Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
7699
View
102
Reply

"Biar Dosa Pada Agama Dihitung Di Akhirat, LGBT Bukan Jenayah Moral" - Alicia Amin

[Copy link]

Author: Lilrose       Show all posts   Read mode

Author
Post time 27-2-2021 03:48 PM | Show all posts |Read mode
Jika sebelum ini kecoh dengan isu membela anjing, terbaru model dan pelakon, Alicia Amin bersuara mengenai isu lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) pula.




Kredit foto: IG




Menerusi sesi soal jawab di Instastory, seorang pengikut menyatakan pendapatnya bahawa hanya muslim yang terbabit kesalahan LGBT harus didakwa kerana "Islam melarang LGBT".


Bagaimanapun, Alicia tidak bersetuju dan menganggap LGBT bukan satu jenayah moral.

"Saya tak setuju, dosa pada agama sepatutnya biar saja (dihitung) di akhirat nanti," katanya.


Malah, Alicia menambah manusia tidak layak menghalimkan sesuatu dosa dilakukan.

"Saya rasa, ramai terlupa bahawa satu-satunya yang berkuasa menghakimi dan menghukum adalah Tuhan.

"Ramai yang hilang pekerjaan, keluarga dan peluang dalam kehidupan hanya kerana mereka sebahagian daripada komuniti LGBT.


Kredit foto: IG



"Anda tidak mengambil alih tugas Tuhan dengan menafikan hak mereka. Seperti kebanyakan orang, semua orang melakukan dosa," ujarnya yang berpendapat tidak semua dosa adalah jenayah moral. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 27-2-2021 03:55 PM | Show all posts
Bish, it's about time for u to shut up la.
Makin terserlah ignorance nye die ni
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodoh mana la yg tanya dekat bodoh ni... Soalan2 ni tak payah tanya si bodoh, sebab memang jawapan bodoh yg kau dapat. Lagi bodoh bila bukak benang ntah apa2 mcm ni.

Model ni nampak busuk berdaki. Bukan sebab warna kulit tapi memang nampak busuk. Muka tak exotic pun. Kalau pakai dress, automatik dress yg mahal pun tampak murah. Pasti segala daki akan melekat dekat dress designer & harus disental kuat2 utk tanggalkan daki pompuan ni
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Benar2 akhir zaman ni, orang jahil beri pendapat pasal dosa dan hukum agama hahahahah
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Jgn la tanya pasal agama dan hukum pada orang mcm ni... Aduyai...
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Takda org nk mintk pendapat u pn aa. Nak jd jahil silakan tp jgn dok sebrkn kejahilan u tu pd org ramai
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang betul pun apa dia kata tu...
Lagi2 part dosa pada agama yang tak nampak dan bersifat peribadi (macam aurat sendiri etc, bukan lah tugas manusia lain untuk gigih memaksa orang menutup aurat).

Tapi yang hilang kerja tu betul ke?
Rasanya kalau jadi pondan drag je rasanya orang tak ambil kerja sebab buruk dik...

Kalau jadi hadek2 herlok je dapat jadi pramugara. Depan penumpang ok je keras, kat dalam cabin patah riuk...

Dia ni urban dikkkk...
Baik korang belikan stroller dekat dia boleh dia jadi macam HI bawak anjing dia kulu kilir.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Apakebenda gi tya soalan camtu ke dia
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Wowww wow wow bakalan thread panas penuh dengan 'wakil Tuhan'..
Awal pulak iols check in.
See you later alligator {:run
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Knowlee: Jgn la tanya pasal agama dan hukum pada orang mcm ni... Aduyai...

Tanya la cara2 bela anjing,lagi afdol.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by fadz84 at 27-2-2021 04:33 PM

Dia jawab ikut apa yg dia percaya.. so okla tu..
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Bertaubatlah..hidup kat akhirat bukan macam hidup kat bumi ni..ramai yang menyesal sampai menahan kesedihan di kerongkong nak patah balik tak boleh..selagi bernafas masih bernyawa ni bertaubatlah.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 04:48 PM From the mobile phone | Show all posts
simple ja, tak payah tggu akhirat, benda ni dah diharamkan di dunia lagi. bukannya berteka teki di dunia dan akhirat baru tahu
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Patutnye kena ambik tau sekarang lah hukum hakam agama. Bukan tunggu akhirat nanti baru nak tau hukum. Ibarat nak ambik exam lah...baca buku dulu baru ambik exam....bukannye ambik exam dulu pastu tunggu results keluar baru nak tau jawaban. Nak jadi urban pun biar lah bijak sikit....
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 05:13 PM | Show all posts
betulah tu,kenapa keena amik tahu apa yg berlaku di celah kangkang orang lain? Nak tuduh orang LGBT pernah nampak ke dia beraksi,kalau x nampak setakat andaian itu dah buruk sangka dan fitnah.  
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 05:18 PM | Show all posts
aku selalu tertanya2, apakah manusia ada hak untuk berbuat dosa?
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa ke jadahnya nak tunggu sampai akhirat? Ingat main2 ke balasan Allah kat akhirat nanti.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak perlu la bg publisiti pada org mcm ni.Tak mustahil ada yang terpengaruh dgn pendapat sesuka hati dia ni.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 05:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Org x faham agama... memang fikir gitu. Semua ok je pd dia org.
Moga dpt hidayah.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2021 05:30 PM | Show all posts
ada yang hidup kat dunia cuma 30 tahun. tolak umur baligh 15 tahun, cuma 15 tahun ada dosa pahala. tapi bila mati sampai kiamat kena seksa.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list