Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
940
View
7
Reply

Rezeki Zara Zya Mencurah-Curah Dalam Lakonan Dan Bisnes

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-3-2021 01:45 PM | Show all posts |Read mode
Rezeki tidak pernah tersalah alamat. Pelakon, Zara Zya yang kini sudah lebih setengah tahun tampil bertudung sentiasa bersyukur kerana rezekinya dalam bidang lakonan tidak pernah berkurangan walaupun penampilannya kini berbeza.


Menurut pelakon serba boleh ini, rezekinya juga semakin bertambah walaupun berdepan pelbagai ujian dan dugaan sepanjang perjalanan itu.


Foto: IG




"Alhamdulillah, karier lakonan saya masih berjalan seperti biasa. Apa yang menarik, rezeki saya semakin bertambah," katanya.


Seperti yang dituntut agama, Zara juga perlu menyesuaikan kerjayanya dengan prinsip yang dipegang sebagai Muslimah dan meletakkan batasan dalam bekerja.




  



"Apabila sudah bertudung, tentulah ada had dan batasan yang perlu saya letakkan. Antaranya tak boleh ada babak bersentuhan antara saya dengan pelakon lelaki dan tidak ada lagi babak yang boleh dikatakan 'berani' lagi selepas ini.


"Selain itu, tawaran kerja yang diterima pun kebanyakannya saya lihat terlebih dulu kerana perlu menilai sama ada ia bersesuaian dengan penampilan saya atau tidak," katanya.


  





Dalam tempoh pandemik ini, Zara juga sama seperti selebriti lain yang turut memulakan perniagaan bagi menjana pendapatan.


"Setakat ini, antara perniagaan yang saya jalankan adalah jualan kek pisang. Alhamdulillah, sambutannya sangat menggalakkan dan saya gunakan sistem ejen untuk memudahkan proses jual beli.


"Apabila ramai yang beri sambutan menggalakkan, satu ujian lain pula muncul iaitu tak menang tangan memandangkan saya lakukan semuanya tanpa bantuan buat sementara waktu," katanya.




  



Ditanya mengenai restoran miliknya yang dilancarkan tahun lalu, Zara akur dengan situasi sekarang dan terpaksa menutupnya buat sementara waktu.


Terbaharu, Zara kini sedang menjalani penggambaran drama sitkom berjudul Kg Peel untuk siaran di RTM. -CARI


Sumber: Harian Metro

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 8-3-2021 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak suka betul nk beli makanan yg pakai agent2 ni
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 07:57 AM From the mobile phone | Show all posts
rezeki berniaga memcurah2, tapi bari tutup restoran.macamana tu?
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 12:02 PM | Show all posts
Aku kesian kat dia tau..

kena tinggal dgn Ex dia yg gayah tu., (acah speaking je memanjang caption nya) muka tetap sempudal....


zya, nampak mcm saje je nk bz kan diri.. sian dia... mcm lonely..

dek non bila nak belakon drama lagi.. ? kau belakon mantop jeh...
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 01:20 PM | Show all posts
kakakgarang replied at 9-3-2021 12:02 PM
Aku kesian kat dia tau..

kena tinggal dgn Ex dia yg gayah tu., (acah speaking je memanjang captio ...

sempudal tu apa?
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 02:28 PM | Show all posts

Definisi : ; bersempudal diselaputi kotoran yg kering (pd mulut). (Kamus Dewan Edisi Keempat)


ini definisi dari dewan bhsa & pustaka

HAHAHAAHAHA

Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 08:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah rezeki dari Allah, yg penting usaha
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam terencat akal pun ya wartawan ni. Bukan dia ni dah bermacam bisnes kah? Dari tak pakai tudung tapi jual tudung? Tulis konon mulakan perniagaan sebab pendemik.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list