JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
28529
View
142
Reply

[Makanan & Minuman] Geng Mamak Vol 1

[Copy link]

Author: Syd       Show all posts   Read mode

Post time 2-12-2010 01:09 PM | Show all posts


Mee rebus mamak kuahnya pekat...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2010 04:03 PM | Show all posts
Reply 26# qimi08

Pakai camera ape ni?
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2010 04:07 PM | Show all posts
Reply 27# bacteria82

h/p aje 5MP
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2010 04:09 PM | Show all posts
Reply  bacteria82

h/p aje 5MP
qimi08 Post at 2-12-2010 16:07


Sgt terang & jelas
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2010 07:58 PM | Show all posts

Nan cheese

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2010 02:15 PM | Show all posts

makan nasi atas daun pisang


Pencuci mulut -
daun pisang selepas habis kena limat mengarah ke muka kita
bermaksud akan dtg lagi ke restoran itu


Bekas 3 serangkai.. 3 jenis kari atau sayur didalamnya

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-12-2010 02:18 PM | Show all posts
suka makan nasik daun pisang
tak padan makan atas daun pisang
tapi kemain mahal harganya
kekekekkekek

Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2010 11:12 AM | Show all posts
Reply 32# Syd

Syd...kaka tak minat makanan mamak ini
tapi kalau member office ajak kaka layan gak
memang mahal makan di rest daun pisang...
ikan, sotong dan udang mereka goreng
panas2.
He he he paling tidak tahan bau kari lekat
kan tangan..jenuh cuci baru nak hilang
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2010 11:16 PM | Show all posts
Post Last Edit by wwannurr at 4-12-2010 23:18

kalau tak lena nak tidur jom pekena tomyam panas

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-12-2010 11:22 PM | Show all posts
bukan nak ckp apa
kalau nak makan masakan siam / thai
sy 15x suka makan kat kedai mamak dekat opis lama saya
mak ai...lagi sedap
lagi pure
yang masak pung
bukan orang siam
hahaahah
dorang lagi masak sedap dari orang sian sndiri
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2010 08:34 AM | Show all posts
salam uolss
selamat pagi
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2010 04:19 PM | Show all posts
Post Last Edit by huji at 15-12-2010 16:25






Licin
Reply

Use magic Report

Post time 17-12-2010 08:10 AM | Show all posts
mod , leh tak bg cadangan kalau letak gambar makanan tu disertakan info harga, alamat restoran dan berapa bintang nak bagi..

yg kat board resepi tu dah bercampur aduk dgn borak2 jer.. maleh nak baca yg borakk jer..

so, sesapa yg bukak bole gi situ rase... sori erk klu kuar topikk

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 17-12-2010 09:49 PM | Show all posts
   



Spicy Beef Kuey Tiow & Teh Tarik
Lokasi: Mamak Food Court Alpha Angle, Wangsa Maju

(rasa biasa2 jer, x de best sgt, cuma daging je banyak)

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2010 08:46 AM | Show all posts

Garlic Butter Cheese Nan di Restoran Al-Fariz Seksyen 15, Bandar Baru Bangi

~iPhone 4~

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-12-2010 11:44 PM | Show all posts
Sedikit info
Makanan mamak naik harga
Oleh FATEN SAPHILLA
dan AZWANI ZAHARUDDIN
berita@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Di sebalik peningkatan kos sara hidup yang terus membebankan rakyat, Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) mahu menaikkan harga semua makanan dan minuman yang dijual disemua restoran ahli persatuan itu mulai awal tahun depan.

Tindakan yang dilihat agak tergesa-gesa itu tanpa perlu melakukan rundingan dengan kerajaan jelas membuktikan bahawa persatuan tersebut mempunyai kuasa penuh untuk menaikkan harga setiap jenis makanan dan minuman di antara lima hingga 10 peratus.

Seperti biasa alasan yang diberikan oleh Presma untuk menjustifikasikan kenaikan harga itu ialah ahli-ahlinya yang kini seramai 2,700 orang sudah tidak lagi sanggup menanggung kos operasi berikutan kenaikan kos bahan mentah.
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2010 01:18 PM | Show all posts
Post Last Edit by ana_una at 29-12-2010 13:19

tghari ni ade org blanje teman nasi wanggei..
syukran...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2011 11:19 PM | Show all posts
mertabak ayam

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2011 11:20 PM | Show all posts
Post Last Edit by qimi08 at 11-1-2011 23:34

makan nasi di restoran mamak








ikan rebus dengan air asam banjir - mamak pun pandai gak masak (cara kelantan)

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2011 01:39 PM | Show all posts
Reply 43# qimi08

suka murtabak yg isinya chunky2.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2011 03:00 PM | Show all posts
Reply 45# masarju

Yang ini kira okeh lah kalau dibandingkan dgn murtabak
yang jual dipasar malam tu.........
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2011 03:12 PM | Show all posts


Gendol mamak (anak salah order)


Rojak mamak sebelum diletak kuah


rojak mamak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2011 04:52 PM | Show all posts
lama tak makan nasi goreng ayam mamak...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2011 01:34 PM | Show all posts
Post Last Edit by ctsueraya at 27-1-2011 13:53



thosei kat mamak: nie version biasa
yang bawah nie= rava thosei(garing cikit)

picture source: sendirik

capati ngn kari ayam atas daun pisang
picture source sendiri

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2011 11:38 PM | Show all posts
Post Last Edit by narcolepsy at 13-2-2011 23:44

Puri



Roti canai..



Mee goreng mamak..

  

Roti bakar & half cooked eggs

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.112102s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list