CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 5029|Reply: 33

Ali Puteh & Isteri Titip Pesanan Buat 3 Anak, Ingatkan Supaya Sentiasa Berkasih Sayang – “Jangan Pecah Belah Kerana Harta & Dunia…”

[Copy link]
Post time 10-6-2024 05:11 PM | Show all posts |Read mode




Lama tak dengar khabar Ali Puteh, hantaran terbarunya di platform TikTok agak sebak dibaca apabila pelawak yang kini usahawan itu memberi pesanan serta nasihat buat anak-anaknya.


Menerusi hantaran tersebut, Ali dan isterinya memberi pesanan agar tiga anak mereka sentiasa berkasih sayang sesama adik beradik.


Tulis Ali, dia bersyukur dengan kurniaan Allah SWT dan memesan kepada tiga cahaya mata mereka agar jangan sesekali berpecah belah disebabkan harta dan dunia.


Ali juga berkata ada orang yang tidak akan suka dan tertawakan jika seseorang manusia itu berada di bawah.


"Jangan berpecah belah dek kerana harta, dek kerana dunia. Jangan termakan dek cacian dan makian dari orang. Bila kita di bawah orang tidak akan suka dan tertawa, bila kita di atas juga orang tidak akan pernah diam dan suka…”






Tambah Ali, anak-anaknya harus membesar dengan saling berkasih sayang sesama mereka dan berjanji akan membahagiakan mereka selagi termampu.


"Selagi ada daya ibu dan walid, akan kami bahagiakan kamu wahai anak. Jangan risau jika tiada kawan, tiada yang peduli. Walid dan ibu sentiasa ada buat kamu.”





SUMBER : TikTok/Beautifulnara
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-6-2024 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Pegi ke kedai membeli cincau
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko yg mulakan kan kan? Hutang dah bayar?
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 06:31 PM From the mobile phone | Show all posts
eh tau pun kau takut anak2 ikut perangai tamak harta mcm kau
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 06:34 PM From the mobile phone | Show all posts
sembang kari pekat giler
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
doa byk2 in future kalau apa2 jadi anak2 tak berebut ngikut perangai hazabedah susun oiiiii
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 10-6-2024 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Kah kah kahhh

Koserrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
elok ler tu, jgn di ikut perangai bapaknye yg dh kematu hati, harta anak yatim pun dirembat....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-6-2024 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 09:10 PM | Show all posts
aku pulak selalu berpesan..

jangan bagi muka dengan DKK.. ada DKK datang dekat2.. lari laju2

bila DKK ajak bergaduh.. jangan mengaku kalah...
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko ckp dan meludah kahak kat cermin ke cetan
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Ntah la.. bila tengok muka dia terus jadi xde mood, xde nur agaknya
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
dah takde modal la tu
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 10:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh x letak gambor bunga ke sunset ke. Hilang mood nak gosip
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahaha.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 10:42 PM | Show all posts
Perli diri sendiri ke tu?
muka tak ensem takpe...janji hati baik.

ini dah lah rohingya lagi ensem dari muka dia, perangai alahai dengan ipar pun nak bermusuh pasal duit.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-6-2024 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
tajuk mcm pernh ku dgr
tp di mana ya

-netijem
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 11:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Satu perkataan shj. S.I.A.L Ali susun
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 11:12 PM From the mobile phone | Show all posts
berkerak ponggong kuali
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2024 09:27 AM | Show all posts
bagus nasihat ni.
dia nasihat dari pengalaman...
semoga anak2 dia nanti bertolak ansur. jangan ulang lagi macam kes bapaknye
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Update :Jenazah Nur Farah Kartini selamat dikebumikan di Pekan.Bersemadilah semoga keadilan dapat ditebus
YgBenarUpdate :Jenazah Nur Farah Kartini selama
Views : 177719 Replies : 2977
[JTBC/Netflix 2024] MISS NIGHT & DAY - Jung Eun Ji, Lee Jung Eun, Choi Jin Hyuk
Rahah[JTBC/Netflix 2024] MISS NIGHT & DAY - J
Views : 3612 Replies : 25
Tengku Bib & Tengku Chanela  Jamidah Bercerai??
Burong_HantukTengku Bib & Tengku Chanela Jamidah Ber
Views : 259906 Replies : 293
Wan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan daripada hadir sidang Dewan Rakyat. Sejurus keputusan penggantungan, semua Ahli Parlimen blok pembangkang bangun membaca doa qunut nazillah
mojarean_XWan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan d
Views : 14612 Replies : 10
Datin Intan Najwa Mengandung
irveneDatin Intan Najwa Mengandung
Views : 11630 Replies : 31
Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
fadz84Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
Views : 38184 Replies : 299
Pemandu e-hailing  Syahrul Ashraf Dahlan, 33, dilaporkan hilang , maklum hantar pelanggan ke Teluk Intan
YgBenarPemandu e-hailing Syahrul Ashraf Dahlan
Views : 44204 Replies : 44
Takut kena tembak? Takut kena culik? Takut kena sepak? Tanya Kim Pan-gon Apa Dia Maksudkan Dengan Bahaya – TMJ
YgBenarTakut kena tembak? Takut kena culik? Tak
Views : 28473 Replies : 94
My Sweet Mobster (2024) – JTBC
heythere123My Sweet Mobster (2024) – JTBC
Views : 19913 Replies : 298
Uji Minda :)
yoanaUji Minda :)
Views : 91947 Replies : 814

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-7-2024 10:48 PM GMT+8 , Processed in 0.070913 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list