Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1194
View
7
Reply

Azwan Kombos Risau Banjir Di Sabah, Dah Lebih Setahun Tak Jumpa Ibu

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-1-2021 12:39 PM | Show all posts |Read mode
Lebih setahun tidak pulang ke kampung halaman di Sabah berikutan pandemik Covid-19, pelakon Azwan Kombos meluahkan rasa kerinduan terhadap ibunya iaitu Sakti Jaludin.


Azwan atau nama sebenarnya Mohamad Al-Azwan Kombos, berkata kali terakhir dia menziarahi ibunya pada November 2019 dan kebiasaannya dia akan terbang pulang ke kampung tiga kali setahun.


Justeru itu, pelakon berusia 35 tahun ini hanya dapat melepaskan kerinduan terhadap ibunya menerusi panggilan telefon.




Kredit foto: IG




"Itulah kali terakhir saya pulang ke kampung. Jika sebelum itu setahun mungkin tiga kali saya balik jumpa ibu... tahun lepas memang saya, isteri dan anak di Kuala Lumpur sahaja.


"Memandangkan tahun lepas kita kita semua berjaga-jaga dengan pandemik Covid-19, memang tak balik teruslah! Semasa dibenarkan rentas negeri, hati ini memang nak sangat balik tapi saya bimbangkan keadaan ibu dan batalkan hasrat itu.




  



"Sekarang ini hanya mampu bertanya khabar menerusi panggilan telefon... sejujurnya memang rindu sangat dekat ibu, hari-hari teringat dekat dia! katanya kepada mStar.


Sementara itu, suami kepada aktres Ezzaty Abdullah ini berkata apa yang lebih membimbangkan kediaman ibunya yang terletak di Kota Belud, Sabah sedang dinaiki air akibat hujan yang tidak berhenti.




Kredit foto: via mStar Online




"Risau juga apabila ibu kata air semakin naik di kawasan rumah. Rumah kami itu jarang banjir, tapi kalau air dah naik memang kena berwaspada dan berjaga-jaga.


"Mujurlah kakak tinggal berdekatan jadi dia boleh jaga dan pantau keadaan ibu. Harap-harap keadaan baik sahaja dan air cepat surut, ujarnya.




  



  



Pada Ahad, media tempatan melaporkan sebanyak sembilan daerah di Sabah terkesan dengan banjir akibat hujan berterusan sejak beberapa hari lalu.


Antara daerah yang terkesan ialah Kota Kinabalu, Putatan, Penampang, Tuaran, Papar, Pitas, Paitan dan Beaufort. -CARI


Sumber: mStar Online

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 19-1-2021 09:08 PM From the mobile phone | Show all posts
rsenye rmi je retis sabah xblik sabah.. sabah tu lps PRN hri tu da mcm setiap rmh ade kes covid.. semoaga sabah pulih seperti biase
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 09:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Xtau pulak dia ni org sabah
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2021 10:28 PM | Show all posts

... hendak seribu daya ....
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 12:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Rumah ku di putatan juga naik air..
lama sudah kami tidak pulang ke sana..last oktober 2019..
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 02:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Azwan ni not bad jugak, berlakon pun ok cuma tak menyerlah.. Bini heols pun lawa kadang2 rileks je tak pakai filter kat ig
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2021 06:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Untung azwan dpt izzati yg lawa dah la pandai & rajin cari duit
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2021 01:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Spek tu hodoh sgt
Tukar2la
Byk sale sekrg ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list