CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 19732|Reply: 32

Helikopter bawa Presiden Iran terlibat dalam kemalangan, angka korban dan cedera masih belum dikenal pasti

[Copy link]
Post time 20-5-2024 01:13 AM | Show all posts |Read mode






TEHRAN  -- Sebuah helikopter yang membawa Presiden Iran Ebrahim Raisi dipercayai terlibat dalam kemalangan di wilayah Azerbaijan Timur Iran pada Ahad, petik AFP.


"Beberapa laporan yang tidak disahkan mengatakan bahawa helikopter yang membawa Presiden Raisi telah mengalami kemalangan di wilayah Azerbaijan Timur," kata televisyen kerajaan sambil menambah bahawa usaha menyelamat sedang dijalankan.


Difahamkan, pasukan keselamatan telah dikejarkan dan tiba di lokasi kejadian, bagaimanapun, operasi mencari dan menyelamat (SAR) dijangka memakan masa berikutan cuaca buruk, memetik Agensi Anadolu.


Dalam pada itu, Gabenor Azerbaijan Timur turut berkata maklumat mengenai kejadian, termasuk angka korban dan cedera masih belum dikenal pasti.


Turut berada dalam pesawat ringan itu dipercayai adalah Imam Solat Jumaat, Seyyed Mohammad-Ali-Hashem dan Menteri Luar Negeri, Hossein Amir-Abdollahian.


Difahamkan, helikopter berkenaan ingin melakukan pendaratan kecemasan kerana kabus tebal susulan cuaca buruk.


Sumber: AFP via Barron, Agensi Anadolu, Siakap Keli
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-5-2024 02:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada yg tepuk tangan terutama sekali rakyat iran yg diaspora.





Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 07:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Aduhh semaknya iklan spammer ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 07:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak jumpa lg kan
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 07:50 AM | Show all posts
cuaca buruk atau agen Mossad?
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 07:55 AM | Show all posts
ada yang salahkan yahudi dakgi?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 20-5-2024 07:57 AM From the mobile phone | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
ChildrenOfBodom replied at 20-5-2024 07:55 AM
ada yang salahkan yahudi dakgi?

Siapa kata doa yahuds terbesar, netanyahoo  tak boleh terkabul kheunz?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-5-2024 08:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Masa my husband pergi iran dulu...dia kena pegi shiraz...he said nak naik kapalterbang dia orang mmg rasa mcm sebelah kaki dah masuk kubur... aircraft zaman tok adam ala2 naik kereta cabuk tahun 80an..
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah jumpa????

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 11:24 AM From the mobile phone | Show all posts
muntahijo replied at 20-5-2024 11:06 AM
Dah jumpa????

Dah keluar berita kan. Dah jumpa heli, tapi semua hangus terbakar. So mungkin takde yang selamat
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Takziah ummah parsi.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 11:33 AM | Show all posts
kesiannya ..
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 11:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Muhammad Mukhbar bakal jadi presiden pengganti
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 11:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Sunni tersenyum girang sissy?
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
AbukRokok replied at 20-5-2024 11:50 AM
Muhammad Mukhbar bakal jadi presiden pengganti

Pemangku sementara je.kena gak election
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-5-2024 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah kpd rakyat iran.

Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg kat icj tu org lain rupanya..
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
pooh~key replied at 20-5-2024 11:57 AM
Sunni tersenyum girang sissy?

blh jadi berpesta kaka

takziah buat seluruh rakyat iran
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2024 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
nw111 replied at 20-5-2024 08:58 AM
Masa my husband pergi iran dulu...dia kena pegi shiraz...he said nak naik kapalterbang dia orang mmg ...

Their commercial airline pon terlalu uzur. Begegar2 gilaaaaaaaa . Dgn takde infotainment . Penuh debaran nk sampai ke destinasi
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-7-2024 01:33 PM GMT+8 , Processed in 0.073739 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list