CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1923|Reply: 4

“Memang Saya Beri Ceramah Percuma..” – Berjaya Direman, Tiga Jam Naim Daniel ‘Basuh’ Individu Komen Ugut Bunuh Ibu Bapa

[Copy link]
Post time 11-6-2024 09:36 PM | Show all posts |Read mode




Penyanyi dan pelakon Naim Daniel akhirnya berkesempatan untuk bersemuka dengan lelaki yang telah direman polis setelah dilaporkan meninggalkan komen berunsur ancaman kepada keluarga penyanyi tersebut.


Menurut Naim, ketika berjumpa dengan pelaku berkenaan, dia telah meluangkan masa selama tiga jam ‘membasuh’ individu tersebut untuk memberi kesedaran.


"ada waktu itu, saya lihat dia dalam keadaan bergari. Saya terus tanya pada dia, ‘kau tak menyesal ke masuk penjara semata-mata kecam aku?’ Memang saya beri ceramah percuma selama tiga jam supaya dia sedar dengan apa yang dia buat.

"Namun, dia hanya jawab pada saya tindakan yang dilakukannya itu adalah disebabkan terikut-ikut dengan orang lain. Terus saya rasa macam tergamam sekejap."


Pada masa yang sama, penyanyi ini turut memberitahu dia telah memadam ribuan komen negatif yang ditinggalkan di hantarannya. Malah, dia telah berdamai dengan netizen dengan menganggap setiap individu mempunyai pendapat masing-masing.


  



"Saya dah padam 2,000 komen berbaur negatif dalam video saya. Malah, saya pun dah mula berdamai dengan masyarakat dan mungkin fahaman mereka agak berbeza dengan apa yang saya nak sampaikan pada waktu itu."

"Saya tidak menyalahkan mereka. Mungkin cara penyampaian sendiri pun salah sehingga mereka berani melakukan tindakan sebegitu rupa."


Sebelum ini, Naim telah membuat laporan polis terhadap individu yang menulis komen berbaur ugutan bunuh terhadap ibu bapanya di Balai Polis Semenyih susulan Naim berkongsi pendapat tentang isu Blockout 2023 di media sosial.


SUMBER : Harian Metro/Beautifulnara
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-6-2024 09:20 AM | Show all posts
tiga jam? apa je yang ponen ni membebel tiga jam? ye ye dok si nonok ni... mulut dia kat twt(x) pun macam ponen indenial dia ponen... hahahha
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2024 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Tiga jam..cikgu cikgu yg kuat membebel pon paling paling dua jam dah serender
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2024 03:53 PM | Show all posts
prince_marhaen replied at 12-6-2024 09:20 AM
tiga jam? apa je yang ponen ni membebel tiga jam? ye ye dok si nonok ni... mulut dia kat twt(x) pun  ...

kannn obviously
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2024 03:56 PM | Show all posts
bagus la jugak ambik tindakan, kadang2 netizen ni melampaui batas, just because duduk belakang keyboard
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-7-2024 10:15 AM GMT+8 , Processed in 0.051840 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list