Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
13297
View
134
Reply

Nak Jadi Cantik, Wawa Zainal Tunai Hasrat Anak Pakai Gigi Palsu Di Usia 6 Tahun

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 16-4-2021 11:23 AM | Show all posts |Read mode
Baru berusia enam tahun tapi Wawa Zainal dah tunaikan hasrat anak perempuannya Hayla Maghrifatul Adziyaa untuk menjadi cantik.


Hayla kini sudah memiliki gigi cantik selepas dipakaikan gigi palsu.


Kata Wawa, anaknya itu melaluiprosedur yang sama seperti orang dewasa yang ingin memasang gigi palsu.


Foto: IG






"Akhirnya impian Hayla menjadi kenyataan. Cun tak Hayla ada gigi?


"Untuk Hayla, saya buatkan crown dan gigi palsu macam orang tua ni ha apa ntah nama dia.


"Hayla ditidurkan masa operate buang gigi dan Alhamdulillah selepas dia bangun tiada rasa sakit pun," kongsinya melalui Instagram.




  



Wawa turut berpesan kepada ibu bapa di luar sana tidak sedih sekiranya anak mengalami masalah gigi sama macam anak-anaknya.


"Anda yang ada anak gigi rosak jangan rasa down. Saya pun habis kena tuduh tak pandai jaga gigi anak.


"adahal mereka gosok gigi dua kali sehari... cuma silapnya, lambat jumpa doktor gigi sahaja.




  



  



  



"Macam Attar (anak sulung), saya tak pasang gigi memandangkan dia pun dah lapan tahun jadi biar gigi tumbuh sendiri hanya buang gigi yang dah rosak sahaja."


Sebelum ini Wawa dan Aeril pernah dikecam gara-gara gigi anak mereka yang bermasalah. -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 16-4-2021 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Laaa memang hang tak jaga pun kan
Gila kecik2 pakai gigi palsu sbb makpak bodo
Org lain punya la jaga gigi anak , xyah p dentist pun ok je gigi
Geli bulu hidung la baca pesanan dia
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Menjadi sungguh baka aeril ngn wawa ni. Anak2 comel kemain.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni pun jadi gosip ehhhh
Apa ke bod*h repot kesyangan si pelanc*u superbod*hmod acehen jizklongklong
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:35 AM | Show all posts
makpak jenis berduit sentiasa boleh la layan apa anak nak..
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Gosok gigi pun susah ke. Dah macam orang tua pulak pakai gigi palsu. Tahapa2.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:39 AM | Show all posts
kat mana lagi dia nak cuci itu wang...... buat rumah dah,  kereta pun dah.... kosmetik pun dah... so gigi pelesu lah pulak
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:40 AM From the mobile phone | Show all posts
boleh ke budak2 pakai gg palsu diawal seusia gg kekal nak tumbuh? kan terbantut nak tumbuh gg kekal br tau
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
aku tak paham, bukan ke jumpa dentist kalau gigi dh rosak, abistu cmne anak ko boleh rosak gigi seteruk tu, mmg tak jaga la kan?by the way, gosok gigi anak tu pun bukan asal boleh je, stgh parents biar je anak gosok sendiri buat syarat, pttnye parents kene tlg sekali celah2 yg tak kena tu..
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Kecik2 dah ajar adjust mcm2
Takut besar nanti suntik sana sini bagi cantik

Bukan apa..patutnya mak pak kena ajar self confidence, natural beauty

Kalau gigi rosak, baiki yg rosak, budakbya kecik lg ..akan tumbuh juga gigi kekal nanti..baru 6 tahun weh
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:47 AM | Show all posts
Nk cite die byk duit je.
Korang puji la wehhhh
Cakap la die byk duit leh buat crowning.
Puji la wehhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:51 AM | Show all posts
ni gigi palsu sementara nak tunggu gigi kekal tumbuh je kan.. ke camana
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Bkn ke klu budak gigi akan tumbuh balik???kejadah nk pakaikn gigi palsu bagai...nti da besar sure kena ejek,pakai gigi palsu
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm bodoh jadi mak. Mmglah kau tak jaga gigi anak kau tu, tolol. Kau suruh dia gosok 18kali sehari pun kalau kau tak check sendiri cemana dia gosok, dan keadaan gigi dia, rosak itam2 rompong lah gigi anak kau, tolol. Gigihhhh taknak ngaku salah kau. Habis salah siapa?? Acik jual kerepek tepi jalan?
Tulah, sebokkkk buat content IG, content Tiktok, anak2 gigi rosak. Bukan sorang! Dua2 gigi itam rosak. Tu pun taknak mengaku. Kau kena berus gigi diorang, tolol. Check bersama2 bila dia gosok. Floss jugak. Kat Shopee ada jual floss utk budak2 warna warni. RM5 je. Tololllllll. Kaya je kau ni, tapi bangang.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:14 PM | Show all posts
You should have to pass an IQ test before you breed. You have to take a driving test to operate vehicles and an SAT test to get into college. So why dont you have to take some sort of test before you give birth to children? When I am President, thats the first rule I will institute.
-  Marilyn Manson

Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:17 PM | Show all posts
adakah gigi sheoll jugak pelesu?
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:17 PM | Show all posts
gigi susu tu lama2 akan luruh jugak...gigi kekal yg patut jaga elok2..kalau di cabut tak tumbuh dah...tapi gigi susu ni kna jga elok2 jgk sbb dia mmberi effect pada gigi kekal..kalao gigi susu dah longgar better p cabut jgn biaq sbb gigi susu longgar tanda gigi kekal nk tumbuh..kalo dibiarkan nanti gigi kekal tumbuh dalam kedaan senget..Gigi Hayla rongak tu gigi susu tu...nnt akan tumbuh gigi kekal..tak payah buh gigi palsu xpa....
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
I baca komen2 dkt ig, depa ckp mmg ada kes mcm ni , dah gosok pon teruk maybe sbb masa preggy xckup kalsium
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:19 PM From the mobile phone | Show all posts
AmandaRollins replied at 16-4-2021 12:12 PM
Bkn ke klu budak gigi akan tumbuh balik???kejadah nk pakaikn gigi palsu bagai...nti da besar sure ke ...


Gigi palsu kan blh buang..nant gigi br nk tumbuh dia xpakai la.... Isu skrg org ada duit blh buat apa je...9k lps ni letak tepi buat kenangan je.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
cupu replied at 16-4-2021 12:19 PM
Gigi palsu kan blh buang..nant gigi br nk tumbuh dia xpakai la.... Isu skrg org ada duit blh bua ...

Tp masa dia pakai x terbantut ke pertumbuhan gigi tu nti?ni soalan curious taw...sbb xpernah lg nmpk bdk2 pqkai gigi palsu..selalu org tua jela..yg gigi mmg xkn tumbuh balik
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list