Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3151
View
38
Reply

Gempar Anak Jerung Berwajah Manusia

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-2-2021 09:27 AM | Show all posts |Read mode
Seorang nelayan di Indonesia digemparkan dengan penemuan seekor anak jerung mutasi yang kelihatan mempunyai rupa seperti wajah manusia.


Makhluk aneh itu ditemui oleh Abdullah Nuren di perairan Rote Ndao di timur Nusa Tenggara pada Ahad.


Dia secara tidak sengaja menangkap seekor jerung yang sedang beranak semasa keluar menangkap ikan.


Jerung tersebut bagaimanapun mati selepas tersangkut pada pukat.




Kredit foto: Viral Press




Para pakar memberitahu, penampian yang unik itu mungkin disebabkan oleh keadaan yang jarang-jarang berlaku.


Abdullah, 48, menyedari ibu jerung itu sedang beranak tiga ekor, selepas membelah perut ikan itu.


Salah satu daripadanya mempunyai mata bulat yang besar dan di bawahnya terdapat hidung.


Rupanya kelihatan seperti wajah manusia apabila mulut jerung itu dibuka.


Dr David Shiffman, seorang saintis penyelidikan di Marine Stewardship Council berpendapat bahawa keadaan unik makhluk itu disebabkan oleh kecacatan yang berlaku semasa beranak. -CARI


Sumber: mStar Online/ Mirror

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 24-2-2021 09:30 AM | Show all posts
buang masa aku betul indon ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 09:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni jerung spesies apa ni?
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 09:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Jenis apa ni
Mujur indon tu tak.buat sembah..
Ataupun mujur jerung ni tak.beranak anak.manusia pompuan...dijadikan dewi plak
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 09:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Ha ha ha... apa akan jadi pada dunia tanpa indon... mesti bosan
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Hasil persenyawaan Jawa dan Jerung
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Nampak mcm ninja turtle lak haha
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 10:03 AM | Show all posts
asal benda pelik je ...
mesti kat indon....


pelik...pelik
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 10:05 AM | Show all posts
jenuh pusing phone aku nak cuba connect rupa jerung tu dgn rupa orang.. tak nampak2 pun
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 10:13 AM | Show all posts
makneng replied at 24-2-2021 10:01 AM
Nampak mcm ninja turtle lak haha

Bru tr-prasan haha.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 10:21 AM | Show all posts
makneng replied at 24-2-2021 10:01 AM
Nampak mcm ninja turtle lak haha

haha kan ...
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 10:26 AM | Show all posts
makneng replied at 24-2-2021 10:01 AM
Nampak mcm ninja turtle lak haha

tau takpe..ummah leluhur manuskrip kuno dengan kepercayaan manusia bakalan reincarnate jadi haiwan tu berpisah tidak..choiii

Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
mamajawie replied at 24-2-2021 10:26 AM
tau takpe..ummah leluhur manuskrip kuno dengan kepercayaan manusia bakalan reincarnate jadi haiwan ...

Nak wat camne uolls, kepercayaan karut bg kita, tapi betul bg diorg.. Hujung2 kalo pic mcm ni timbul.. Mmg gelak aje la.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 01:08 PM | Show all posts
Baca tajuk pun dah tau mesti kat Indon.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Nampak seperti rupa ninja turtle bukan manusia
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 01:15 PM | Show all posts
Banyak layan kartun macam tu ler jadinya
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 02:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul ke berita ni...aku klu ngn indon ni sush nk percaya...
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 03:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm Ghostbusters punya logo seja, tak mcm manusia pun
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
manusia mana rupa mcm ni?
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2021 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Korang x thu ke, ni adalah salah satu anak durhaka yg disumpah oleh ibu para indon kerana tega melupakan ibunya sendiri kerana perempuan kaya, seperti cerita lagenda danau toba ataupon malin kundang
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list