JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
29044
View
142
Reply

[Makanan & Minuman] Geng Mamak Vol 1

[Copy link]

Author: Syd       Show all posts   Read mode

Post time 25-12-2010 11:44 PM | Show all posts
Sedikit info
Makanan mamak naik harga
Oleh FATEN SAPHILLA
dan AZWANI ZAHARUDDIN
berita@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Di sebalik peningkatan kos sara hidup yang terus membebankan rakyat, Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) mahu menaikkan harga semua makanan dan minuman yang dijual disemua restoran ahli persatuan itu mulai awal tahun depan.

Tindakan yang dilihat agak tergesa-gesa itu tanpa perlu melakukan rundingan dengan kerajaan jelas membuktikan bahawa persatuan tersebut mempunyai kuasa penuh untuk menaikkan harga setiap jenis makanan dan minuman di antara lima hingga 10 peratus.

Seperti biasa alasan yang diberikan oleh Presma untuk menjustifikasikan kenaikan harga itu ialah ahli-ahlinya yang kini seramai 2,700 orang sudah tidak lagi sanggup menanggung kos operasi berikutan kenaikan kos bahan mentah.
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2010 01:18 PM | Show all posts
Post Last Edit by ana_una at 29-12-2010 13:19

tghari ni ade org blanje teman nasi wanggei..
syukran...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2011 11:19 PM | Show all posts
mertabak ayam

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2011 11:20 PM | Show all posts
Post Last Edit by qimi08 at 11-1-2011 23:34

makan nasi di restoran mamak








ikan rebus dengan air asam banjir - mamak pun pandai gak masak (cara kelantan)

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2011 01:39 PM | Show all posts
Reply 43# qimi08

suka murtabak yg isinya chunky2.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2011 03:00 PM | Show all posts
Reply 45# masarju

Yang ini kira okeh lah kalau dibandingkan dgn murtabak
yang jual dipasar malam tu.........
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2011 03:12 PM | Show all posts


Gendol mamak (anak salah order)


Rojak mamak sebelum diletak kuah


rojak mamak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2011 04:52 PM | Show all posts
lama tak makan nasi goreng ayam mamak...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2011 01:34 PM | Show all posts
Post Last Edit by ctsueraya at 27-1-2011 13:53



thosei kat mamak: nie version biasa
yang bawah nie= rava thosei(garing cikit)

picture source: sendirik

capati ngn kari ayam atas daun pisang
picture source sendiri

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2011 11:38 PM | Show all posts
Post Last Edit by narcolepsy at 13-2-2011 23:44

Puri



Roti canai..



Mee goreng mamak..

  

Roti bakar & half cooked eggs

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2011 10:40 AM | Show all posts
suka makan nasik daun pisang
tak padan makan atas daun pisang
tapi kemain mahal harganya
kekekekk ...
Syd Post at 3-12-2010 02:18 PM


Syd,
Mana xmahal...mkn atas daun Pisang eMAS
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2011 12:13 PM | Show all posts
tolon tolon...

opis kat tempat kerja ai ni ada restoran mamak jah...

so kekdahnya ari2 makan mamak..

tatao nak order apa dah







ada cadangan?
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2011 02:34 PM | Show all posts
nasi kandar sri ananda depan hotel novotel Penang







Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-5-2011 05:31 AM | Show all posts
supper kat kedai mamak kat putrajaya...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2011 02:15 PM | Show all posts
tosei..paling aku suka kalu aku makan kt kedai mamak..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2011 07:01 PM | Show all posts
Reply 53# cmf_blingblings

Sedapnya nasi dalam daun pisang.....
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2011 11:01 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 02:09 PM | Show all posts
Yum.Yum..Yummy..sometimes bleh la merasa masakan mamak ni...sodap..buat tukar selera shakali shakala...
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2011 08:36 AM | Show all posts
Reply 55# kasihdansayang

Sb rasanya yg ori ke?
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2012 12:09 AM | Show all posts
Post Last Edit by masarju at 7-4-2012 08:05

Waktu malam ni tengok thread ni, memang rasa laparlah.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.114646s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list