JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
10714
View
46
Reply

Cara Memancing Ikan Gergasi Arapaima Yang Unik Di Brazil (12 Gambar)

[Copy link]

Author: novelloverzz       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-12-2013 02:51 PM | Show all posts |Read mode
Arapaima adalah sejenis ikan gergasi yang sering ditemui di dalam sungai Amazon Brazil. Ikan ini juga adalah ikan terbesar dalam sungai seluruh Amerika Selatan.

Mari lihat cara mereka menangkap ikan tersebut dengan cara yang unik. Pancing dan jorang langsung tidak diperlukan.





















Kredit: http://www.akustressgiler.blogspot.com/
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 02:59 PM | Show all posts
wahhh...dorg lg ganas dr ikan tuh..
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 03:02 PM | Show all posts
besarnya ikan. berapa kilo berat agaknya setiap seekor tu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 03:09 PM | Show all posts
Heee.. i pegi tengok kt aquarium shah alam tu punya la scary ikan nih,, dorang bule tangkap pakai tangan jer...
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 03:26 PM | Show all posts
ish ish ish....diorg ni ganaz tul la.....
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 03:51 PM | Show all posts
Depa ketuk kepala ikan tu ka?
Cam kejam pulok

Tp salah satu petua nak bagi ikan kekal segar
Kalau tangkap ikan di laut
Bila dah bawak naik, terus ketuk kepala ikan tu sampai mati
Pernah baca dulu

ai tengok ikan biasa tercungap2 kelemasan kat pasar pon rasa x sanggup
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 03:51 PM | Show all posts
Tp nmpak sedap di goreng ikan ni
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 04:11 PM | Show all posts
yohooo besaqnya... mesti sedap ni..

Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 04:15 PM | Show all posts
besonya...
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 04:57 PM | Show all posts
boleh la panggil dierang datang Tasik Kenyir tangkap arapaima.... kerajaan negeri terengganu bagi hadiah RM 20k sapa yang dpt tangkap arapaima ni...
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 05:20 PM | Show all posts
Mak aiii main katok cam tu je
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 05:21 PM | Show all posts
buzzin_urban posted on 23-12-2013 04:57 PM
boleh la panggil dierang datang Tasik Kenyir tangkap arapaima.... kerajaan negeri terengganu bagi ha ...

Kenapa uolss?
Sebab ikan arapaima ni dok makan ikan2 lain khennnn?
Sampai pupus
Sama cam tasik putrajaya
Depa dok tangkap ikan baung ke apa ntah

Ke sebab ikan kenyir tu saiz gergasi
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 05:35 PM | Show all posts
ikan tu lalu meh nak makan
cam takut jek

tp if sedap
mmg kenyang
makan ramai2
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Pukul smpai mati ke ikan tu?
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 08:33 PM | Show all posts
selipar_hijau posted on 23-12-2013 05:55 PM
Pukul smpai mati ke ikan tu?

tak lah...bagi pening2 jer....
hahhahahahaha....

tentu la kasi mati....sebab nak hantar kat pasar ....wat lauk....


Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 09:00 PM | Show all posts
wahhhh...
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2013 09:52 PM | Show all posts
nyum nyum bestnya
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 02:40 AM From the mobile phone | Show all posts
badannya yg meliang liuk menampakkan sisik emasnya serta sinar bebola matanya dibwh sinaran bulan disamping sesungutnya yg melingkar2 disulami dgn bebola api hasil pantulan biasan dari kaca air yg tenang..
aku prnh baca puisi yg lebih kurang camgini kat mane ntah..
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 03:16 AM | Show all posts
sana ikan tu murah ea..? sini sekor pun mahal giler
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 09:42 AM | Show all posts
kalau hari2 cam tu...boleh pupus ikan tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.137496s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list