CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 9738|Reply: 8

Tulang dipercayai kepala babi ditemui dalam tangki air

[Copy link]
Post time 10-6-2024 08:23 AM | Show all posts |Read mode






PETALING JAYA – Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa memeriksa tangki air terutamanya yang berada di luar kawasan rumah khususnya di atas atap.


Ini kerana menerusi satu perkongsian di laman sosial, seorang individu yang dipercayai tukang paip telah menemui dua ketulan tulang dipercayai kepala babi dari sebuah tangki rumah yang ingin diselenggaranya.


Berdasarkan klip video yang tular di laman media sosial itu, ketulan tulang babi itu kelihatan di dasar tangki selepas air dikeringkan.


“Lihat ini ,tangki air rumah orang di Jelebu, Negeri Sembilan.


“Kesian orang (tuan rumah), ada sifat dengki macam itulah, tak ingat dosa ke? Dosa lakukan begini sebab tangki air ini tuan rumah guna untuk mandi, ambil wuduk, gosok gigi dan kegunaan lain, kesian tuan rumah,”luah individu tersebut.


Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengguna simpati dengan nasib yang menimpa tuan rumah yang selama ini menggunakan air daripada bangkai haiwan yang haram.


“Ini semua manusia yang tak takut mati, tak takut azab neraka, lagi-lagi bangsa sendiri ada sifat dengki sesama bangsa,”tulis Ijamjalut Ijamjalut.


Turut meninggalkan komen adalah seorang lagi pengguna dikenali sebagai John Davie.


“Dia ingat dia menang kalau buat macam itu. Padahal orang muslim sikit pun tak dosa kalau dah terpakai air itu tanpa sengaja tapi dia esok kena balasan Allah,” katanya.


Sumber – KOSMO! ONLINE
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-6-2024 02:05 PM | Show all posts
eiii teruknye sape yg buat ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 02:11 PM From the mobile phone | Show all posts
gigih ya panjat tangki rumah orang semata2 nk letak tulang babi
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 02:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Sapa la plak buat pedajal ni.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Kena sihir kot kan.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 05:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau tgok tengkorak babi tu mcm dah lama mereput, tangki pun dh melekat warna merah.......tak kan owner x perasan air bau busuk time buka pipe? Ke redho mandi air bau bangkai selama ni
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 10-6-2024 05:44 PM | Show all posts
Firenzza replied at 10-6-2024 05:19 PM
Kalau tgok tengkorak babi tu mcm dah lama mereput, tangki pun dh melekat warna merah.......tak kan o ...

Mungkin waktu campak tu memang dah tinggal tengkorak sahaja.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 05:45 PM | Show all posts

Adakah babi terbang dan jatuh ke dalam tangki air tu...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-6-2024 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Jahatnya keje siapa la nk aniaya org mcm ni. ade kaitan dgn sihir2 ke. xde bau pelik ke air tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Update :Jenazah Nur Farah Kartini selamat dikebumikan di Pekan.Bersemadilah semoga keadilan dapat ditebus
YgBenarUpdate :Jenazah Nur Farah Kartini selama
Views : 177719 Replies : 2977
[JTBC/Netflix 2024] MISS NIGHT & DAY - Jung Eun Ji, Lee Jung Eun, Choi Jin Hyuk
Rahah[JTBC/Netflix 2024] MISS NIGHT & DAY - J
Views : 3612 Replies : 25
Tengku Bib & Tengku Chanela  Jamidah Bercerai??
Burong_HantukTengku Bib & Tengku Chanela Jamidah Ber
Views : 259906 Replies : 293
Wan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan daripada hadir sidang Dewan Rakyat. Sejurus keputusan penggantungan, semua Ahli Parlimen blok pembangkang bangun membaca doa qunut nazillah
mojarean_XWan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan d
Views : 14612 Replies : 10
Datin Intan Najwa Mengandung
irveneDatin Intan Najwa Mengandung
Views : 11630 Replies : 31
Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
fadz84Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
Views : 38184 Replies : 299
Pemandu e-hailing  Syahrul Ashraf Dahlan, 33, dilaporkan hilang , maklum hantar pelanggan ke Teluk Intan
YgBenarPemandu e-hailing Syahrul Ashraf Dahlan
Views : 44204 Replies : 44
Takut kena tembak? Takut kena culik? Takut kena sepak? Tanya Kim Pan-gon Apa Dia Maksudkan Dengan Bahaya – TMJ
YgBenarTakut kena tembak? Takut kena culik? Tak
Views : 28473 Replies : 94
My Sweet Mobster (2024) – JTBC
heythere123My Sweet Mobster (2024) – JTBC
Views : 19913 Replies : 298
Uji Minda :)
yoanaUji Minda :)
Views : 91947 Replies : 814

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-7-2024 10:47 PM GMT+8 , Processed in 0.073358 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list