Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
12Next
Return to list New
2155
View
30
Reply

Wakil Rakyat Tak Dengar Masalah Kita, Dalam Parlimen Pakai ¡®Headphone' - Caprice

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-6-2021 02:31 PM | Show all posts |Read mode
Penyanyi rap Caprice dalam satu temu bual eksklusif OWH! MG baru-baru ini berkata, anak muda perlu berani dan diberi hak bersuara dan melontarkan idea.


Beliau berpandangan, anak-anak muda negara ini perlu diberi pendedahan itu demi masa depan Malaysia.




Kredit foto: Kosmo!




¡°Selamatkan anak muda, maksudnya selamatlah masa depan Malaysia.


¡°Orang lama (pemimpin) ni nak selamatkan diri, nak kuasa dan diri sendiri saja,¡± dakwa beliau.


Tambah Caprice, secara logik demi ummah dan rakyat, apabila bercerita pasal masa depan sebenarnya anak muda adalah masa depan.


¡°Kita nanti dah sembah ke bumi, anak mudalah masa depan kita.


¡°Saya rasa wakil rakyat sekarang tak dengar masalah rakyat. Mereka duduk dalam Parlimen pakai ¡®headphone¡¯,¡± ujarnya.


Caprice turut berpandangan kebanyakan wakil rakyat ini hanya muncul dan bersikap baik ketika memancing undi untuk pilihan raya.


¡°Apabila mereka dapat kuasa, duduk dalam Parlimen, mereka tak nak dengar atau tak mahu dengar suara rakyat?


¡°Saya rasa¡­. bukan saya saja, ada ramai anak muda di luar sana perlu bangkit dan jadi pemimpin baharu,¡± katanya.




  



Bagaimanapun, katanya, pandangannya itu bukan bermaksud orang lama ni tak bagus. Sebaliknya, menurut beliau, orang lama banyak ilmu dan orang muda perlu belajar.


Tapi pada masa sama, orang muda perlu ada idea baharu, hala tuju dan visi baharu untuk bersama-sama dengan orang lama.


¡°Cuma kebanyakan mereka ini, apabila orang seperti saya ¡®ketuk pintu¡¯, kita dikatakan nak tunjuk pandai pula. Sebenarnya kita nak bekerjasama. Idea orang muda,¡± katanya lagi.


Ditanya parti manakah yang menjadi pilihan untuk sama-sama menggerakkan misi pendidikan ini, Caprice menjelaskan lebih selesa bergerak sebagai parti bebas.


¡°Saya nak bersama-sama orang di luar sana, yang ada idea dan boleh jadi pemimpin dengan saya.


¡°Orang di luar sana dah muak dengan politik ni. Politik di sini selalu kena hentam atau malas nak layan.


¡°Ini bukan salah rakyat tetapi ia adalah kerana wakil rakyat tak buat kerja, tak turun padang dan tak dengar suara rakyat.


¡°Orang tak akan cari saya, kalau mereka boleh cari terus wakil rakyat yang mereka undi. Jadi yang bermasalah itu adalah wakil rakyat,¡± tambahnya lagi.


Ditanya mengenai kepercayaannya terhadap parti politik sedia ada, Caprice berkata, adalah lebih baik dia bergerak sebagai bebas sahaja terlebih dahulu.


¡°Apabila kita pilih Chelsea atau Manchester, kita akan ada sekutu-sekutu pula. Akhirnya dikatakan saya setuju dengan cara orang lama dalam pasukan itu.


¡°Saya tak mahu begitu. Saya suka parti-parti sedia ada buat pembaharuan, susun askar baharu, baru saya masuk dan bergerak sebagai satu pasukan.


¡°Telefon pun upgrade setiap tahun, takkan kita tak boleh upgrade minda orang kita.


¡°Saya hormat ramai pemimpin, saya rajin kacau pemimpin Malaysia. Apa yang saya keliru. Cuma kebanyakan pemimpin kita ada masalah untuk kerjasama. Mereka buat kepala sendiri.


¡°Macam perang, kalau tak bersatu, susah nak menang, susah nak buat kerja. Kalau ada kesatuan itu, impaknya akan jadi lebih kuat.


¡°Malangnya, pemimpin yang ada tidak bersatu,¡± katanya.




Sumber: MalaysiaGazette
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 02:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Koh koh koh kohhhhhhh... next election nak undi tajuddin lrt kiss laaa..
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko pon gol yg amik kesempatan sembang je lebat.. Ritu gaduh dgn nurin da setel lom
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 03:07 PM | Show all posts
Byk bunyik la mamat ni
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 03:10 PM | Show all posts
Kehkeh kapris tryin hard to stay relevant
Kalau x, nama tenggelam yo
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada ker ahli politik yang betul2 bekerja utk rakyat tanpa niat buat untung dibelakang tabir?

Show me.
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 03:33 PM | Show all posts
Ko pun kalo jadik politician gitu jgk

btw sape mamat kecemprit nih

nak kata retis pelakon ke penyanyi

tak pernah nampak kat tv

takat sembang mambang

ala ala kencang kat socmed je
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigih heols skrg ya! Nmpk lantang menyuarakan pendapat.. Pak menteri semua dgr x apa yg disuarakan heols tu
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
sembangggggg kencangggggggg
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 03:41 PM | Show all posts
syed saddiq... yeo bee yin... nurul izzah... antara yg bagus kalau berdebat dalam parlimen...
mostly yang tua bangka meraban mengarut sajork
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
tagas replied at 12-6-2021 03:33 PM
Ko pun kalo jadik politician gitu jgk

btw sape mamat kecemprit nih

Lama x dengar perkataan kecimpret tu
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 06:06 PM | Show all posts
sleepandream replied at 12-6-2021 03:41 PM
syed saddiq... yeo bee yin... nurul izzah... antara yg bagus kalau berdebat dalam parlimen...
mostl ...

Dahla mengarut.. mencarut pulakk ..tak padan dgn tua.. gitula perangai masing..
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 06:08 PM From the mobile phone | Show all posts
So dear what did you do. Asyik memekak nak revoke ja. Tak penat ke.
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Ade..tok mat dgn tok pa
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 07:19 PM From the mobile phone | Show all posts
evlinne replied at 12-6-2021 05:23 PM
Lama x dengar perkataan kecimpret tu

Apa maksud??
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Mamat ni sembang lebihhh..
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah xde duit nak modify kereta ke tu...
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2021 11:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesianlah mamat topinasi ni.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Bang non memang geli dgn budak ni... bajet good2 je . ingat Tun M nak pandang dia? #eh #opss
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 04:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Si topinasi ni asyik nk jd watak tempelan ja.. Bila sibuk bab ahli politik, dia timbul... Bila sebok dewabit ilang pon dia timbul konon umpama org penting dewabit... Hanya dia ja yg dpt contact dewabit.... Eiiiiii
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list