CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 14671|Reply: 170

Norjuma didakwa tendang, cakar dan tampar tiga individu

  [Copy link]
Post time 25-4-2024 03:38 PM | Show all posts |Read mode

Oleh Suraya Roslan - April 25, 2024 @ 3:27pmbhnews@bh.com.my

KUALA LUMPUR: Usahawan tudung, Norjuma Habib Mohamed didakwa di empat Mahkamah Majistret di sini hari ini atas lima pertuduhan mencederakan tiga individu dan melakukan khianat, tujuh tahun lalu.
Bagaimanapun, bekas personaliti televisyen berusia 44 tahun itu mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan jurubahasa terhadapnya di hadapan Majistret Illi Marisqa Khalizan, Amira Abd. Aziz, Fatin Dayana Jalil dan Noor Elynna Hanim Abd Halim.
"Tidak (mengaku bersalah)," katanya ringkas.
Mengikut tiga pertuduhan mendatangkan kecederaan, Norjuma didakwa mencederakan seorang pengawal keselamatan lelaki warga Nepal, Neupane Tika Ram dengan menendangnya di bahagian betis kiri di sebuah pusat tuisyen di Brickfields di sini pada jam 3 petang, 29 Mac 2018.
Wanita itu turut didakwa dengan sengaja mencederakan seorang lelaki, Mohd Afiq Ismail, 34, di sebuah premis perniagaan di Menara Atlan, Jalan Ampang, di sini pada jam 8.43 malam, 21 Februari 2017.
Norjuma juga didakwa menampar pipi dan mencakar tangan Nur Solehah Rosli, 31, di sebuah kondominium di Wangsa Maju di sini pada jam 10.30 pagi, 18 Oktober 2021.
Kesemua pertuduhan mendatangkan cedera didakwa mengikut Sesyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum satu tahun atau denda tidak melebihi RM2,000 atau kedua-dua sekali.
Sementara itu Norjuma turut didakwa atas dua pertuduhan melakukan khianat dengan merosakkan palang keluar masuk dan kamera litar tertutup (CCTV) milik sebuah kondominium di lorong Ampang 2 Taman U-Thant, di sini pada jam 7.44 malam, 28 Julai 2023.
Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-dua sekali.
Prosiding pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Harvind Raja Gopal, Hamizah Hisan dan Vivian Yeap Jie Xi manakala Norjuma diwakili peguam Izzat Amir.
Mahkamah menetapkan 27 Jun ini untuk sebutan semula kes dan serahan dokumen.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-4-2024 04:13 PM | Show all posts
ape masalah juma ni.... huhuuu
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2024 04:33 PM | Show all posts
wow... ada masalah anger management ni
muka lawo dah, perangai tak seiring
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2024 04:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Ex laki dh nikoh ke blom ?
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2024 04:40 PM | Show all posts
babynina30 replied at 25-4-2024 04:36 PM
Ex laki dh nikoh ke blom ?

udah nikah baru dah
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2024 04:51 PM | Show all posts
parking..

Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 26-4-2024 08:58 AM | Show all posts
babynina30 replied at 25-4-2024 04:36 PM
Ex laki dh nikoh ke blom ?

dah kawen dgn ummah yindon
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-4-2024 08:59 AM | Show all posts
Edited by watachiwa at 26-4-2024 09:04 AM

anak dia yg sulong umo berapa dah?

gambar throwback mudo2
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-4-2024 09:03 AM | Show all posts
kes 7 thn lalu ni yg sama tahun dgn adik foremer tu kan? yg adik nya kije tuk setelkn isu gst tu?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-4-2024 09:05 AM | Show all posts
neve4881 replied at 26-4-2024 09:03 AM
kes 7 thn lalu ni yg sama tahun dgn adik foremer tu kan? yg adik nya kije tuk setelkn isu gst tu?

rasernya kan.
lama betol kan ke sebab dia x gi court?
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 09:21 AM | Show all posts
ending nya begini
siyan pula
tudung2 dia tu cantik dan lasak jerrrr
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2024 09:10 PM | Show all posts
bipolar ke?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2024 03:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul kata nya gossip dgn SB
Mengganas bila tidak di nobat sebagai isteri
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2024 03:51 PM | Show all posts
bioessence replied at 29-4-2024 03:27 PM
Betul kata nya gossip dgn SB
Mengganas bila tidak di nobat sebagai isteri

maksudnya dia jadi plaything saja ke?
ke sah nikah tapi tak diiktiraf?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2024 04:08 PM | Show all posts
bioessence replied at 29-4-2024 03:27 PM
Betul kata nya gossip dgn SB
Mengganas bila tidak di nobat sebagai isteri

kalo betol mmg dia hangen la. sbb dgn AMH dia velagak x hengat zmn nak kawen dgn tokjim
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2024 02:52 AM From the mobile phone | Show all posts
bioessence replied at 29-4-2024 03:27 PM
Betul kata nya gossip dgn SB
Mengganas bila tidak di nobat sebagai isteri

Mengganas ya haha
Ohh sbb x naiktaraf ke, ingatkan sbb divorced dgn nazim
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-5-2024 02:53 AM From the mobile phone | Show all posts
watachiwa replied at 29-4-2024 04:08 PM
kalo betol mmg dia hangen la. sbb dgn AMH dia velagak x hengat zmn nak kawen dgn tokjim

Dgn AMH pun dia berkonflik ke? Ingat dgn kak mala je sbb rebut tokjim..
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2024 06:38 PM | Show all posts
Heydidle replied at 1-5-2024 02:53 AM
Dgn AMH pun dia berkonflik ke? Ingat dgn kak mala je sbb rebut tokjim..

aiyo teruk dia konflik dengan AMH. Sekali SB ambik AMH jadi bini
gila terus
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2024 09:17 PM | Show all posts
Tendang cakar tampar??pakej bangsa tiger ke apo tu
Reply

Use magic Report

Post time 2-5-2024 12:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Umpama binatang buas terlepas dak juma ni..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-7-2024 04:13 AM GMT+8 , Processed in 0.105374 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list