Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
3985
View
32
Reply

[Dunia] PM Thailand berang wartawan silang kaki

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-4-2021 10:56 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
BANGKOK C Wartawan yang menimbulkan kemarahan Perdana Menteri Thailand, Prayut Chan-o-cha kerana duduk bersilang kaki pada satu sidang akhbar baru-baru ini, dilarang daripada memasuki Rumah Kerajaan, lapor portal Coconuts Bangkok kelmarin.

Wartawan wanita tersebut, Kamonthip Aungsakularporn bertugas untuk akhbar Jepun, Tokyo Shimbun.

Pengarah Biro Jurucakap Kerajaan, NatthriyaTaweewong berkata, Kamonthip tidak dibenarkan menghadiri taklimat pada masa akan datang kerana menyebarkan maklumat salah mengenai kerajaan.

Saya secara lisan telah meminta akhbar berkenaan supaya melatihnya dalam bidang kewartawanan.

Saya meminta dia digantung daripada membuat liputan di Rumah Kerajaan sehingga kelakuannya diperbaiki, katanya.

Akhbar Bangkok Post melaporkan bahawa Natthriya bertegas keputusan itu dibuat bukan kerana isu duduk bersilang kaki tetapi disebabkan maklumat salah yang dikeluarkan wartawan itu di media sosial.

Mesej dan foto yang disiarkan oleh wartawan itu diputarbelitkan dan mengundang salah faham terhadap Perdana Menteri, katanya.

Wartawan itu memuat naik catatan berbunyi: Perdana Menteri tidak senang seorang wartawan duduk bersilang.

Siapa itu? Siapa yang mengangkat kakinya di hadapan Perdana Menteri? Ya, saya lakukannya. Saya diberi amaran. Seseorang mesti duduk dengan merapatkan kedua belah kaki, tulisnya yang kemudian menukar tetapan akaun media sosialnya kepada peribadi.
Ketua Jawatankuasa Etika Media Persatuan Wartawan Thailand, Banyong Suwanpong turut mengkritik Kamonthip yang dikatakan menunjukkan rasa kurang hormat terhadap orang yang lebih tua dengan duduk bersilang kaki.

Tradisi Thai yang baik tidak pernah berubah dan budaya menghormati orang tua harus diamalkan.

Ia turut terpakai kepada wartawan yang harus menunjukkan rasa hormat terhadap tempat dan sumber menerusi pakaian dan cara mereka bertindak, katanya.

Prayut pada Selasa lalu mengganggu sidang akhbarnya sendiri dengan meluahkan rasa kurang senang dengan cara wanita itu duduk dan dianggap tidak menghormati pegawai atasan.

Bolehkah anda meletakkan kaki anda ke bawah. Anda menyilang kaki seperti itu di hadapan saya. Boleh? Kaki anda. Eh?, kata Prayut menggunakan mikrofon. C Agensi

https://www.kosmo.com.my/2021/04/03/pm-thailand-berang-wartawan-silang-kaki/
IMG_20210403_105428.jpg
IMG_20210403_105410.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 3-4-2021 10:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Adakah dia bersilang kaki ala Sharon Stone dlm Basic Instinct?
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
cmf_almondpecan replied at 3-4-2021 10:58 AM
Adakah dia bersilang kaki ala Sharon Stone dlm Basic Instinct?

Choiii
Tgh q nk mkn tergelak aku
Dh org pandang semacam


Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Muah.. Saja cari pasal
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by CikYaYaYa at 3-4-2021 11:43 AM

Alahaii dah mcm raja pulakss eaa xleh angkat silang kaki bagaii. aq ingat kt thai sana raja je ada protokol camtu. btw wartawan to silang kaki mcm mana yg bt PM diaa rengsa sgt nie..?
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
supernaturalee replied at 3-4-2021 11:06 AM
Choiii
Tgh q nk mkn tergelak aku
Dh org pandang semacam

Hehe sorry. Jemput sambung makan
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 12:00 PM | Show all posts
minami pun tak suka orang sila panggung nih.  



Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Terpaksa la Tokyo Shimbun carik org lain utk cover story lenkali
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
PM Thai ni memang baran satu macam kan..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 12:26 PM | Show all posts
tapi kangkang boleh kan?

lepas habis majlis lah ikut balik ofc



Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_almondpecan replied at 3-4-2021 10:58 AM
Adakah dia bersilang kaki ala Sharon Stone dlm Basic Instinct?

Tu bkn silang.....  mengangkang
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Dalam court public gallery pun tak boleh silang kaki
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Rakyat dunia patut adakan balik kelas ethics n manners.. parent sekarang ramai gagal didik anak anak mereka smp byk bengap ethics n manners..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 03:46 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 03:59 PM | Show all posts
kalau lelaki duduk silang kaki ?
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 3-4-2021 03:59 PM
kalau lelaki duduk silang kaki ?

tekepit le telonya
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg pon kalau ikut etika tak sopan kot duduk silang kaki..
mana2 pon macam tu
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 04:11 PM From the mobile phone | Show all posts
fizamn replied at 3-4-2021 01:39 PM
Rakyat dunia patut adakan balik kelas ethics n manners.. parent sekarang ramai gagal didik anak anak ...

Bet
Macam mana cara berkelakuan di tempat awam
Angkat kaki bersila atas kerusi ke semua tu tak manis sebenarnya
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by tumpanglalu74 at 3-4-2021 05:05 PM

Silang kaki?  Haa.. nah.  Amekkaw..


https://youtu.be/A7Ll0tabjpQ

cffc36199e9a8875a1c5fdc8bc773282.gif
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2021 05:19 PM | Show all posts
spankee_fili replied at 3-4-2021 12:18 PM
PM Thai ni memang baran satu macam kan..

banyak makan tomyam sbb tu baran lain macam sep2 sskjp (tomyam)
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list