi duet Kak Eton dan To'Ki

toceh toceh
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 07:35 PM | Show all posts
syabas zaiton sameon. dia kekal tenang dan tak menggelupur. saya doakan kak eton dimudahkan urusan dan ada rezeki masuk soon!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list